Przestarzałe prawo zwyczajowe (religijne)

1. Data: 2008-02-10 16:55:25

Temat: Przestarzałe prawo zwyczajowe (religijne)
Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Dekalog chrześcijaństwo adoptowało z judaizmu i po pewnych przeróbkach
uważa za własne. Żydzi w zasadzie też go nie wymyślili, lecz "zapożyczyli"
z Kodeksu Hammurabiego.
A więc ma on już prawie 4000 lat !
I jest straszliwie przestarzały pod każdym względem.
Przypomnę tylko, że prawa takie jak:
"nie zabijaj", "nie kradnij" nie potrzebowały Boga.
To są prawa zachowania gatunku znane już z najstarszych tabliczek
mezopotamskich.
Czas więc na zmiany.
Proponuję Dekalog współczesny.
Jeszcze jest surowy i niedopracowany, ale kto wie.... może po
konsultacjach na stronie http://centurion.xcx.pl/
gdzie niebawem zostanie zamieszczony stanie się symbolem
neopanteizmu humanistycznego XXI wieku.

1.Działaj zawsze dla dobra swojego gatunku. Ale o ile inny gatunek
nie stanowi zagrożenia dla twojego ochraniaj go.

2.Wierz w takiego boga, który ci odpowiada.
Możesz też nie wierzyć w żadnego.
Państwo i rodzina powinny być neutralne światopoglądowo.

3.Bądź przyjazdy przyrodzie. Nie niszcz jej.
Nie zabijaj żadnych żywych stworzeń bez potrzeby.

4.Nie czyń drugiemu niczego, czego nie chciałbyś aby uczyniono tobie.

5.Nie wierz w nic ślepo. Wiara bez dowodu jest grzechem.
Poglądy zmieniaj zawsze, gdy fakty i nauka im przeczą.

6.Nigdy nie sądź bez dowodu i wysłuchania wszystkich zainteresowanych.
Odmawiaj osądu jeżeli czujesz się zaangażowany po którejś stronie.

7.Nie pozwalaj na żadną indoktrynację własnych dzieci -
jak dorosną same określą swój światopogląd.

8.Nie bądź pruderyjny w seksie i nie ograniczaj go.
Chyba że może to doprowadzić do czyjejś krzywdy.
Pozwól na to samo innym.
Pamiętaj też, że prokreacja to nie zabawa.
Tylko karaluchy lęgną się bez umiaru.

9.Nie dyskryminuj nikogo z powodu rasy, płci i poglądów,
chyba że to poglądy naruszają, któreś z przykazań.

10. Ceń szczególnie inaczej myślących - bo to oni tworzą postęp.
------------------
centurion => Jerzy Jaworski <Orion>
"hominis est errare, insipientis in errore perseverare"
http://centurion.xcx.pl/
http://www.centurion.w8w.pl/
"Błogosławieni niech będą ci wierni, którzy nie idą w niedzielę
na zakupy."
abp Stanisław Michalik
Gazeta Wyborcza 8 czerwca 2007

2. Data: 2008-02-10 20:04:43

Temat: Re: Przestarzałe prawo zwyczajowe (religijne)
Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tor_pan"

> 10. Ceń szczególnie inaczej myślących - bo to oni tworzą postęp.

Zdaje się że to 10 byłoby Ci szczególnie bliskie...

Pozdrawiam
Vicky

3. Data: 2008-02-10 20:13:21

Od: "marcin" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tor_pan" <o...@m...org> napisał w wiadomości
> [...]
> chyba że to poglądy naruszają, któreś z przykazań.
>
> 10. Ceń szczególnie inaczej myślących - bo to oni tworzą postęp.

Ja pier...
bawisz się w demagoga, zbawiciela, księdza, kapłana ? Proponujesz jakieś
'prawa' ? Nikt nie zabrania Tobie stosować sobie przykazań takich szmakich,
to zakrawa na 'lekki odpał'. Życzę zdrowia. :)

Pozdr..
Marcin

4. Data: 2008-02-10 20:39:12

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vicky" <b...@p...onet.pl>

> Zdaje się że to 10 byłoby Ci szczególnie bliskie...

Dlaczego ?... bo sądziłem, że 4.
Pozdrawiam:
centurion

5. Data: 2008-02-10 20:56:10

Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Feb 2008 17:55:25 +0100, Tor_pan napisał(a):

> A więc ma on już prawie 4000 lat !
> I jest straszliwie przestarzały pod każdym względem.

He, he, he, rence i nogi siem uginajom... To ty jesteś bracie od tych
"ślubów humanistycznych" w opuszczonych hurtowniach? Bo wiesz, jak to
wszystko takie przestarzałe, to po co ramotę małpować. Zróbta se jakieś
zupełnie nowe obrządki, nazwijta, jak chceta... I działajata!~
A ty i twoi kolesie, idąc na łatwiznę, zamierzacie nam wszystko pozmieniać,
żeby się samemu dobrze czuć.
Praw podstawowych może być trzy, nazywać się mogą "Poszturchy natury":
1. Róbta co chceta.
2. Mata prawo.
3. Jesteżwa tego warci.
Itp, itd...
Działajta!
pz
Piotr

6. Data: 2008-02-10 21:07:49

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> He, he, he, rence i nogi siem uginajom... To ty jesteś bracie od tych
> "ślubów humanistycznych" w opuszczonych hurtowniach?

E...nie !
Ja jestem za ślubem cywilnym.
Przysięgę wypada skladać społeczeństwu, a nie jakiemuś szamanowi
voodoo, czy watykańskiemu.

>Bo wiesz, jak to
> wszystko takie przestarzałe, to po co ramotę małpować. Zróbta se jakieś
> zupełnie nowe obrządki, nazwijta, jak chceta... I działajata!~

Nie zrozumiałeś ?
Chodzi o to czy można dostosować dawne nakazy wiary do
czasów obecnych.
Przeciez Biblia nie zakazuje niewolnictwa, a prawo tak.
Biblia dopuszcza ukamieniowanie prawo nie.
Bibia dopuszcza mordowanie zwierząt jako ofiarę dla Boga.
itd.

To są prawa Michnika i agenta Bolka.
Nie o to idzie.

pozdr.
Jerzy J.

7. Data: 2008-02-10 21:10:51

Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Feb 2008 22:07:49 +0100, Tor_pan napisał(a):

> Nie o to idzie.

No to o co idzie?
Ja mam jasność, ze nie wolno kamieniować, że niewolnictwo jest zakazane...
To nie jest żaden problem i wątpię, żeby z tego powodu trzeba było zmieniać
10 przykazań, na te "nowe".
pz
Piotr

8. Data: 2008-02-10 21:25:02

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> To nie jest żaden problem i wątpię, żeby z tego powodu trzeba było zmieniać

A ja Ciebie miałem za jednego z inteligentniejszych grupowiczów ?
"Zmieniać na nowe" znaczy nabrać dystansu do katolicyzmu ...i judaizmu.
Akceptować, że czasy wyrzucania murzynów z tramwajów minęły.
Kobiety mają prawa wyborcze.
A "trzymanie ręki w nocniku" nie ma już sensu.
Szowinizm jest już przestępstwem.
Czas zauważyć zmiany.
Temu miał ten post służyć...i opinii co ważnego zostało
jeszcze pominięte w tym Dekalogu XXI wieku
Pozdrowienia Piotrze:
centurion

9. Data: 2008-02-10 22:00:48

Od: Piotr <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Feb 2008 22:25:02 +0100, Tor_pan napisał(a):

> [...]
> Czas zauważyć zmiany.
> Temu miał ten post służyć...i opinii co ważnego zostało
> jeszcze pominięte w tym Dekalogu XXI wieku

Właśnie dlatego, że jestem dość inteligentny, to pytam po co mam nabierać
dystansu do religii? Jakaż potrzeba ludzkiego ducha woła do ciebie,
skończmy z wiarą w Boga? Wskazywane przez ciebie argumenty wcale na taka
konieczność nie wskazują i wydają się być zasłoną dymną, usprawiedliwieniem
do ataków na tenże katolicyzm, i... Tylko na katolicyzm. Hermetyczne
religie sobie z taką filozofią dadzą radę, ba, mogą nawet inspirować ruchy
ateistyczne, w ramach walki z konkurencją... Ale co poczną te obdarte z
ducha i wiary społeczności postkatolickie, za lat kilka, kilkanaście, kiedy
prawem wahadła wróci potrzeba niematerialnych kultów? Rozmontować bracie i
rozwalić to każdy głupi humanista potrafi, tylko co dalej? "Nowa świecka
tradycja"? He, he, żeby coś takiego zaistniało w zbiorowej podświadomości
to trzeba kilkuset lat... Co przez ten czas, pustka? Ciekawy eksperyment
proponujesz, tylko czy nas na to stać? Na mniejsza skalę takie coś mieliśmy
możność pooglądać podczas przesiedlania społeczności i osadzania ich na
nowych terenach, oglądać koszty oderwania tylko od "ziemi"...
pz
Piotr

10. Data: 2008-02-10 22:24:04

Od: "Grzegorz Z." <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 10 Feb 2008 21:56:10 +0100, Piotr napisał(a):

> He, he, he, rence i nogi siem uginajom... To ty jesteś bracie od tych
> "ślubów humanistycznych" w opuszczonych hurtowniach?

To ty jesteś ten co tak ceni swoje przyjaźnie z gejami ?

--
http://outcampaign.org/

Jak Spać 2h Dziennie I Nie Umrzeć?
WIOSNA
Ustawię czytnik i ...
Do tych rodzicow, ktorzy chca poprawic relacje z dziecmi
Że męsko?ć Jezusa potwierdzaj? Ľródła pozabiblijne - z pogańskimi wł?cznie.