Przygotowania do świąt...

221. Data: 2011-12-20 22:53:11

Temat: Re: Przygotowania do świąt...
Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> No właśnie o to chodzi, żeby nie musieć nikomu.
> Co Ci będę tłumaczyć - przeczytaj kiedyś :-)

A niech Ci będzie, przeczytam. Chociaż jeśli Ty masz być przykładem tej
metody, to powątpiewam w jej skuteczność :P

--

Paulinka

222. Data: 2011-12-20 22:54:27

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Dec 2011 23:50:19 +0100, Nixe napisał(a):

> I masz rację, bo u Ciebie byłby to w chwili obecnej przerost formy nad
> treścią.

Co nie przeszkodziło, że pewien namolny "audytor" wyciągnął ładnych parę
tysiączków za 20 stron przerobionych z instrukcji dla pizzerii - nawet
miejscami zapominając o usunięciu fragmentów o "zużytym oleju".
Pogoniliśmy. Tyle że za późno, pieniądze już wypłacone.

--
XL

223. Data: 2011-12-20 22:54:50

Od: Nixe <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 23:47, XL pisze:

> Amerykanie sami się już dawno wycofali z tego poronionego "wynalazku", ale
> wymagają jego stosowania w Europie...

Którzy Amerykanie?

http://www.fda.gov/food/foodsafety/hazardanalysiscri
ticalcontrolpointshaccp/default.htm

Page Last Updated: 04/27/2011

Co to FDA to już sama poszukaj.

N.
I dlaczego mieliby wymagać tego od Europy??

224. Data: 2011-12-20 22:55:31

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Dec 2011 23:51:18 +0100, Paulinka napisał(a):

> Jasne. Karm ludzi jak uważasz, bez żadnej kontroli.

Jasne, teraz kontrola JEST :->
To już wolę wierzyć w Boską opiekę.
--
XL

225. Data: 2011-12-20 22:57:03

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Dec 2011 23:53:11 +0100, Paulinka napisał(a):

> A niech Ci będzie, przeczytam. Chociaż jeśli Ty masz być przykładem tej
> metody, to powątpiewam w jej skuteczność :P

To przypomnij sobie moje relacje z Bluzgim - czyż ja mu musiałam cokolwiek
wybaczać???
;-P
--
XL

226. Data: 2011-12-20 22:57:57

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-12-20 23:27, XL pisze:

> Tylko że jakoś pomimo sprawczej mocy "hacapu" coraz powszechniej na
> opakowaniach produktów spożywczych pojawia się magiczny napis "Może
> zawierać śladowe ilości..." - pewnie jednak "hacap" nie pozwala dokładnie
> oczyścić linii technologicznej :->

Ten napis to dupochron:
Liczne firmy wolą zamieścić na opakowaniach swoich wyrobów ostrzeżenie
"produkt może zawierać śladowe ilości orzechów (arachidowych)", pomimo
że arachidy ani nie wchodzą w skład receptury tego produktu, ani żadne
organizacje konsumenckie nie wykrywają ich obecności.
Dlaczego? Bo w krajach o sprawnie działających służbach sanitarnych brak
informacji o zawartości orzechów produkcie jest powodem wycofania z
rynku ogromnego nieraz wolumenu wyrobów.
Próby naprzemiennego wykorzystywania linii produkcyjnych do wytwarzania
artykułów ze składnikiem arachidowym i bez tego składnika są z góry
skazane na niepowodzenie, gdyż alergen z zasady nie jest usuwalny
podczas procedur czyszczenia.
Aby zabezpieczyć się przed odpowiedzialnością za szkodę przemysł
spożywczy organizuje niekiedy produkcję artykułów zawierających orzechy
ziemne w izolowanych pomieszczeniach, co zabezpiecza pozostałe środki
spożywcze przed nieumyślnym aerogennym zanieczyszczeniem alergenami
arachidów.

--
Pozdrawiam - Aicha

Ze szkoły zostały mi tylko luki w wykształceniu
/Oskar Kokoschka/

227. Data: 2011-12-20 22:59:05

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> Jasne, teraz kontrola JEST :->
> To już wolę wierzyć w Boską opiekę.

Znaczy, jak nie przychodzą to hulaj dusza mózgu nie ma?
Zdecyduj się. Wszystkich się nie da sprawdzić. Albo robisz coś zgodnie z
zasadami albo nie.

--

Paulinka

228. Data: 2011-12-20 23:00:50

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:

> To przypomnij sobie moje relacje z Bluzgim - czyż ja mu musiałam cokolwiek
> wybaczać???
> ;-P

Nie znam tych relacji. Weszłam na p.s.p. u schyłku jego działalności.

--

Paulinka

229. Data: 2011-12-20 23:11:17

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 20 Dec 2011 23:54:50 +0100, Nixe napisał(a):

> Którzy Amerykanie?
>
> http://www.fda.gov/food/foodsafety/hazardanalysiscri
ticalcontrolpointshaccp/default.htm

> Page Last Updated: 04/27/2011

Może inaczej: europejska urzędnicza nadgorliwość w interpretacji jest
szkodliwa i zupełnie nie ma jej w USA.

> Co to FDA to już sama poszukaj.
>
> N.
> I dlaczego mieliby wymagać tego od Europy??

Chocby dlatego, ze z nią handlują.
Tyle ze urzędnicy, w szczególności polscy, zrobili z HACCP potworka.
--
XL

230. Data: 2011-12-20 23:14:39

Od: Paulinka <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:
0

> Chocby dlatego, ze z nią handlują.
> Tyle ze urzędnicy, w szczególności polscy, zrobili z HACCP potworka.

To jeszcze powiedz, dlaczego Amerykanie na tym zarabiają, bo chyba ich
interes na niczym innym się nie skupia ;)

--

Paulinka

Roladki - pytanie techniczne
Mrożenie pasztecikow
Embroidery Design 2012
Opalana cebulka
gdzie szukać: czekolad białych z orzechami i chrupkami