Przygotowania pod wielki trawnik

1. Data: 2008-02-13 13:22:07

Temat: Przygotowania pod wielki trawnik
Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

posiadam całkiem sporą działeczkę, na której chcę zrobić zielony dywanik.
Problem polega na tym, że plac jest kompletnie rozryty i nierówny z
zagłębieniami jak po bombach. Wcześniej to było pole na którym rosło sobie
żytko - miejscami lekko podmokłe pole po deszczach, ale po pracach
budowlanych stało się to istnym pobojowiskiem z gliną na wierzchu.

Mam na działce dużą pryzmę gliny pozostałą z budowy i dużą pryzmę ze zdartej
warstwy "czarnoziemu" - rok leżakowania. Posiadam też niskie pryzmy (mocno
opadły), które kiedyś były kępami traw z korzeniami wymieszane z ziemią,
leżą tak 2 lata. Mam nadzieję, że wewnątrz to się jakoś przegniło ? Do tego
na działce pojawi się jeszcze 300-400 ton żółtego piasku, w celu
podniesienia poziomu terenu.

Na spód chcę dać tą glinę (nikt jej nie chce zabrać), potem na to będzie
warstwa piasku i na koniec ta czarna ziemia z pryzm - pryzmy są teraz mocno
zarośnięte wysokimi chwastami. Wszystkie warstwy zostaną wyrównane i ubite
łyżką dużego spychacza. Trochę obawiam się tych chwastów z pryzm (tych
rosnących i tych z wewnątrz jeśli nie zgniły), tzn, że będę miał śmietnisko
na placu po wyrównaniu, ale ręcznie je powyrywać z tych pryzm jest pracą
niewyobrażalną dla jednej osoby.

Porszę o jakieś wskazówki, rady i uwagi jeśli popełniam jakieś błędy.

2. Data: 2008-02-13 13:50:14

Temat: Re: Przygotowania pod wielki trawnik
Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na spód chcę dać tą glinę (nikt jej nie chce zabrać), potem na to będzie
> warstwa piasku i na koniec ta czarna ziemia z pryzm - pryzmy są teraz
mocno

Piasek zostaw sobie na zimę.

3. Data: 2008-02-13 15:09:49

Od: "Flashka" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mocno
>
> Piasek zostaw sobie na zimę.

400 ton ? - to kawał zablokowanej działki.... poza tym co będę z nim robił w
zimie ?

4. Data: 2008-02-13 17:15:11

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 400 ton ? - to kawał zablokowanej działki

To sprzedaj.

Pozdrawiam ilościowo

5. Data: 2008-02-13 17:22:28

Od: "Krycha" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "?" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> To sprzedaj.
>
> Pozdrawiam ilościowo

A może ten piach dać pod glinę?

Krycha

6. Data: 2008-02-13 17:59:13

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fov9cb$bp3$1@nemesis.news.tpi.pl Krycha
<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> A może ten piach dać pod glinę?

Hejka. W życiu. :-) Flashka dobrze kombinuje: "Na spód chcę dać tą glinę
, potem na to będzie warstwa piasku i na koniec ta czarna ziemia z pryzm."
Jak już teren będzie wyrównany zaczną gwałtownie wyrastać chwasty. Jest na
nie prosty sposób. Gdy osiągną około 10 cm wysokości należy je opryskać
Roundupem i po 3 tygodniach od oprysku można zacząć uprawić i potem siać
trawy.
Pozdrawiam kolejno Ja...cki

7. Data: 2008-02-13 18:59:38

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
> [...]
> wysokości należy je opryskać Roundupem i po 3 tygodniach od oprysku
> można zacząć uprawić i potem siać trawy.
:)
Tak , to dobry uklad ale po nasypaniu piachu
dobrze byloby przeorac to głeboszem i dodatkowo dopiescic agregatem
uprawowym
Dopiero na to rozlozyc czarna ziemie.
W ten sposob można uzyskac najkorzystniejszy strukturalnie uklad gleby .
Dalej jak piszesz
:)
Z pozdrowieniami i usmiechami
smal

8. Data: 2008-02-13 19:29:06

Od: PaBeLo <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Flashka pisze:
> [...]
> niewyobrażalną dla jednej osoby.
>
> Porszę o jakieś wskazówki, rady i uwagi jeśli popełniam jakieś błędy.

witam
z tego co wiem to najlepsze ziemie maja taki układ: piasek (dość
głeboko)-> glina, ziemia. Glina częściowo tylko przepuszcza wodę i
związki mineralne, ziemia na piachu bardzo szybko wyjałowieje. Jak
rozkopiesz głęboko czarnoziem kl I lub II pod spodem zazwyczaj będzie
glina...
Pozdrawiam
Pawel

9. Data: 2008-02-13 20:12:38

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:fovgp2$rn0$1@nemesis.news.tpi.pl PaBeLo
<blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał(a):

> z tego co wiem to najlepsze ziemie maja taki układ: piasek (dość
> głeboko)-> glina, ziemia. Glina częściowo tylko przepuszcza wodę i
> związki mineralne, ziemia na piachu bardzo szybko wyjałowieje.

Hejka. Po co czekać aż ziemia wyjałowieje gdy przecież można od razu
nasypać piasku na wierzch? ;-)
Od kiedy to ziemia pod trawnikiem (łąkami, pastwiskami) jałowieje?

> Jak
> rozkopiesz głęboko czarnoziem kl I lub II pod spodem zazwyczaj będzie
> glina...

Czarnoziemy powstaja głównie z lessów i utworów lessowatych, są związane
z klimatem kontynentalnym umiarkowanie suchym i roślinnością łąkowo-stepową.
Pawle, pewnie Ci się pomyliły z czarnymi ziemiami albo jakąś inną glebą w
czarnym kolorze. :-)
Pozdrawiam stepowo Ja...cki

10. Data: 2008-02-13 21:28:36

Od: "?" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak , to dobry uklad ale po nasypaniu piachu
> dobrze byloby przeorac to głeboszem i dodatkowo dopiescic agregatem
> uprawowym.

Można odchudzić glinę, no ale gliny są różne.

co zmieniliibyście w swoim ogrodzie?
Pąki na piwoniach
Czarna róza
Popiól z kominka