Przymrozki a katalpa

1. Data: 2007-10-18 09:55:08

Temat: Przymrozki a katalpa
Od: Szymonias <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

coś moja katalpa ma zwiędłe liście. Czy ruszy na wiosnę? Boję się, że
przymrozki ją trochę wzięły...
Sadzona była w tym roku w lipcu.

Szymon

2. Data: 2007-10-18 10:07:43

Temat: Re: Przymrozki a katalpa
Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymonias pisze:
> Hej,
>
> coś moja katalpa ma zwiędłe liście.

A planowałeś, że będzie zimozielona?
;-P

> Czy ruszy na wiosnę? Boję się, że
> przymrozki ją trochę wzięły...

Katalpy mają szanse przeżycia tylko w południowej Polsce lub nad morzem
- i to nie wszędzie.

--
XL wiosenna

3. Data: 2007-10-18 10:22:02

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ff7bn9$c1a$2@nemesis.news.tpi.pl Ikselka
<i...@p...onet.pl> napisał(a):

> Katalpy mają szanse przeżycia tylko w południowej Polsce lub nad
> morzem
> - i to nie wszędzie.

Hejka. Nie przesadzajmy. Katalpa w siedleckim parku od wielu lat rośnie
i co roku zakwita. Kilka lat temu jej siostra się przewróciła i niestety od
tej pory jest samotna. ;-(
Pozdrawiam optymistycznie Ja...cki

4. Data: 2007-10-18 10:50:11

Od: Roket <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> Katalpy mają szanse przeżycia tylko w południowej Polsce lub nad morzem
> - i to nie wszędzie.

Zaryzykuje twierdzenie ze katalpy
dadza sobie rade w kazdym rejonie Polski.
Zamosc/Lublin to potwierdza

5. Data: 2007-10-18 10:52:54

Od: Szymonias <s...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> i co roku zakwita. Kilka lat temu jej siostra się przewróciła i niestety od

Moje obawy biorą się stąd, że to nie byle jaka katalpa, tylko katalpa
pośrednia, czyli purpurea. :)
Trochę się naszukałem, zanim ją znalazłem.

Szymon

6. Data: 2007-10-18 12:14:53

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roket pisze:

> Zaryzykuje twierdzenie ze katalpy
> dadza sobie rade w kazdym rejonie Polski.
> Zamosc/Lublin to potwierdza

Ale nie Kielecczyzna i Suwałki :-(
Ja to mam szczęście do klimatu - szszszczególne, możnaby powiedzieć...

Jak mówiłam "świeżemu" sąsiadowi, żeby nie sadził w ogrodzie katalp i
klonów japońskich, to też tak mówił, jak Ty.
Pierwsza zima zweryfikowała ten ogród do najbardziej odpornych iglaków
(sosny, jałowce, kosówka) i rodzimych liściastych. Teraz sąsiad już wie,
co sadzić...

50 000 wywalone na ten ogród poooooszło!

--
XL wiosenna

7. Data: 2007-10-18 13:41:37

Od: Darek Pakosz <d...@d...abc.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sadzić...
>
> 50 000 wywalone na ten ogród poooooszło!

Mysle, ze chodzi o cos innego. Moglo byc tak, ze swiezo kupione rosliny po
zasadzeniu mogly byc zasilone azotem. Przyszla zima i koniec.

Pozdr,
D.P.

8. Data: 2007-10-18 14:16:02

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darek Pakosz pisze:

> Mysle, ze chodzi o cos innego. Moglo byc tak, ze swiezo kupione rosliny
> po zasadzeniu mogly byc zasilone azotem. Przyszla zima i koniec.
>
> Pozdr,
> D.P.

NIE.
Firma ogrodnicza zabezpieczyla wszystko cudnie, ogaciła itp, po czym
korzonki roślinkom pięknie umarzły. Znam się na tym. Praktykuję 20 lat u
siebie, a oni mieszkają 300 m ode mnie.
Dodatkowo u nas jest tzw. zastoisko mrozowe. Co pan zrobisz, nic pan nie
zrobisz...

--
XL wiosenna

9. Data: 2007-10-18 14:26:14

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ff7q8u$nov$3@nemesis.news.tpi.pl Ikselka
<i...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dodatkowo u nas jest tzw. zastoisko mrozowe. Co pan zrobisz, nic pan
> nie zrobisz...

Hejka. Na zastoisko jedynie naleweczka pomaga. :-)
Pozdrawiam rubasznie Ja...cki

10. Data: 2007-10-18 15:34:17

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko pisze:
> W wiadomości news:ff7q8u$nov$3@nemesis.news.tpi.pl Ikselka
>
> Hejka. Na zastoisko jedynie naleweczka pomaga. :-)
> Pozdrawiam rubasznie Ja...cki

Pamiętam, pamiętam!
:-)

--