Przymus chodzenia do kościoła

151. Data: 2005-12-23 08:49:20

Temat: Re: Przymus chodzenia do kościoła
Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasz sobkowiak napisał(a):

> A co ma religia do wiary?? Znam pare osob ktore wierza i to gleboko, a do
> kosciola nie chodza i co sa gorsi od tych co chodza?? Dlaczego??

W _religii katolickiej_ uczonej w szkołach jest przykazane "pamiętaj
abyś dzień święty święcił". Czyni się to m.in. idąc na mszę w niedzielę.
Jeśli tego nie robisz - grzeszysz.

> Dlaczego??

Bo nie idąc na mecz koszykówki nie popełniasz grzechu przeciwko Bogu, w
którego wierzysz (cały czas pisze o lekcji religii w polskiej szkole i
wierze _katolickiej_).

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

152. Data: 2005-12-23 12:17:48

Od: "tomasz sobkowiak" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske <k...@o...pl> napisał(a):

> W _religii katolickiej_ uczonej w szkołach jest przykazane "pamiętaj
> abyś dzień święty święcił".

A moge to robic bez udzialy ksiedza czy nie?? Gdzie jest napisane ze aby
swieci dzien swiety nalezy udac sie do kosciola??

>Czyni się to m.in. idąc na mszę w niedzielę.

Niektorzy robia to w inny sposob nie korzystajac z uslug duszpasterza.

> Jeśli tego nie robisz - grzeszysz.

Ale nie trzeba tego robic w kosciele.

153. Data: 2005-12-23 14:27:38

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasz sobkowiak napisał(a):

> A moge to robic bez udzialy ksiedza czy nie?? Gdzie jest napisane ze aby
> swieci dzien swiety nalezy udac sie do kosciola??

W ten sposób dzień święty świętują katolicy. Przyjmują w ten dzień Ciało
i Krew Chrystusa, do którego to aktu jest niezbędny kapłan, który
znajduje się w kościele.

> Niektorzy robia to w inny sposob nie korzystajac z uslug duszpasterza.

Jeżeli wyznają inną religię niż katolicka.

> Ale nie trzeba tego robic w kosciele.

Trzeba, bo sam sobie Hostii nie podasz.

Naprawdę nie wiesz tak podstawowych rzeczy czy jestes innego wyznania?

154. Data: 2005-12-23 20:00:52

Od: "tomasz sobkowiak" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
>
> Trzeba, bo sam sobie Hostii nie podasz.
>
> Naprawdę nie wiesz tak podstawowych rzeczy czy jestes innego wyznania?

Nie jestem zadnego wyznania, ale mam bliskiego znajomego ksiedza ktory wlasnie
tluamczyl mi ze Katolicyzm nie polega na chodzeniu do kosciola wtedy kiedy
ktos ci kaze, ale wtedy kiedy ty tego potrzebujesz.

155. Data: 2005-12-23 22:07:23

Od: Eulalka <e...@l...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske napisał(a):

> W _religii katolickiej_ uczonej w szkołach jest przykazane "pamiętaj
> abyś dzień święty święcił". Czyni się to m.in. idąc na mszę w niedzielę.
> Jeśli tego nie robisz - grzeszysz.

Poważnie wierzysz, że to takie proste?
To po co te gadki o uchu igielnym?

Eulalka

156. Data: 2005-12-24 09:23:14

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasz sobkowiak napisał(a):

> Nie jestem zadnego wyznania, ale mam bliskiego znajomego ksiedza ktory wlasnie
> tluamczyl mi ze Katolicyzm nie polega na chodzeniu do kosciola wtedy kiedy
> ktos ci kaze, ale wtedy kiedy ty tego potrzebujesz.

Ty chyba wogóle nie rozumiesz co to jest wiara i na czym to wszystko
polega. Wydaje mi się, że nawet nie próbujesz zrozumieć...

157. Data: 2005-12-24 09:24:52

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka napisał(a):

> Poważnie wierzysz, że to takie proste?
> To po co te gadki o uchu igielnym?

Eulalko, poważnie nie widzisz że próbuję koledze uprościć sprawę, bo
udaje, że nie rozumie?

158. Data: 2005-12-24 21:56:05

Od: "tomasz sobkowiak" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Elske <k...@o...pl> napisał(a):

> Ty chyba wogóle nie rozumiesz co to jest wiara i na czym to wszystko
> polega. Wydaje mi się, że nawet nie próbujesz zrozumieć...

No wlasnie chyba nie rozumiem. Albo jakos Ty dziwnie do tego podchodzisz.
Uwazasz ze wiara polega na chodzeniu do kosciola i dawaniu na tace??

159. Data: 2005-12-25 09:24:45

Od: Elske <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomasz sobkowiak napisał(a):

> No wlasnie chyba nie rozumiem. Albo jakos Ty dziwnie do tego podchodzisz.
> Uwazasz ze wiara polega na chodzeniu do kosciola i dawaniu na tace??

Zaczynam się wkurzać i chyba własnie o to ci chodzi. Więc to moje EOTowa
wypowiedź - nie zamierzam dyskutować o wierze z kimś, kto uczestniczenie
w ofierze utożsamia z dawaniem na tacę :////

160. Data: 2005-12-27 12:21:43

Od: oshin dorota bugla <oshin_nospam@nospam_engram.psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pieknego dnia 2005-12-23 13:17 tomasz sobkowiak z nienacka
napisal/a:
> Gdzie jest napisane ze aby
> swieci dzien swiety nalezy udac sie do kosciola??

W przykazaniach kościelnych.
1. _W niedziele i święta we Mszy świę­tej nabożnie uczestniczyć_

Dziękuję za uwagę, uczyli tego na lekcji religii w II klasie SP.

PS. Dyskusję co do tego czy msza może nie być w budynku kościoła uważam
za bezprzedmiotową.
--
oshin, nie będąca katoliczką

statek piracki z silnikiem
WYSMAROWAŁAM ZAŻALENIE
Chłopek z kreski
Stopy wielkoluda?
POSZUKUJĘ ŚWIADKÓW WYPADKU SAMOCHODOWEGO