Przymus chodzenia do kościoła

71. Data: 2005-12-14 08:23:35

Temat: Re: Przymus chodzenia do kościoła
Od: "Aga B." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.G." <w...@p...fm> napisał w wiadomości
news:dnmt62$mbn$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Powiem nawet, ze ciesze sie, ze ktos pomaga mi w procesie zblizania do
> kosciola mojego syna.

Przymus chodzenia to jest zbliżanie? Zbliżanie byłoby lepsze i pełniejsze
poprzez zachęcanie, ciekawe msze dziecięce, a nie poprzez przymus.

> Jesli nie, to moze nie trzeba ich zmuszac tylko zachecac.

Zachęcać do czego? Do chodzenia na lekcje, na których się niewiele nauczy?
Do codziennego spotykania się z panią, której nie cierpi? Niestety nie stać
mnie na rewelacyjną szkołę prywatną, która by moje dziecko poprowadziła
indywidualnie. Moje dziecko chodzi do szkoły, bo musi, wie, że jest
obowiązek szkolny a za jego nieprzestrzeganie płaci się kary. Przez
poprzednie dwa lata chodziło chętniej, bo miało lepszą wychowawczynię, w tym
roku to jest katorga. Czym ja mam go zachęcić?

>Moze kiedys po
> wielokrotnym opuszczeniu szkoly zrozumie ze szkola jest piekna i mila a
> potrzeba zdobywania wiedzy ta droga jest niezaprzeczalna.

Akurat większość wiedzy, którą moje dziecko posiada w tej chwili, zdobyło w
domu, czytając różne książki, oglądając naukowe filmy, a nie w szkole. Na
wiedzę zdobytą w szkole przypada może jakiś 1%. Do zdobywania wiedzy szkoła
nie jest niezbędna.

> Mlodemu czlowiekowi trzeba pokazac, to co Wam doroslym wydaje sie sluszne.

Tu się zgadzam.

> Ktos powie, mojemu dziecko nie jest potrzebny nawyk, lecz rozumienie
> wiary.

A ja mam rogate dziecko, które chodzi z nami do kościoła, ale tego nie lubi
(mimo że chodzimy na świetne msze dziecięce) i twierdzi, że Boga nie ma, bo
przecież się mówi, że Bóg mieszka w niebie, a nieba nie ma, bo to jest
mieszanina gazów i tu mi wyrecytował chemiczny skład powietrza. Tłumaczę,
tłumaczę, widzę, że cześciowo ta jego deklarowana niechęc jest na pokaz,
częściowo jest to efekt kiepskiej katechetki, być może rownież gdzieś jest
bład nasz, rodziców ( z młodszym dzieckiem nie mam takich problemów). Więc
moje dziecko nawyk ma, ale sam nawyk to nie wszystko.
--
Agnieszka
Maciek 9 lat 11/12 i Marta 6 lat 7/12

72. Data: 2005-12-14 09:18:41

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(k)a napisał(a):

> "kolorowa" <v...@a...pl> wrote in message

> tak, religie w ktora sie wierzy nagle sie zmienia :/

Kolorowa nie pisała nic o nagle. Istnieje coś takiego jak wątpliwości.
I kilka lat w zupelniosci wystarczy, zeby dojsć do tego, w która stronę
szala się przechyli.

Justyna
Iza (12) i Marcin (8)

73. Data: 2005-12-14 09:54:02

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał

> podpisuje sie pod postem MG wiec potraktuj ten post jako moja odpowiedz.

Ale w poście MG nie ma odpowiedzi na moje pytania.

PozdrawiaM

74. Data: 2005-12-14 10:33:21

Od: "dorra" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "chomik"
> każdej mszy dziecko dostaje obrazek święty, który musi na religii pokazać,
> oprócz tego dzieci dostają 3 pytania odnośnie kazania.

powiedz siostrze, że ty chodzisz do innego kościoła z córką bo akurat tak ci
się podoba i spytaj co by zrobiła jakby każde dziecko tak robiło.
Ja akurat dojeżdżałam do szkoły a do kościoła chodziłam nabliższego, nie
wyobrażam sobie narzucania kościoła, bo tam dają obrazki. Bzdura i powiedz
to siostrze.

--
http://www.ads51.com/promotion-traffic-advertising/d
ora

75. Data: 2005-12-14 12:10:04

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> ma, bo przecież się mówi, że Bóg mieszka w niebie, a nieba nie ma, bo to
> jest mieszanina gazów i tu mi wyrecytował chemiczny skład powietrza.

O, a to ciekawie wygląda. Co mu na to odpowiadasz?

Agnieszka

76. Data: 2005-12-14 12:14:54

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka <a...@z...net> napisał(a):

> O, a to ciekawie wygląda. Co mu na to odpowiadasz?

Ja mam tak samo i odpowiadam cytatami z Ditfurtha i de Chardina.
Do chodzenia do kościoła postanowiłam nie zmuszać.

--
.......:: s i w a ::.......
.:: JID:s...@j...org ::.

77. Data: 2005-12-14 12:20:53

Od: "Agnieszka" <a...@z...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Ja mam tak samo i odpowiadam cytatami z Ditfurtha i de Chardina.
> Do chodzenia do kościoła postanowiłam nie zmuszać.

Też ciekawie wygląda ;-)

Agnieszka

78. Data: 2005-12-14 13:27:05

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Iwon(k)a" napisała
>
> Omatkozcórko. Jak się deklaruje katolicyzm mimo niezgody na jakieś nakazy
> czy zakazy tej religii - to źle.

a dobrze?

Jak się zgodnie ze swoimi przekonaniami
> deklaruje - też nie lepiej.

a gdzie to pisalam?

Pozostaje dopasować poglądy do wyznawanej bądź
> odziedziczonej religii i mocniej naciągnąć beret. Aż na oczy.

jesli dospasowanie pogldow przeszkada w widzeniu swiata to
lepiej zostac ateista.

iwon(K)a

79. Data: 2005-12-14 13:53:54

Od: Jarek Spirydowicz <j...@w...kurier.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <dnmrq1$vkd$1@news.onet.pl>,
"Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> wrote:

> "Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> wrote in message
i.pl...

> [...]
i.pl...

> z nie napisalam tego w poscie, ktory specjalnie teraz nie wycielam?

Nie napisałaś. Napisałaś, że dobrze jest karać dzieci za winy rodziców -
bez krztyny uzasadnienia, dlaczego dobrze.
Też nie wyciąłem, żeby łatwiej Ci było sprawdzić.

--
Jarek
Kamil 27.11.98, Police

80. Data: 2005-12-14 13:57:36

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek Spirydowicz" <j...@w...kurier.szczecin.pl> wrote in message
i.pl...

> [...]
> bez krztyny uzasadnienia, dlaczego dobrze.
> Też nie wyciąłem, żeby łatwiej Ci było sprawdzić.

nie napisalam o karaniu dzieci za winy rodzicow.

iwon(k)a

> --
> Jarek
> Kamil 27.11.98, Police
> To tylko moje prywatne opinie.

statek piracki z silnikiem
WYSMAROWAŁAM ZAŻALENIE
Chłopek z kreski
Stopy wielkoluda?
POSZUKUJĘ ŚWIADKÓW WYPADKU SAMOCHODOWEGO