Przymus chodzenia do kościoła

91. Data: 2005-12-14 19:08:40

Temat: Re: Przymus chodzenia do kościoła
Od: "M.G." <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga B." <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:dnpidm$i91$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Agnieszka" <a...@z...net> napisał w wiadomości
>
> Tłumaczyłam mu o absolucie, o ludzkich wyobrażeniach, że jest nam łatwiej
> zwracać się do Boga, jesli sobie wyobrazimy Go jako pana z brodą (czy
> jakkolwiek inaczej) i wiemy, gdzie mieszka, że Bóg jest niematerialny,
> niewyobrażalny i otacza nas właśnie tak, jak powietrze.

A Pan Jezus??

pozdr
Mirek

92. Data: 2005-12-14 19:44:23

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "M.G." <w...@p...fm> napisał w wiadomości

> A Pan Jezus??

Co Pan(?) Jezus?
Bo w kontekście katolicyzmu, gdzie Bóg jest trójosobowo i się w owej
trójosobowości ów "Pan Jezus" zawiera i jak najbardziej wymogi
niematerialności spełnia, Twoje pytanie staje się dość niezrozumiałe.

--
Edyta Czyż
// varium et mutabile semper femina // Wergiliusz

93. Data: 2005-12-14 20:04:40

Temat: Re: Przymus chodzenia na koncerty
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dnper6$g41$1@nemesis.news.tpi.pl>
Elske <k...@n...o2.pl> pisze:

> A sama idea jest IMO nad wyraz słuszna, bo kultura wśród, z
> przeproszeniem, młodzieży upada. Nie czytają, nie słuchają innej
> muzyki niż yncync, do kina chodzą li tylko na horrory a o teatrze to
> zapomnij. A kto ma uczyć kultury (nie mówię o savoir-vivre) jak nie
> szkoła (zwłaszcza, jeśli rodzice też mają podobne podejście)?
> Oczywiście nie mam na myśli CAŁEJ młodzieży i WSZYSTKICH rodziców
> (gdyby ktoś chciał sie przyczepić).

A ja nie lubię koncertów muzyki poważnej i opery? Mogę nie lubić?
I czy mam w takiej sytuacji zmuszać dzieci, by one na takie "imprezy"
chadzały?

--
PozdrawiaM

94. Data: 2005-12-14 20:21:18

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe wrote:

> A ja nie lubię koncertów muzyki poważnej i opery? Mogę nie lubić?

To ze Ty nie lubisz nie oznacza, ze dzieciom sie nie moze spodobac :-)

D.
--
Monchmoi host olle Zeit da Wöd
Und daun die oa Sekundn de da so föhlt

95. Data: 2005-12-14 20:22:31

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dnpuqv$r3b$1@news.onet.pl>
Dunia <d...@n...o2.pl> pisze:

> To ze Ty nie lubisz nie oznacza, ze dzieciom sie nie moze spodobac :-)

To fakt, ale założyłam wstępnie, że odziedziczyły brak zamiłowań po mamusi
;-)

--
PozdrawiaM

96. Data: 2005-12-14 21:38:13

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia <L...@p...onet.pl> napisał(a):

> Dlaczego dziecko z niezamożnej, wręcz
> biednej rodziny ma dodatkowo cierpieć z tego powodu?

Albo dziecko z rodziny, gdzie wrażliwość muzyczna jest zbliżona do
wrażliwości kalarepy?
Dla Byśka i dla mnie taki koncert to wyrafinowana tortura. Dźwięki
które odbieramy są porównywalne z szumem silnika samochodu. Tak samo
atrakcyjne było siedzenie i słuchanie kilku volkswagenów.

--
s i w a
kompletnie głucha muzycznie

97. Data: 2005-12-14 22:11:50

Od: "Elske" <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@f...peel> napisał w wiadomości

> A ja nie lubię koncertów muzyki poważnej i opery? Mogę nie lubić?
> I czy mam w takiej sytuacji zmuszać dzieci, by one na takie "imprezy"
> chadzały?

W ten sposób ograniczasz im mozliwość poznania czegoś, co gro ludzi uważa za
wartościowe.
BTW byłas kiedyś w Filharmonii czy nie byłaś bo nie lubisz (jak mój ex)?

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*

98. Data: 2005-12-15 07:04:42

Od: "Basia Z." <bjz_@_(prosze_usun_podkreslenia)_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AniaT" :

> Na kazaniu uslyszalam kiedys, ze kto chodzi na msze do kosciola innego niz
> parafialny uprawia "turystyke duchowa" i oczywiscie zostalo to
napietnowane!

O Boże - czego to nie wymyślą.

Pozdrowienia.

Basia (nałogowa turystka duchowa w każdym calu)

99. Data: 2005-12-15 07:24:25

Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:dnq5ek$4r6$1@nemesis.news.tpi.pl>
Elske <k...@n...o2.pl> pisze:

> W ten sposób ograniczasz im mozliwość poznania czegoś, co gro ludzi
> uważa za wartościowe.

Dlaczego uważasz, że ograniczam? Nie bronię im tego.
Pytałam jedynie, czy powinnam je zmuszać i popierać idee szkoły w kwestii
tego zmuszania.

> BTW byłas kiedyś w Filharmonii czy nie byłaś bo nie lubisz (jak mój
> ex)?

Byłam. Zmuszona przez szkołę :)
A odczucia mam podobne jak Siwa.
Ja generalnie mogę posłuchać muzyki poważnej, ale w domu i przez góra pół
godziny.
Potem mnie to męczy.
A opery w ogóle nie cierpię.
I baletu też.

--
PozdrawiaM

100. Data: 2005-12-15 08:28:37

Od: "Elske" <k...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W wiadomości <news:dnq5ek$4r6$1@nemesis.news.tpi.pl>

> Dlaczego uważasz, że ograniczam? Nie bronię im tego.

Ale nie pokazujesz. Jak nie pokażesz to nie zobaczy.

> [...]

> A odczucia mam podobne jak Siwa.
> Ja generalnie mogę posłuchać muzyki poważnej, ale w domu i przez góra pół

Balet jest nudny jak flaki z olejem, chociaż w dzieciństwie przepadałam za
nim. Co do opery to lubię ale na wysokim poziomie. A właściwie na bardzo
wysokim. a co do muzyki poważnej to troszeczkę śmieszy mnie takie podejście,
bo rodzajów tejże jest tyle co rozrywkowej, jak nie więcej. IMHO to kwestia
znalezienia tego, który się lubi. No i tego, którego się nie lubi (ja mam
takich całkiem sporo). Jeśli idziesz tylko raz ze szkołą i już nigdy więcej
to nie masz na to szans.

--
Elske
*Ludwik XIV był samolubem. Twierdził, że Francja to ja.*
http://elske.private.pl; http://histeryczka.blog.pl

statek piracki z silnikiem
WYSMAROWAŁAM ZAŻALENIE
Chłopek z kreski
Stopy wielkoluda?
POSZUKUJĘ ŚWIADKÓW WYPADKU SAMOCHODOWEGO