Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Przymusowe szkolnictwo podstawowe - problem podatków idących 'w błoto', czy dobrodziejstwo ? Re: Przymusowe szkolnictwo podstawowe - problem podatków idących 'w błoto', czy dobrodziejstwo ?

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Przymusowe szkolnictwo podstawowe - problem podatków idących 'w błoto', czy dobrodziejstwo ?

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: "Chiron" <c...@o...eu>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Przymusowe szkolnictwo podstawowe - problem podatków idących 'w
błoto', czy dobrodziejstwo ?
Date: Tue, 10 May 2011 01:12:58 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 157
Message-ID: <iq9sdq$6u1$1@node2.news.atman.pl>
References: <ipu3hd$nev$1@news.onet.pl>
<5...@l...googlegroups.com>
<ipv064$rdp$1@node2.news.atman.pl> <iq071e$suh$1@news.onet.pl>
<iq0emt$6ud$1@node2.news.atman.pl> <iq0o64$3h2$1@news.onet.pl>
<iq0v78$nqt$1@node2.news.atman.pl> <iq8do3$b08$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: staticline25371.toya.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1304982779 7105 217.113.230.73 (9 May 2011 23:12:59 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 9 May 2011 23:12:59 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:597314
Ukryj nagłówki

Użytkownik "zażółcony" <r...@x...pl> napisał w wiadomości
news:iq8do3$b08$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
> news:iq0v78$nqt$1@node2.news.atman.pl...
>
>> To proszę odpowiadaj- a Ty albo pomijasz, albo odpowiadasz...no już nie
>> chcę się cofać- pójdę do przodu: "zrób dziecko cygance". Po prostu-
>> napisz na temat, bez manipulowania, osobistych wycieczek- możesz
>> spróbować? Ja - wracając do wątku- nie mam pojęcia, po co nam w dyskusji
>> ta krzywa? Powaga. Niby jakie korelacje mają wynika z takiego czy innego
>> jej kształtu?
>
> Mam nadzieję, że znajdę czas, bo widzę, że zupełnie nie rozumiesz mojej
> 'linii argumentacji'.
Napisałem Ci, że IMO- poza gimnastyką intelektu- nie widzę pożytku. Nie
możesz mi napisać, gdzie Ty go widzisz? W czym problem?


> Słowem wstępu: Chiron, ja w dyskusjach z ludźmi generalnie oczekuję
> od nich jednego abo drugiego: albo oferują uporządkowaną, specjalistyczną
> wiedzę w jakimś obszarze (i od razu zaznaczam specjalistyczna nie równa
> się klapki na oczach, nieznajomość alternatyw), albo oferują jakąś
> opowieść
> o życiu - opowieść opartą o swój własny przykład i opowieść często bardzo
> subiektywną - ale jej wartość nie polega na obiektywiźmie.
>
czekam, co będzie dalej- po takim wstępie

>> Masz sporo racji- jednak- mam głębokie przekonanie, że nie zauważasz
>> czegoś. Z tego, co piszesz- dla mnie wynika wniosek, że do nauki należy
>> niektórych zmuszać, bo są za głupi, na zbyt niskim poziomie, etc.
>> Redarcie- tu właśnie mamy diametralnie różne podejście. Otóż narody,
>> społeczeństwa- które starano się trzymać w ciemnocie, mącić wewnątrz
>> nich- zrozumiały- a lepiej- UŚWIADOMIŁY sobie, jaką wartość ma edukacja.
>> Na ten przykład- nacja
>
> Tak - i wynikiem tego uświadomienia było wprowadzenie obowiązku
> szkolnego. Np. żeby dać szansę dzieciom, które nieszczęśliwie urodziły sę
> w rodzinach, w których codziennie rodzice walczyliby z pokusą zatrzymania
> dziecka w domu 'dla własnych celów' - żeby ojcu skoczyć po flaszkę,
> rozmasować bolącą po libacji alkoholowej głowę lub po prostu
> sprzątać.
>
Chyba sobie robisz jaja? Przyznaj się? Z Tobą problem polega na tym,
że_Ty_w_nic_nie_wierzysz. Mówisz: "jestem buddystą"- a myślisz i postępujesz
jak ateista. To Ty powineneś wiedzieć, że skoro się urodził w takiej
rodzinie- to_ma_to_jakiś_karmiczny_cel. Redart- to jego sprawa. W
społeczeństwie, gdzie istnieje wysokie morale- tacy rodzice narażeni są na
ostracyzm. I jest to potężna siła oddziaływania. A jak nie poskutkuje- no to
trudno. Nie ma idealnego wyjścia. Za komuny i teraz wielu rodziców na
wioskach woli np syna zagnać w pole, niz posłać do szkoły. No owszem- pośle,
ale praca na roli ma pierwszeństwo. I wiesz co? Ich dzieci, ich prawo. Jakim
prawem- cóż za faszystowskie państwo ma mu to zabronić?! A pomyślałeś, jaką
krzywdę robi się dziecku- wbrew rodzicom prowadzając do szkoły? Czy Ty choć
raz o tym pomyślałeś? Dlaczego chcesz tak skrzywdzićdziecko? W imię czego-
co jest po drugiej stronie tęczy? Tam nie ma garnka ze złotem. Dziecko
prowadzane na siłę do szkoły, wbrew sobie i rodzicom, jeśli jeszcze czuje
odpowiedzialność (np za matkę alkoholiczkę)- z całą pewnością nie będzie się
uczyć- i będzie miało taką traumę, że szkoła będzie mu się tak kojarzyć jak
więzienie.


>> jest potrzebne. Mając "darmową" oświatę- ma się oświatę cholernie
>> niewydolną, a ponadto jej absolwenci jej nie szanują. Czy u nas obecnie
> Cały zaś czuję, że pod spodem próbujesz wyartykułować, że Twój
> niesmak budzą studenckie imprezy w akademikach ...
>
>> Cyganie, których- zdaje się- darzysz pogardą. Oni doszli do wniosku, że
>> nie
> Nie darzę ich pogardą.
> Są trudniejsze przykłady, niż Cyganie. Są Ci Innuici a są takze
> Aborygeni w Australii - w najgorszym okresie (przymusowa odbieranie
> i adopcja aborygeńskich dzieci przez białe rodziny). Tylko nie wiem,
> w jakim kierunku chcesz naprowadzić temat. W starciu dwóch nierównych
> cywilizacji, kultur - zawsze jest ... 'tarcie'.
>
> W zależności od sytuacji - czasami, specjalnie dla uwzględnienia praw
> jakiejś
> mniejszości etnicznej, kulturowej - przymyka się oko, robi się wyłomy.
> Ale Ty mówisz tak, jakbyś z tych wyłomów chciał zrobić standardy.
W danynm państwie, jeśli ma SPRAWNIE funkcjonować- istnieje PRAWO. Prawa
przestrzegać musi KAŻDY. To jest republika. A jak zaczynamy "przymrużać oko"
na cyganów (30 latek bierze ślub z 12 latką- ale przymrużamy oko, etc)- to z
prawa robi się lewo, a z republiki- demokracja. I- wkrótce - pełna
degrengolada.


> I zważ na jedno: dawanie darmowego jedzenia i darmowych domków
> to _NIE JEST TO SAMO_, co dawanie darmowej edukacji. Dlatego
> uznaję Toje przykłady za nie do końca dobrze dobrane.
Redart- nie daj dziecku edukacji. Cokolwiek sobie o tym nie pomyśleć- może
być kochający rodzic, ale nie musi chcieć wyedukowanych dzieci. I może je
jednocześnie bardzo kochać. Co innego z jedzeniem: jak nie da- dzieci
poumierają. Z całą pewnością nie jest to kochający rodzic.. A i tacy się
zdarzają. To może wprowadzić przymus karmienia wszystkich dzieci przez
pracowników socjalnych- bo jeszcze jakiś rodzic nie nakarmi?

>
>> postępować dobry ekonomista. Socjaliści natomiast myślą, że na wszystko
>> można wpływać. Tyle, że potem efekty są na ogół opłakane.
> Moim zdaniem zbytnio mieszasz i jesteś bardzo nieprecyzyjny.
> Czasem są złe efekty, czasem są dobre. Pragnienie wpływania
> to nie jest tylko problem socjalistów. Równie dobrze możesz identyczny
> zarzut postawić katolickim konserwatystom. A jak zerkniesz
> w kierunku skrajnych liberałów i kapitalistów - to oni też nie marzą
> o niczym innym, jak o rozszerzaniu wpływu. Tylko wszyscy działają
> trochę w innych granicach, celują w 'inny target' i mają inną wizję tego
> 'jak powinien wygladać człowiek, który będzie dla mnie pracował'.
Lewicowiec to ktoś taki, jak ci, którzy na Kaukazie zawrócili bieg
największych rzek- i...katastrofa! No ale chcieli dobrze, ne spa?
Lewicowiec, jak płynie żaglówka i wiatr mu wieje w oczy- to albo nie płynie,
albo kombinuje, jak przy pomocy techniki zmienić kierunek wiatru.
Konserwatysta- obserwuje rzekę, i np delikatnie ją wyreguluje- tyle, żeby
można było nią pływać. Jak płynie żaglówką pod wiatr- to halsuje. A jak
widzi lewicowca, który mu mówi: "przeciez można zmienić kierunek wiatru-
wystarczy tylko skierować promienie słońca w odpowiednie miejsca"- otwiera
ogień z CKMu- w samoobronie oczywiście:-)

> Prawdę mówiac ciągle nie rozumiem, jak to jest, że popierasz wilczy
> kapitalizm (nie wiem tylko, czy zdajesz sobe z tego sprawę)
> i jednocześnie masz jakieś wieczne ale do 'żydowskich finansistów'.
> Albo wóz, albo przewóz, Chiron.

Wilczy? Od ministra Wilczka?:-). Widzisz- nie mam nic do żydowskich
finansistów. Poza tym, że kierując się zasadami plemiennymi- nie dopuszczają
innych plemion do interesu. Co kończy się dla tych innych- często będących
po prostu u siebie- straszną nędzą.

>
> Osobną kwestią jest - jak zatrzymać absolwenta w kraju. Czy inaczej:
> jak sprawić, by wspierał polską gospodarkę, skoro na koszt polskiego
> podatnika się kształcił. Tyle tylko, że już dość dawno zauważyłem,
> że w tej materii rozwiązania 'proste i intuicyjne' niekoniecznie są
> rzeczywiscie najlepsze. Może należałoby zmusić absolwenta, że musi
> odpracować swoje w kraju, albo musi zwrócić za studia. Ale jest
> drugie dno: polska jest krajem zacofanym ,jeśli chodzi o tzw. kulturę
> organizacyjną. Więc z drugiej strony korzystnie jest, kiedy absolwent
> wyjeżdża, pracuje w poukładanym środowisku a potem wraca
> i te standardy promuje u nas. Nie ma wiec prosto - i tak i ta źle,
> i jedno i drugie ryzykowne. Co wiec zostaje ?
> Zostaje statystyka - jaki procent wraca, jak rozwijają się
> przedsiębiorstwa, jakie są w nich standardy i jaka struktura zatrudnienia,
> skąd dopływa do naszego kraju kapitał ...
>
No właśnie: najpierw wykształcić na koszt wszystkich podatników- a potem
ubezwłasnowolnić- poprzez częściowe chociaż upaństwowienie go. Podobnie ze
zdrowiem: jak się rozmawia z lewicowcem np o tym, że g..no państwo powinno
obchodzić, czy jadę w pasach- czy nie, mówią: "ale za twoje leczenie zapłaci
całe społeczeństwo"- i mają sporo racji. Tyle, że na tych przykładach widać,
jak zniewala się ludzi poprzez uspołecznianie dziedzin, które powinny być
wyłącznie prywatne: szkolnictwo i zdrowie

--
Prawda, Prostota, Miłość

Chiron

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
10.05 Chiron
10.05 Ikselka
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem