Przyswajanie białka

1. Data: 2003-08-19 08:43:01

Temat: Przyswajanie białka
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój znajomy lekarz powiedział że nie ma znaczenia jakie bialko zjadam
poniewaz organizm i tak rozkłada go na aminokwasy a nastepnie syntezuje to
co jest mu potrzebne.
Inni mówia ze jak masz problemy ze stawami , wlosami itp to jedz bialko
zawierajace kolagen.
Pytanie do znawców biochemii.
Czy jedzac białko o podobnej strukturze do potrzebnego rzeczywiscie pomagamy
nieco organizmowi czy tez jest to bez znaczenia? Rozumiem ze w białku
roslinnym brak jest pewnych aminokwasów i tu może być problem ale czy jedzac
bialko zwierzece nie jest wszystko jedno jakie jem?

2. Data: 2003-08-19 09:05:18

Temat: Re: Przyswajanie białka
Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz w wiadomości news:bhsnvh$l4n$1@news.onet.pl pisze:

> Mój znajomy lekarz powiedział że nie ma znaczenia jakie bialko zjadam
> poniewaz organizm i tak rozkłada go na aminokwasy a nastepnie
> syntezuje to co jest mu potrzebne.

Nieglupio mowi. Najwyzej nie wykorzystasz tych aminokwasow, ktorych
wprowadzisz za duzo. Przy zalozeniu oczywiscie, ze tego bialka bedzie tyle,
zeby pokryc zapotrzebowanie na aminokwasy wystepujace w nim we wzglednie
mniejszych ilosciach. Problem w praktyce jest zminimalizowany, gdy
dostarczasz bialka z kilku roznych zrodel. Wtedy aminokwasowe "gorki" i
"dolinki" wyrownuja sie w jakims tam stopniu.

> Inni mówia ze jak masz problemy ze stawami , wlosami itp to jedz
> bialko zawierajace kolagen.

Przyswajalnosc kolagenu to cale 8%. Ciekaw jestem, czy istnieja jakies
wyniki badan ktore potwierdzaja skutecznosc suplementacji kolagenu w
przypadku np. problemow ze stawami czy skora? Ktos z pl.sci.medycyna
slyszal?

> Rozumiem ze
> w białku roslinnym brak jest pewnych aminokwasów i tu może być
> problem

W bialkach roslinnych nie wystepuja braki aminokwasow, co najwyzej inne sa
proporcje (wzgledny nadmiar lub niedobor) w porownaniu do bialka wzorcowego.
Bialka miesa tez nie maja idealnego profilu aminokwasowego.

3. Data: 2003-08-19 13:22:08

Od: "Karolina Matuszewska" <g...@i...pl.antyspam> szukaj wiadomości tego autora

In news:bhspbb$eq7$1@inews.gazeta.pl,
Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> typed:

> [...]
> wyniki badan ktore potwierdzaja skutecznosc suplementacji kolagenu w
> przypadku np. problemow ze stawami czy skora? Ktos z pl.sci.medycyna

Ja nie z pl.sci.medycyna, ale sluze doswiadczeniem. Otoz cierpie na zaniki
tkanki chrzestnej (stawy barkowe i kolanowe) i lekarze poczatkowo uznali, ze
najlepszym lekarstwem bedzie dla mnie rosolek na kurzych nogach (bleee...) -
ponoc nic nie zawiera tyle kolagenu i elastyny, co taki wywar z
rozgotowanych kurzych chrzastek. Pilam ta miksture wymiotna (pardon, nie
moge inaczej, bleee...) przez dwa miesiace i moj stan sie pogarszal z dnia
na dzien - przy okazji zaczely (a nie skonczyly) mi wypadac wlosy calymi
garsciami. Pomogl jedynie preparat farmakologiczny (nadal biore) do odbudowy
tkanki chrzestnej (+ intensywne cwiczenia) - odstawilam kule po dwoch
tygodniach i chociaz jeszcze przy zginaniu kolan slychac, ze rzepka nie jest
idealna, a barki strzelaja, to jednak chodze calkiem dobrze =] Tyle mojego
doswiadczenia.

Pozdrawiam,
Karola

4. Data: 2003-08-20 10:11:26

Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wyniki badan ktore potwierdzaja skutecznosc suplementacji kolagenu w
> przypadku np. problemow ze stawami czy skora? Ktos z pl.sci.medycyna

z pl.sci.medycyna prawdopodobnie nikt o tym nie slyszal, ale sa setki jezeli
nie tysiace ludzi, ktorzy wyprobowali jedzenie kolagenu z pozytkiem dla
swojego zdrowia. wielu z nich dodatkowo wyleczylo mase chorob
"nieuleczalnych" . generalnie niezaleznie co "badania medyczne" mowia na ten
temat - kolagen warto jesc.

> [...]
wzorcowego.
> Bialka miesa tez nie maja idealnego profilu aminokwasowego.

rotfl..

pozdrawiam
tom

5. Data: 2003-08-20 11:26:01

Od: "Marcin 'Cooler' Kuliński" <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ w wiadomości news:bhvher$8ro$1@news.onet.pl pisze:

> z pl.sci.medycyna prawdopodobnie nikt o tym nie slyszal, ale sa setki
> jezeli nie tysiace ludzi,

Miliony. Podobno jest Was pare milionow.

> rotfl..

http://www.nal.usda.gov/fnic/cgi-bin/nut_search.pl

Poprzegladaj. Potem mozesz sie smiac, plakac, tarzac po ziemi czy co Ci tam
przyjemnosc sprawia najwieksza.

Marcin ma poważny problem z łapką!!!!
gula na lokciu( zapalenie jakiejs torebki??)
Przedawkowanie jodyny ?
ból zęba w 4-5 miesiącu ciąży
-- Terapia Magnetyczna --