Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
rnet.pl!news.bnet.pl!not-for-mail
From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Psychika złodziejska
Date: Tue, 23 Sep 2003 21:29:09 +0200
Organization: Organizacja Przeciwko Zdrowym Zmysłom
Lines: 62
Message-ID: <bkq6uh$t20$1@serwus.bnet.pl>
References: <bkq30n$noa$1@serwus.bnet.pl> <14bog8mq3agbt$.dlg@internal.exile>
NNTP-Posting-Host: s3.zabrze.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: serwus.bnet.pl 1064345362 29760 213.227.67.131 (23 Sep 2003 19:29:22 GMT)
X-Complaints-To: u...@b...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Sep 2003 19:29:22 +0000 (UTC)
X-NNTP-Sending-User: <FAIL>@bnet.pl
User-Agent: KNode/0.7.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17770
Ukryj nagłówki
Kłaniam się, dnia wto 23. września 2003 20:55 ktoś podpisujący się jako
Grendel napisał(a):
>> później, bach, zasysają jakieś kradzione mp3,
> 1. Pracownia ma regulamin, wywieszony w widocznym miejscu? Zawiera
> paragrafy o ochronie dorobku intelektualnego?
Ano... http://www.tristan.b7.pl/dokumenty/regulamin_pracown
i.pdf
> 2. Zaznajomiłeś uczniów z tymże regulaminem i odnotowałeś to w dzienniku?
Tak.
> 3. Podpisałeś kontrakt z uczniami?
???
> czas uruchomić instynkt CYA,
Jaki?
> bo jak ktoś wpadnie na kontrolę, to Ty
> będziesz odpowiadał, a nie uczniowie. Ja rozważam przepuszczenie w jednej
> z pracowni, całego ruchu przez kompa nauczyciela i założenie na tym kompie
> regułek filtrowania, które na czas zajęć blokowałyby dostęp do czatów i
> innych 'lewych' stron.
Ja mam ISĘ od tego, ale nie wiem jeszcze jak jej używać :-)
Natomiast skrobnę sobie jakiś skrypt usuwający mp3 automatycznie :-)
Ale to wszystko są metody blokad, a one nie uczą. Po ich stosowaniu kradziej
będzie myślał ,,Ten piiiiiii nauczyciel mi tego zabrania'' i nadal będzie w
domu kradł. A ja próbuję zastanowić się nad tym jak wychować ich w
uczciwości i niekradziejstwie.
> Zrobię to, jak tylko obrobię się z wszystkimi
> papierami ;-)
Taaa... Skąd ja to znam.
>> głupkowate śmiechy, że żadne 2kzł, ale 2zł za płytkę.
> ja na drugiej lekcji zrobiłem im zajęcia o prawie autorskim. Teraz przy
> każdej okazji uczulam - począwszy od podawania źródeł przy cytowaniu
> cudzego tekstu, skończywszy na uświadamianiu zarówno moralnych jak i
> prawnych aspektów korzystania z oprogramowania.
A mozesz to nieco rozwinąć? Co im tam mówiłeś na tym prawie autorskim? Bo ja
prawnikiem nie jestem, etykiem również nie i nie wiem jak się do tego
zabrać, żeby przekonać, żeby choć część uwierzyła, a nie jedynie
wysłuchała.
>> nauczyciel musi odbębnić (posmęcić o prawach autorskich), a potem robimy
>> swoje.
> być może trzeba 'brutalnie' zareagować w paru przypadkach.
Kiedy właśnie uważam, że to nie da rezultatu. ,,Wpiernicz'' oduczy może
kradziejstwa w pracowni, ale mi chodzi o aspekt wychowawczy.
--
Przemysław Adam Śmiejek
Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.
|