Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
rnet.pl!news.bnet.pl!not-for-mail
From: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Subject: Re: Psychika złodziejska (długie)
Date: Wed, 24 Sep 2003 00:42:23 +0200
Organization: Organizacja Przeciwko Zdrowym Zmysłom
Lines: 50
Message-ID: <bkqi8r$dj7$1@serwus.bnet.pl>
References: <bkq30n$noa$1@serwus.bnet.pl> <bkqaeo$otf$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: s3.zabrze.net.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8Bit
X-Trace: serwus.bnet.pl 1064356955 13927 213.227.67.131 (23 Sep 2003 22:42:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@b...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Sep 2003 22:42:35 +0000 (UTC)
X-NNTP-Sending-User: <FAIL>@bnet.pl
User-Agent: KNode/0.7.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.edukacja:17781
Ukryj nagłówki
Kłaniam się, dnia wto 23. września 2003 22:29 ktoś podpisujący się jako
Sławomir Żaboklicki napisał(a):
>>
>> wiadomym jest, że niestety 99,9% naszego społeczeństwa kradnie na
>> potęgę.
>
> 1. Zacytuj kodeks karny
Jest to jakaś rada, ale nie jestem do końca przekonany. Naród jest świadomy,
że w domu mogą im nagwizdać i nacmokać. Albo ktoś nie kradnie, tak jak ja,
z przekonania wewnętrznego, że kraść się nie powinno, albo się nie bedzie
bał kodeksów.
Inna sprawa, że jest to cenna rada, co poniżej napisałeś, bo przynajmniej
wbija debilne, bo debilne, ale jednak skojarzenie, że jak złapią, to
przesrane i przynajmniej ludzie po firmach będą mniej kradli.
[ciach cytaty do wykorzystania na lekcji :-)]
> Koniec cytatu
> Kiedyś zareagowałem brutalnie. Demonstracyjnie zabrałem uczniowi torbę,
> którą miał ze sobą. Na jego oburzenie
>
> odpowiedziałem spokojnie: "Ty kradniesz, więc nie oburzaj sie, jak tobie
> cos ukradną". Oczywiście oddałem
>
> mu torbę. Podziałało na jakiś czas.
No właśnie. Ja cały czas właśnie to czuję, że to leci jak po kaczce... Zero
zrozumienia w ich oczach dla niekradziejstwa.
> Ale najlepsza metoda, to gonić do roboty i kontrolować. Wtedy nie mają
> czasu na ściąganie, irce i inne gry i
> zabawy ludu polskiego przy komputerze. Jak nauczyciel cos tam opowiada,
> albo zajmuje się swoimi
> sprawami, to myszy harcują.
Owszem, ale to jest usuwanie skutków, a nie przyczyn. Jak mówiłem, rozważam
teraz aspekt wychowania młodych, a nie to ,,jak ochronić pracownię przed
kradzionym softem i muzą''. Żeby nie było reakcji ,,debil sie mnie czepia''
tylko ,,o k*wa, faktycznie, nie będę kradł''.
--
Przemysław Adam Śmiejek
Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.
|