« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2002-05-22 05:49:23
Temat: Psychologia cenySzukam wszelkich materialow dotyczacych psychologicznej obrony ceny
(wysokiej oczywiscie) ...
Mam metode kontrastu czyli takie przedstawienie ceny duzej, ktore sprawia,
ze postrzegamy te cene za atrakcyjna!
mam rożnice w postrzeganiu prezentowanej cecy w zaleznosci od kanalu odbioru
(pismo - oferta, slowo - prezentacja)
Mam subiektywne prawdopodobienstwo tez sie w czyms przyda?
co jeszcze???
--
Pozdrawiam wiosennie
Oliwia
GG 25244
Jedna czarna owca
podkreśla biel pozostałych.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
1. Data: 2002-05-23 17:43:45
Temat: Re: Psychologia cenyWitam,
"Oliwia" <i...@p...onet.pl> writes:
Ja jestem zupelnym ignorantem ale sie wlacze z ciekawosci :))
> Szukam wszelkich materialow dotyczacych psychologicznej obrony ceny
> (wysokiej oczywiscie) ...
>
> Mam metode kontrastu czyli takie przedstawienie ceny duzej, ktore sprawia,
> ze postrzegamy te cene za atrakcyjna!
Ok, ale tu nie ma jakis dodatkowych czynnikow ? Bo bo jest kwestia
przedmiotu i celu zakupu. Czym innym jest analiza porownawcza
np. mikroprocesorow czy komponentow roznych firm elektronicznych a
czym innym np. ubioru - przeciez tam ceny (powyzej okreslonego progu
naturalnie) sa zazwyczaj zupelna abstrakcja i w zaden sposob nie
koreluja z niczym racjonalnym.
> mam rożnice w postrzeganiu prezentowanej cecy w zaleznosci od kanalu odbioru
> (pismo - oferta, slowo - prezentacja)
Kanalow odnioru jest wiecej (np. oswietlenie, naglosnienie) - to by
chyba trzeba rozwinac i pokategoryzowac.
> Mam subiektywne prawdopodobienstwo tez sie w czyms przyda?
Co to jest praktycznie ?
--
Jarek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-05-27 06:18:39
Temat: Re: Psychologia ceny
> > Mam metode kontrastu czyli takie przedstawienie ceny duzej, ktore
sprawia,
> > ze postrzegamy te cene za atrakcyjna!
>
> Ok, ale tu nie ma jakis dodatkowych czynnikow ? Bo bo jest kwestia
> przedmiotu i celu zakupu. Czym innym jest analiza porownawcza
> np. mikroprocesorow czy komponentow roznych firm elektronicznych a
> czym innym np. ubioru - przeciez tam ceny (powyzej okreslonego progu
> naturalnie) sa zazwyczaj zupelna abstrakcja i w zaden sposob nie
> koreluja z niczym racjonalnym.
>
> > mam rożnice w postrzeganiu prezentowanej cecy w zaleznosci od kanalu
odbioru
> > (pismo - oferta, slowo - prezentacja)
>
> Kanalow odnioru jest wiecej (np. oswietlenie, naglosnienie) - to by
> chyba trzeba rozwinac i pokategoryzowac.
Nie bo chodzi o przedstawianie oferty handlowej ... mam produkt bardzo drogi
drozszy niz u konkurencji i wiekszosc osob odpada w przedbiegach ze wzgledu
na cene ... pytanie brzmi ... jak przedstawic cene by nie wydawala sie taka
straszna????
--
Pozdrawiam wiosennie
Oliwia
GG 25244
Jedna czarna owca
podkreśla biel pozostałych.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-05-27 16:43:54
Temat: Re: Psychologia ceny"Oliwia" <i...@p...onet.pl> writes:
>> Kanalow odnioru jest wiecej (np. oswietlenie, naglosnienie) - to by
>> chyba trzeba rozwinac i pokategoryzowac.
>
> Nie bo chodzi o przedstawianie oferty handlowej ... mam produkt
> bardzo drogi
Ok, rozumiem kanaly odbioru (ze sa ograniczone). Ale co to jest
"bardzo drogi". Bardzo drogi w porownaniu do innych takich samych
(np. 3-4 razy) ale potencjalnie w zasiegu kazdego upartego czy tez
bardzo drogi w ogole (np. sredni zarobek w danym panstwie to x i
produkt kosztuje 100x).
I do czego sluzy ten produkt - ma jakies zastosowania czy tez to
ozdoba, dzielo sztuki czy cos w tym stylu.
> drozszy niz u konkurencji i wiekszosc osob odpada w przedbiegach ze wzgledu
> na cene ... pytanie brzmi ... jak przedstawic cene by nie wydawala
> sie taka
To znaczy chodzi wylacznie o zakupy indywidualne czy tez w gre wchodza tez
jakies inne mozliwosci (np. analiza ofery handlowej przy zakupach dla
pracodawcy) ? Pozatym co to znaczy "odpada w przedbiegach"
tak praktycznie ?
I jaki zakladasz zasob informacji o produkcie uzytecznym u odbiorcy
oferty ?
--
Jarek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-05-28 06:42:12
Temat: Re: Psychologia ceny> > drozszy niz u konkurencji i wiekszosc osob odpada w przedbiegach ze
wzgledu
> > na cene ... pytanie brzmi ... jak przedstawic cene by nie wydawala
> > sie taka
>
> To znaczy chodzi wylacznie o zakupy indywidualne czy tez w gre wchodza tez
> jakies inne mozliwosci (np. analiza ofery handlowej przy zakupach dla
> pracodawcy) ? Pozatym co to znaczy "odpada w przedbiegach"
> tak praktycznie ?
Produkt to srobki! ktore sa drozsze (nie wiem ile dokladnie podobno
znaczaco) od takich samych produktow konkurencyjnych.
> I jaki zakladasz zasob informacji o produkcie uzytecznym u odbiorcy
> oferty ?
Problemem jest wysoka cena ... jak ja zakamuflowac lub obronic ... inna jest
obrona w zaleznosci od rodzaju oferty (pismo lub prezentacja slowna)
Oliwia
GG 25244
Jedna czarna owca
podkreśla biel pozostałych.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
1. Data: 2002-05-28 07:58:26
Temat: Re: Psychologia ceny"Oliwia" <i...@p...onet.pl> writes:
>> To znaczy chodzi wylacznie o zakupy indywidualne czy tez w gre wchodza tez
>> jakies inne mozliwosci (np. analiza ofery handlowej przy zakupach dla
>> pracodawcy) ? Pozatym co to znaczy "odpada w przedbiegach"
>> tak praktycznie ?
>
>
> Produkt to srobki! ktore sa drozsze (nie wiem ile dokladnie podobno
> znaczaco) od takich samych produktow konkurencyjnych.
No na srobkach to sie za bardzo nie znam :))
Karty sieciowe 3com sa a przynajmniej byly _znaczaco_ (2,3 razy
wiecej) drozsze od pozostalych a je kupowano w okreslonych
okolicznosciach i to bez ogladania sie na cene.
>> I jaki zakladasz zasob informacji o produkcie uzytecznym u odbiorcy
>> oferty ?
>
> Problemem jest wysoka cena ... jak ja zakamuflowac lub obronic
> ... inna jest
Zazwyczaj (jezeli odbiorca zna sie na temacie) to powodzenie zalezy
glownie od rzetelnego przedstawienia produktu. To nie przeszkadza ze
jest drozszy jezeli potrafisz to uzasadnic merytorycznie i odbiorca
znajdzie potwierdzenie swoich wymogow.
Przykladowo jezeli te srobki maja byc stosowane na statku lub
samolocie to mozna probowac uzasadnic ich cene jakoscia i typem
materialow, rzetelnoscia i dokladnoscia kontroli jakosci, atestami
wymaganymi i dodatkowymi, opinia rzeczoznawcow. Naturalnie te elementy
rzeczywiscie musza w produkcie wystepowac.
Zakamuflowac cene mozna w miare skutecznie w produkcie zlozonym z
kilku lub wiecej komponentow.
--
Jarek
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |