Psychologia ceny

1. Data: 2002-05-22 05:49:23

Temat: Psychologia ceny
Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam wszelkich materialow dotyczacych psychologicznej obrony ceny
(wysokiej oczywiscie) ...

Mam metode kontrastu czyli takie przedstawienie ceny duzej, ktore sprawia,
ze postrzegamy te cene za atrakcyjna!

mam rożnice w postrzeganiu prezentowanej cecy w zaleznosci od kanalu odbioru
(pismo - oferta, slowo - prezentacja)

Mam subiektywne prawdopodobienstwo tez sie w czyms przyda?

co jeszcze???

--

Pozdrawiam wiosennie

Oliwia

GG 25244

Jedna czarna owca
podkreśla biel pozostałych.

1. Data: 2002-05-23 17:43:45

Temat: Re: Psychologia ceny
Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

"Oliwia" <i...@p...onet.pl> writes:

Ja jestem zupelnym ignorantem ale sie wlacze z ciekawosci :))

> Szukam wszelkich materialow dotyczacych psychologicznej obrony ceny
> (wysokiej oczywiscie) ...

> Mam metode kontrastu czyli takie przedstawienie ceny duzej, ktore sprawia,
> ze postrzegamy te cene za atrakcyjna!

Ok, ale tu nie ma jakis dodatkowych czynnikow ? Bo bo jest kwestia
przedmiotu i celu zakupu. Czym innym jest analiza porownawcza
np. mikroprocesorow czy komponentow roznych firm elektronicznych a
czym innym np. ubioru - przeciez tam ceny (powyzej okreslonego progu
naturalnie) sa zazwyczaj zupelna abstrakcja i w zaden sposob nie
koreluja z niczym racjonalnym.

> mam rożnice w postrzeganiu prezentowanej cecy w zaleznosci od kanalu odbioru
> (pismo - oferta, slowo - prezentacja)

Kanalow odnioru jest wiecej (np. oswietlenie, naglosnienie) - to by
chyba trzeba rozwinac i pokategoryzowac.

> Mam subiektywne prawdopodobienstwo tez sie w czyms przyda?

Co to jest praktycznie ?

--
Jarek

1. Data: 2002-05-27 06:18:39

Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> koreluja z niczym racjonalnym.

> Kanalow odnioru jest wiecej (np. oswietlenie, naglosnienie) - to by
> chyba trzeba rozwinac i pokategoryzowac.

Nie bo chodzi o przedstawianie oferty handlowej ... mam produkt bardzo drogi
drozszy niz u konkurencji i wiekszosc osob odpada w przedbiegach ze wzgledu
na cene ... pytanie brzmi ... jak przedstawic cene by nie wydawala sie taka
straszna????

1. Data: 2002-05-27 16:43:54

Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Oliwia" <i...@p...onet.pl> writes:

> Nie bo chodzi o przedstawianie oferty handlowej ... mam produkt
> bardzo drogi

Ok, rozumiem kanaly odbioru (ze sa ograniczone). Ale co to jest
"bardzo drogi". Bardzo drogi w porownaniu do innych takich samych
(np. 3-4 razy) ale potencjalnie w zasiegu kazdego upartego czy tez
bardzo drogi w ogole (np. sredni zarobek w danym panstwie to x i
produkt kosztuje 100x).

I do czego sluzy ten produkt - ma jakies zastosowania czy tez to
ozdoba, dzielo sztuki czy cos w tym stylu.

> drozszy niz u konkurencji i wiekszosc osob odpada w przedbiegach ze wzgledu
> na cene ... pytanie brzmi ... jak przedstawic cene by nie wydawala
> sie taka

To znaczy chodzi wylacznie o zakupy indywidualne czy tez w gre wchodza tez
jakies inne mozliwosci (np. analiza ofery handlowej przy zakupach dla
pracodawcy) ? Pozatym co to znaczy "odpada w przedbiegach"
tak praktycznie ?

I jaki zakladasz zasob informacji o produkcie uzytecznym u odbiorcy
oferty ?

--
Jarek

1. Data: 2002-05-28 06:42:12

Od: "Oliwia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakies inne mozliwosci (np. analiza ofery handlowej przy zakupach dla
> pracodawcy) ? Pozatym co to znaczy "odpada w przedbiegach"

Produkt to srobki! ktore sa drozsze (nie wiem ile dokladnie podobno
znaczaco) od takich samych produktow konkurencyjnych.

> I jaki zakladasz zasob informacji o produkcie uzytecznym u odbiorcy
> oferty ?

Problemem jest wysoka cena ... jak ja zakamuflowac lub obronic ... inna jest
obrona w zaleznosci od rodzaju oferty (pismo lub prezentacja slowna)

1. Data: 2002-05-28 07:58:26

Od: Jaroslaw Sakowski <j...@p...bojanowo.sdi.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Oliwia" <i...@p...onet.pl> writes:

> Produkt to srobki! ktore sa drozsze (nie wiem ile dokladnie podobno
> znaczaco) od takich samych produktow konkurencyjnych.

No na srobkach to sie za bardzo nie znam :))

Karty sieciowe 3com sa a przynajmniej byly _znaczaco_ (2,3 razy
wiecej) drozsze od pozostalych a je kupowano w okreslonych
okolicznosciach i to bez ogladania sie na cene.

> Problemem jest wysoka cena ... jak ja zakamuflowac lub obronic
> ... inna jest

Zazwyczaj (jezeli odbiorca zna sie na temacie) to powodzenie zalezy
glownie od rzetelnego przedstawienia produktu. To nie przeszkadza ze
jest drozszy jezeli potrafisz to uzasadnic merytorycznie i odbiorca
znajdzie potwierdzenie swoich wymogow.

Przykladowo jezeli te srobki maja byc stosowane na statku lub
samolocie to mozna probowac uzasadnic ich cene jakoscia i typem
materialow, rzetelnoscia i dokladnoscia kontroli jakosci, atestami
wymaganymi i dodatkowymi, opinia rzeczoznawcow. Naturalnie te elementy
rzeczywiscie musza w produkcie wystepowac.

Zakamuflowac cene mozna w miare skutecznie w produkcie zlozonym z
kilku lub wiecej komponentow.

--
Jarek

agresja