Psychologia twórczośc - prośba o pomoc

1. Data: 2005-12-15 20:02:12

Temat: Odp: Psychologia twórczośc - prośba o pomoc
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I od razu przepraszam jeśli łamie jakieś regóły tej grupy.

- reguły tej grópy są takie, że regóły pisze się REGUŁY

> Musze napisać prace na temat "Indywidualne cechy twórczy".

- interesujacy temat, daje sporo do myślenia ;-))))

2. Data: 2005-12-15 20:05:55

Temat: Psychologia twórczośc - prośba o pomoc
Od: "Rafał Siderski" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
I od razu przepraszam jeśli łamie jakieś regóły tej grupy. Mam problem i
prosiłbym o pomoc, otóż:
Musze napisać prace na temat "Indywidualne cechy twórczy".
Poszukuje jakiejś literatury do tego zagadnienia, a swoją biblioteke już
sprawdziłęm pare razy. Gdyby ktoś znał jakichś autorów i tytuły które
mógłbym sprawdzić, byłbym bardzo wdzieczny za podzielenie się tą wiedzą.
Z góry dziękuje i przepraszam niezainteresowanych
pozdrawiam
Rafał

3. Data: 2005-12-15 20:23:00

Temat: Re: Psychologia twórczośc - prośba o pomoc
Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepraszam za zaśmiecanie grupy

- jak nie jesteś profesjonalnym świrem to nie masz co tutaj szukać.

> Jednak niewyspanie wpływa dość mocno na zdolność koncentracji ;-)

- to za mało, żeby się zasymilować z grupą i odnaleźć tutaj bratnią duszę.
Musiałbyś mieć jakieś haluny (niewyspanie będzie OK ale w znacznie większej
dawce), żreć konkretne prochy albo negować wypowiedzi wszystkich rozmówców,
najlepiej z wulgaryzmami, albo chociaż mieć na przekór wszystkim źle
ustawioną przeglądarkę.

4. Data: 2005-12-15 20:28:53

Od: "Rafał Siderski" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PowerBox" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> - reguły tej grópy są takie, że regóły pisze się REGUŁY

> - interesujacy temat, daje sporo do myślenia ;-))))

Jednak niewyspanie wpływa dość mocno na zdolność koncentracji ;-)

Chodziło o czywiście o "Indywidualne cechy twórcy"

5. Data: 2005-12-15 21:41:35

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Rafał Siderski" w news:dnsi8f$5fg$1@inews.gazeta.pl...
/.../

> Musze napisać prace na temat "Indywidualne cechy twórczy".

Jednym słowem - ktoś kazał być Ci twórczym...
to chyba prawdziwy pech ;)

> Poszukuje jakiejś literatury do tego zagadnienia, a swoją biblioteke już
> sprawdziłęm pare razy.

Czyli zdecydowanie jesteś nastawiony na zerżnięcie pomysłów
z innych twórców lub zrzynaczy...

Chyba jednak nie o to chodziło temu, kto Ci to zadanie zadał?

A możesz powiedzieć, na którym szczeblu nauczania pojawil się ten temat?
Tzn. jaka szkoła, która klasa?

/.../
> pozdrawiam
> Rafał

pozdrawiam
Zenobia Gżegżółko Xerxes
z domu Chwost
--
"Sa dwa podstawowe źródła odkryć naukowych: obserwacja i spekulacja.
Obserwacja bez spekulacji jest tak samo kaleka jak spekulacja bez

6. Data: 2005-12-15 22:21:48

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PowerBox" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> - reguły tej grópy są takie, że regóły pisze się REGUŁY

Ruwniesz są takie, że korzystamy z poprawnie
skonfigurowanych czytnikuff.
Zapamiętaj to, niereformowalny niewolniku starych nawykuff
;).

Amnesiak

7. Data: 2005-12-15 22:25:37

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> albo chociaż mieć na przekór wszystkim źle
> ustawioną przeglądarkę.

Czytnik newsów, niezdaro. A w ogóle to nie pochlebiaj
sobie - z samą niezaradnością nie wejdziesz na salony
psychicznych sióstr i braci ;)

Amnesiak

8. Data: 2005-12-15 22:46:19

Od: Jaroslaw Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rafał Siderski wrote:
> [...]
> mógłbym sprawdzić, byłbym bardzo wdzieczny za podzielenie się tą wiedzą.
> Z góry dziękuje i przepraszam niezainteresowanych

Biąrę pod uwagę poprawkę na "Indywidualne cechy twórcy"

Otórz weź sobie kilka przykładów, najlepiej wyraźnich tak jak Henrix czy
Menson, odwołaj się do ich biografii (które łatwo znalesć w internecie,
jak nie będziesz potrafił, to pytaj na maila / gg).

Wypisujesz ich cechy inwidualne oraz z czego one wybnikają. Dodajesz
dlaczego ukształtowały się te "odruchy" w ten a nie inny sposób, co dały
twórcą.

Rozwarzasz możliwość kreowania charakteru przez życie aktualne i
wymaganie kulturowe.

Następnie podsumowanie z wnioskami i wszystko ... to jest dużo pracy ale
nie żeby aż nie wiedzieć, co zrobić.

Pozdrawiam.

--
Jarosław Grzyb [PL] <g...@o...pl>
Blog : http://octopian.prv.pl/blog/

9. Data: 2005-12-15 22:59:38

Od: "Tomasz K." <t...@U...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Rafale!

Użytkownik "Rafał Siderski" <e...@i...pl> napisał w wiadomości:
> Musze napisać prace na temat "Indywidualne cechy twórczy".
> Poszukuje jakiejś literatury do tego zagadnienia, a swoją biblioteke już
> sprawdziłęm pare razy.
> Rafał

Swoja biblioteke powiadasz... a nie wiesz przypadkiem gdzie jest
biblioteka na twojej uczelni? Ksiazek dot. psych. tworczosci jest obecnie
sporo. Jesli znasz angielski to w Internecie takze mozna znalezc duza ilosc
materialow.

Ja tez jestem leniwy i nie bede szukal materialow za Ciebie. Wkleje tylko
kilka pozycji z pracy, ktora kiedys pisalem:
1. Csikszentmihalyi, M. (Jul/Aug 1996). The creative personality.
Psychology Today, ID: 1095,
http://www.psychologytoday.com/htdocs/prod/ptoarticl
e/pto-19960701-000033.asp
2. Nęcka, E. (1994). TRoP... Twórcze Rozwiązywanie Problemów. Kraków:
Oficyna Wydawnicza "Impuls",
3. Strelau, J.(red.). (2000). Psychologia- Podręcznik akademicki.
Psychologia Ogólna. Tom 2. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
4. Nęcka, E. (2002). Psychologia twórczości. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo
Psychologiczne
5. Domański, C., W., (2003). Talent wnukom przekażę. Charaktery, nr 10(81),
s. 26-27
6. Howe, M., J., A., (1999). Genius Explained. Cambridge: Cambridge
University Press

Ta lista oczywiscie nie wyczerpuje literatury przedmiotu. Zapewne ukazalo
sie juz wiele nowych pozycji po ktore warto siegnac. Z klasykow mozna
polecic prace Eysencka -> jego teoria osobowosci a osobowosc tworcza.

Pozdrawiam i zycze owocnej pracy!
Tomek

Niekontrolowane obadanie sie i wyrzuty sumienia - pomozcie
anoreksja, bulimia...
[OT] Do PowerBox'a - możesz zmienić/ustawić czytnik news? Odp:Odp:Odp:Odp...
wszystko mnie wkurwia i w ogole to swiat jest zly
Sztuczni ludzie