wszystko mnie wkurwia i w ogole to swiat jest zly

1. Data: 2005-12-15 14:04:36

Temat: wszystko mnie wkurwia i w ogole to swiat jest zly
Od: "Mrs Smith" <S...@H...com> szukaj wiadomości tego autora

Poczucie bezsensu, krzywdy i nieszczescia, najczesciej wiaza sie z tym, ze
nie uklada sie tak jakbysmy tego oczekiwali...
Czy to oznacza, ze swiat jest zly, bo nie spelnia naszych oczekiwan?
Jesli naokraglo sytuacje nam nie sprzyjaja i wszystko uklada sie wbrew
naszej woli, mamy wrazenie ze, ludzie nam robia na zlosc, to czy znaczy, ze
los jest niesprawiedliwy?
Czy masz na tyle odwagi aby oskarzyc stworce o niesprawiedliwosc?
(a moze swiadczy to o naszej nieporadnosci)?
Czy zauwazyles(las), jak czasami jakas mysl, moze zmienic nastawienie,
czesto rewolucje w naszym zyciu..?
Jak ukierunkowac swoje mysli, zeby sie wydostac z tego "bagna" w jakim sie
znajduje...?
jak ukierunkowac mysli, zeby pracowaly na nasza korzysc, a nie przeciwko
nam...
...a moze chodzi o ukryte pragnienia, oczekiwania..? (nieswiadome)

Tak, napewno jest to zwiazane z nieuswiadomionym,

Terapia moglaby byc pomocna do odkrycia tego co nieuswiadomione, ale do
takiej _tez trzeba dojrzec.
Tymczasem doraznie mozna sobie pomoc farmakologia.
Antydepresanty wzmacniaja nasz organizm i pomagaja nam czesto dostrzec
potrzebe zmiany myslenia.Wzmacniaja nas, umozliwiajac "wglad w siebie".Nie
oznacza to, ze rozwiaza za nas nasze problemy, ale pomoga nam racjonalnie
ocenic sytuacje tzn. wziasc odpowiedzialnosc za swoje zycie, zamiast
zrzucac wine na okolicznosci .

Czasem bardzo trudno wytlumaczyc ludziom, ze wlasciwie zycie jest stresem i
bez niego funkcjonowac sie nie da. Stres jest tym, co nas rozwija, dzieki
niemu jestesmy stale gotowi do dopasowywania sie do zmiennych i coraz
trudniejszych warunków, które nas otaczaja.

Najbardziej popularne sa terapie oparte na podejsciu poznawczym i
behawioralnym. Terapia behawioralna zaklada, ze w ramach swojego rozwoju
czlowiek uczy sie nieadekwatnych, niedostosowanych sposobów reagowania i
potem wykorzystuje je w sposób nieracjonalny w sytuacjach, w których
powinien uzyc innych srodków. Terapia polega wiec na nauczeniu go wlasciwych
wzorców. To samo dotyczy terapii poznawczej, w której nie chodzi o
zachowania, lecz raczej o sady i oceny rzeczywistosci, którymi ludzie czesto
posluguja sie w sposób nieracjonalny, automatyczny. I tak np. niska
samoocena i przekonanie o nieuchronnosci porazek w zyciu rzutuja na to, ze
widzi sie rzeczywistosc przesadnie pesymistycznie, co wplywa na niemal
wszystkie dziedziny zycia i, co gorsza, czesto prowadzi do poddania sie
wydarzeniom i rezygnacji z wysilku.

pozdr.

2. Data: 2005-12-15 14:29:16

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrs Smith:
> [...]
> sie w sposób nieracjonalny, automatyczny.
> ... widzi sie rzeczywistosc przesadnie pesymistycznie

Z tego co napisalas nasuwa sie prosty wniosek, ze duzy
potencjal irracjonalny odpowiada za problemy z psychika...
oraz ze okaleczenie go w taki czy inny sposob (czyli badz
farmakologicznie, badz "nawykowo" badz w wyniku wpojenia
"pacjentowi" okreslonej filozofii /cos w rodzaju "prania mozgu"/)
powoduje cenna(???) poprawe sytuacji.

Coz, szczerze mowiac nie czuje sie jakos przekonany. ;)

--
Czarek

3. Data: 2005-12-15 14:46:34

Od: "Mrs Smith" <S...@H...com> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message

> oraz ze okaleczenie go w taki czy inny sposob (czyli badz
> farmakologicznie, badz "nawykowo" badz w wyniku wpojenia
> "pacjentowi" okreslonej filozofii /cos w rodzaju "prania mozgu"/)

co ma oznaczac to okalecznie, bo nie rozumiem?

4. Data: 2005-12-15 14:59:52

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrs Smith:
> co ma oznaczac to okalecznie, bo nie rozumiem?

Czego tu mozna nie rozumiec?
Jesli uwazasz, ze duzy potencjal irracjonalny odpowiada
za problemy z psychika (a tak to z pewnym uporem
rzeklbym nawet przedstawilas) i tylko na drodze powiedzmy
"dzialan o charakterze hirurgicznym" na takim be-potencjale
daje sie cos tutaj zmienic na lepsze, to ja nazywam taka
wlasnie grupe dzialan: "okaleczanie".

Moze inaczej: gdybys miala duze, dorodne piersi i gdybys
poddala sie zabiegowi zmniejszenia tychze atrybutow
(np w celu poprawy swego wygladu/samopoczucia...),
to ktos moglby nazwac taki zabieg "okaleczeniem"... ;)
np ja. :)

--
Czarek

5. Data: 2005-12-15 15:26:24

Temat: Re: wszystko mnie denerwuje i w ogole to swiat jest zly
Od: "Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mrs Smith" <S...@H...com> napisał w wiadomości
s.net...

> Poczucie bezsensu, krzywdy i nieszczescia, najczesciej wiaza sie z tym, ze
> nie uklada sie tak jakbysmy tego oczekiwali...

W co wierzysz?

> Czy to oznacza, ze swiat jest zly, bo nie spelnia naszych oczekiwan?

Jakie masz oczekiwania wobec siebie i innych?

> Jesli naokraglo sytuacje nam nie sprzyjaja i wszystko uklada sie wbrew
> naszej woli, mamy wrazenie ze, ludzie nam robia na zlosc, to czy znaczy,
ze
> los jest niesprawiedliwy?

Często wydaje nam się, że ludzie robią nam na złość, kiedy my chcemy im
zrobić na złość.

> Czy masz na tyle odwagi aby oskarzyc stworce o niesprawiedliwosc?

Nie. Ale wołać o sprawiedliwość możesz.

> (a moze swiadczy to o naszej nieporadnosci)?
> Czy zauwazyles(las), jak czasami jakas mysl, moze zmienic nastawienie,
> czesto rewolucje w naszym zyciu..?

Ta myśl może być początkiem zmiany.

> [...]
> znajduje...?
> jak ukierunkowac mysli, zeby pracowaly na nasza korzysc, a nie przeciwko

Poznaj prawdę, a prawda Cię wyzwoli.

> ...a moze chodzi o ukryte pragnienia, oczekiwania..? (nieswiadome)

Zapewne tak.

> [...]
> oznacza to, ze rozwiaza za nas nasze problemy, ale pomoga nam racjonalnie
> ocenic sytuacje tzn. wziasc odpowiedzialnosc za swoje zycie, zamiast

Trzeba walczyć z przyczyną, a nie skutkiem.

> [...]
> niemu jestesmy stale gotowi do dopasowywania sie do zmiennych i coraz
> trudniejszych warunków, które nas otaczaja.

Poddawawanie człowieka ciągłemu stresowi prowadzi do zaburzeń pamięci i
pewnie wielu innych nieprzyjemnych rzeczy.
Ogólnie człowiek się wyłącza. Dlatego na zachodzie ludzie często korzystają
z pomocy psychologów.
Ciągła pogoń za sukcesem naprawdę może zniszczyć człowieka.

> [...]
> widzi sie rzeczywistosc przesadnie pesymistycznie, co wplywa na niemal
> wszystkie dziedziny zycia i, co gorsza, czesto prowadzi do poddania sie

A ten wykład? Nie rozumiem.
Polecam na zimne, jesienno - zimowe wieczory zjeść od czasu do czasu
czekoladę.
I nie siedzieć w ciemnych pomieszczeniach. Brak światła, a co za tym idzie
nie wydzielanie serotoniny wpływa niekorzystnie na samopoczucie wielu osób.

6. Data: 2005-12-15 16:13:18

Od: "Mrs Smith" <S...@H...com> szukaj wiadomości tego autora

"cbnet" <c...@n...pl> wrote in message
> Moze inaczej: gdybys miala duze, dorodne piersi i gdybys
> poddala sie zabiegowi zmniejszenia tychze atrybutow

a gdyby chodzilo o odwrotny mechanizm, np. powiekszenie z miseczki A na
miseczke D ?

7. Data: 2005-12-15 16:38:09

Od: "PowerBox" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czego tu mozna nie rozumiec?

- można nie rozumieć o co chodzi z tym okaleczeniem - nie wiem czy
'przedrozmówca' wspominał..... :)

> [...]
> "dzialan o charakterze hirurgicznym" na takim be-potencjale
> daje sie cos tutaj zmienic na lepsze, to ja nazywam taka

- porównanie - dwoje ludzi ma młotek. Jeden używa go do łupania kamieni,
sprzedawania ich na rynku i normalnego życia. Drugi człowiek używa swojego
młotka w inny "naturalny sposób" - wali sobie w głowę i w kolano. Po jakimś
czasie ociekający krwią, ledwo żywy przychodzi do "lekarza" z prośbą o
pomoc, bo wewnętrznie wie, że sprawa ma się coraz gorzej i sam nie da rady
załatwić problemu. Lekarz uczy go jak używać młotka w bardziej racjonalny
sposób - czy lekarz okalecza tego kogoś według ciebie? Jeśli tak czy jest to
w znaczeniu pejoratywnym? jasne, ze można spojrzeć na to, ze facet był taki
spontaniczny i naturalnie naturalny i że ktoś go "okaleczył" - ale czy takie
postawienie sprawy jest racjonalne?

8. Data: 2005-12-15 21:41:35

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrs Smith; <43a17819$0$63066$e...@p...plus.ne
t> :

> [...]
> oznacza to, ze rozwiaza za nas nasze problemy, ale pomoga nam racjonalnie
> ocenic sytuacje tzn. wziasc odpowiedzialnosc za swoje zycie, zamiast

;)

Czasami potęgują problemy - farmakologia, aczkolwiek pomocna, nie jest w
stanie przywrócić psychiki do określonego poziomu, czasami robi to na
maksa - zbyt dobrze "odnawia" elementy fizjologiczne co powoduje albo
zupełny brak przygotowania na ilość bodźców, albo totalne
niedostosowanie istniejących schematów funkcjonowania do nowego opisu
sytuacji.

Flyer

9. Data: 2005-12-16 09:14:04

Od: "Mrs Smith" <S...@H...com> szukaj wiadomości tego autora

"Przemysław Sobociński" <p...@o...pl> wrote in message

> W co wierzysz?

Wierze, ze nic nie przytrafia sie nam przypadkiem, ze kazde zdarzenie, ma
nas czegos nauczyc i ze w cierpieniu mamy odnalesc sens.Wierze, ze
jakikolwiek problem moze nam sie wydawac bez sensu, to ma on zawsze jakies
ukryte znaczenie i staram sie go traktowac nie jako problem ale jako
wyzwanie.Wierze, ze cale nasze zycie, jest droga...

pozdrawiam

Sarna

10. Data: 2005-12-16 11:41:30

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mrs Smith:
> a gdyby chodzilo o odwrotny mechanizm,
> np. powiekszenie z miseczki A na miseczke D ?

A jak to sie ma do mechanizmu obliczonego na zdewastowanie
"zlego" potencjalu irracjonalnego?

--
Czarek

Sztuczni ludzie