Pszczółki

41. Data: 2003-11-29 19:31:20

Temat: Re: Pszczółki
Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
news:bq8p3d$rpk$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Która ? Czy ta niekompletna ?:-)
>
> Pozdrawia boletus

Kompletna.

Ale czyżby umknęło Twojej uwadze pytanie na czym polega komplikacja owego
utraconego narządu?
Poza tym czy śmierć następuje na skutech owego niefortunnego oberwania czy
też z innych powodów?

Aha, córuś niczemu nie dziwna, bo pszczółki i inne owady w szkole już
przerabiali, natomiast ważenia pszczół luzem nie mieli.;-)

No i zapeszyłam, serwer grup już też nie śmiga.
Ciekawe kiedy to pójdzie???

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

42. Data: 2003-11-29 21:12:48

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bqas00$iqr$11@absinth.dialog.net.pl Halina
<k...@n...pf.pl> napisał(a):

> Tylko co to znaczy "rycząca"?

Hejka. Z tym pochlebcą, to się nie spiesz. ;-) Encyklopedycznie: Ryczące
czterdziestki, strefa ryczących czterdziestek - pas wód oceanicznych
biegnący nieprzerwanie wokół półkuli południowej kuli ziemskiej, w
przybliżeniu pomiędzy 40° i 50° szerokości geograficznej południowej, wzdłuż
którego wieją stałe, silne wiatry zachodnie i panuje praktycznie cały czas
sztormowa pogoda z falami dochodzącymi do 15-20 m. Rejon związany z
działalnością cyklonów w południowej strefie niskiego ciśnienia. Akwen
trudny nawigacyjnie i niebezpieczny dla statków, korzystny jednak dla
żaglowców - szczególnie epoki kliprów i windjammerów, a dziś dla
transoceanicznych jachtów regatowych. Jego zaletą są nie tylko silne stałe
wiary, ale także stosunkowo krótka długość równoleżników tych szerokości w
porównaniu z obwodem Ziemi, co znacząco wpywa na skrócenie długości długich
tras. Nazwa pochodzi od 40° szerokości geograficznej południowej.Jeszcze
trudniejszym, ale i bardziej atrakcyjnym dla jednostek żaglowych obszarem
jest strefa wyjących pięćdziesiątek. :-)
W znaczeniu potocznym ryczące czterdziestki (roaring forties), to
kobiety w wieku balzakowskim a używając przenośni dla ich określenia, trudne
dla statków i niebezpieczne nawigacyjnie.;-)

Pozdrawiam sztormowo Ja...cki

43. Data: 2003-11-29 21:54:06

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale czyżby umknęło Twojej uwadze pytanie na czym polega komplikacja owego
> utraconego narządu?

Ma skomplikowaną budowę:-)

> Poza tym czy śmierć następuje na skutech owego niefortunnego oberwania czy
> też z innych powodów?

Tak, na skutek oberwania - łatwo
to sobie wyobrazić:-)

> Aha, córuś niczemu nie dziwna, bo pszczółki i inne owady w szkole już
> przerabiali, natomiast ważenia pszczół luzem nie mieli.;-)

> Pozdrawiam Halina

Serial o pszczołach pójdzie całą zimę,
a kto wie, czy nie dłużej. O samych
roślinach odwiedzanych przez pszczółki
można w nieskończoność:-)

Pozdrawia boletus

44. Data: 2003-11-29 23:02:45

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> kobiety w wieku balzakowskim a używając przenośni dla ich
określenia, trudne
> dla statków i niebezpieczne nawigacyjnie.;-)

Coś tu nie gra:-)
Czyż określenie 'wiek balzakowski' nie wzięło się od
powieści "Kobieta trzydziestoletnia"?
Ponoć w takim właśnie wieku była piękna pani Hańska gdy
pisarz zakochał się w niej na zabój:-)))
No ale nie bądźmy drobiazgowi, to tylko jedna dekada a nie
ma to jak cierpliwy ogrodnik:-)

Pozdrawiam
Marta

45. Data: 2003-11-30 08:59:51

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bqb8im$o2u$1@korweta.task.gda.pl Marta Góra
<m...@m...pl> napisał(a):

> [...]
> powieści "Kobieta trzydziestoletnia"?
> No ale nie bądźmy drobiazgowi, to tylko jedna dekada a nie

Hejka. Od czasów Honore de Balzac'a sporo się zmieniło. Przy
dzisiejszych osiągnięciach kosmetologii kobietą w wieku balzakowskim śmiało
można uznać "wyjącą pięćdziesiątkę" :-)
Pozdrawiam kosmetycznie Ja...cki

46. Data: 2003-11-30 09:48:22

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >

> Hejka. Od czasów Honore de Balzac'a sporo się
zmieniło. Przy
> dzisiejszych osiągnięciach kosmetologii kobietą w wieku

No bez przesady, chyba że w Hollywood, ale ekstremalne
przypadki odpuśćmy litościwie;-)

Pozdrawiam
Marta

47. Data: 2003-11-30 11:10:12

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.
> [...]
trudne
> dla statków i niebezpieczne nawigacyjnie.;-)

Wy -mężczyźni to się chyba dobrze znacie na żeglarstwie.
Bo na kobietach - wcale :(

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

48. Data: 2003-11-30 11:17:55

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pisarz zakochał się w niej na zabój:-)))
> No ale nie bądźmy drobiazgowi, to tylko jedna dekada a nie

Bo to kiedyś był wiek post-balzakowski. Czasy się trochę zmieniły i
kobieta dojrzała acz niesłychanie atrakcyjna, czego synonimem stało się
określenie "wiek balzakowski" ma teraz lat 40, 50 i więcej. No i dobrze.
Paskudny wiek "post-balzakowski" powoli odchodzi w niepamięć:))))))))

--
Pozdrawiam Halina
pisząc na priv usuń nospam.

49. Data: 2003-11-30 11:53:41

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wy -mężczyźni to się chyba dobrze znacie na żeglarstwie.
> Bo na kobietach - wcale :(
>
> --
> Pozdrawiam Halina

He,he:-)) Rozszyfrowałem wszystkie
laski na grupie:-)

Pozdrawia boletus

50. Data: 2003-11-30 13:31:27

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:bqcl1b$ora$1@absinth.dialog.net.pl Halina
<k...@n...pf.pl> napisał(a):
> --
>>
> Wy -mężczyźni to się chyba dobrze znacie na żeglarstwie.
> Bo na kobietach - wcale :(

Hejka. W temacie znajomości kobiet, to obecnie zajmuję się przeważnie
chałupnictwem. ;-) Na żeglarstwie, też się nie znam. :-(
Pozdrawiam postbalzakowsko Ja...cki

Fałszywa wiosna
Cornus kousa
Kret