Re: Publiczny ZOZ a ZAMELDOWANIE !!!

From: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Publiczny ZOZ a ZAMELDOWANIE !!!
Date: Tue, 19 Jun 2001 22:02:19 +0200

Użytkownik "Mirek" <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości
news:9gku1j$gva$1@news.lublin.pl...
> Witam Szanownych Grupowiczów.
>
> Kilka tygodni temu ozenilem sie: żona studiuje (dziennie),ja pracuje
> zawodowo w Lublinie juz od 1,5 roku, wynajmujemy mieszkanie w Lublinie ale
> zameldowani jestesmy w naszych rodzinnych miejscowosciach (ja w woj.
> lubelskim, zona w podkarpackim).

Miejsce zameldowania nie ma NIC wspólnego z możliwością wyboru ZOZ-u.
Istotne jest jedynie, którą kasę chorych wybierasz. A wybór możesz zmienić.
Jeśli więc na stałe mieszkacie w Lublinie, to niech żona zmieni sobie kasę
chorych na właściwą. Jeśli zaś jeździcie często po kraju, to wybierzcie
razem kasę branżową, bo jest wszędzie.
Nie meldunek się bowiem liczy, tylko to, do której kasy chorych trafiają
Twoje pieniądze.

> Czy w przypadku ciąży, porodu zona moze korzystac ze szpitala w Lublinie?
Powinna zmienić kasę chorych.

> Czy ja moge korzystac z lubelskich przychodni zdrowia mimo ze zameldowany
> jestem gdzie indziej - tam tez formalnie mam lekarza rodzinnego (lubelska
> kasa chorych)?
Lekarza rodzinnego ma się jednego, ale też można go zmienić. Możesz znaleźć
sobie nowego lekarza pierwszego kontaktu w Lublinie i podpisać odpowiednie
oświadczenie. Oświadczasz, że zmieniasz lekarza 1-szego kont. z dr X /adres
przychodni/ na dr Y /adres przychodni/ i zostawiasz to oświadczenie w
przychodni Twojego nowego lekarza. Wypada też powiadomić o tym lekarza
poprzedniego /np. telefonicznie/.Specjalistów możesz szukać każdorazowo
gdziekolwiek, byle mieli podpisaną umowę z Twoją kasą chorych. >
Pozdrawiam,
Marta