Publiczny ZOZ a ZAMELDOWANIE !!!

1. Data: 2001-06-18 13:01:21

Temat: Publiczny ZOZ a ZAMELDOWANIE !!!
Od: "Mirek" <m...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów.

Kilka tygodni temu ozenilem sie: żona studiuje (dziennie),ja pracuje
zawodowo w Lublinie juz od 1,5 roku, wynajmujemy mieszkanie w Lublinie ale
zameldowani jestesmy w naszych rodzinnych miejscowosciach (ja w woj.
lubelskim, zona w podkarpackim).
Czy w takiej sytuacji mozemy korzystac z publicznych placówek zdrowia w
Lublinie?
Czy w przypadku ciąży, porodu zona moze korzystac ze szpitala w Lublinie?
Czy ja moge korzystac z lubelskich przychodni zdrowia mimo ze zameldowany
jestem gdzie indziej - tam tez formalnie mam lekarza rodzinnego (lubelska
kasa chorych)?

Mirek

2. Data: 2001-06-18 22:19:52

Temat: Re: Publiczny ZOZ a ZAMELDOWANIE !!!
Od: "Bazyl \(Tatiana\)" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mirek" <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> lubelskim, zona w podkarpackim).
> Czy w takiej sytuacji mozemy korzystac z publicznych placówek zdrowia

tak, kasy rozlicza sie miedzy soba

> Czy w przypadku ciąży, porodu zona moze korzystac ze szpitala w
Lublinie?

w przypadku porodu moze byc w dowolnym miejacu Polski, obejmuje to art.
58 ustawy o PUZ.

> [...]
zameldowany
> jestem gdzie indziej - tam tez formalnie mam lekarza rodzinnego

tego nie rozumiem, to gdzie w koncu jestes zameldowany a gdzie chcesz
sie leczyc?

Pozdrówka
Tatiana

3. Data: 2001-06-19 06:28:42

Od: "Mirek" <m...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zameldowany
> (lubelska
> >

> tego nie rozumiem, to gdzie w koncu jestes zameldowany a gdzie chcesz

jak wspomnialem na poczatku zameldowany jestem w rodzinnym domu i do tej
pory tam tez mialem lekarza rodzinnego - teraz natomiast mieszkamy w
Lublinie i tu wlasnie chcialbym sie lezyc mimo ze nie jestem zameldowany

4. Data: 2001-06-19 20:02:19

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zawodowo w Lublinie juz od 1,5 roku, wynajmujemy mieszkanie w Lublinie ale
> zameldowani jestesmy w naszych rodzinnych miejscowosciach (ja w woj.

Miejsce zameldowania nie ma NIC wspólnego z możliwością wyboru ZOZ-u.
Istotne jest jedynie, którą kasę chorych wybierasz. A wybór możesz zmienić.
Jeśli więc na stałe mieszkacie w Lublinie, to niech żona zmieni sobie kasę
chorych na właściwą. Jeśli zaś jeździcie często po kraju, to wybierzcie
razem kasę branżową, bo jest wszędzie.
Nie meldunek się bowiem liczy, tylko to, do której kasy chorych trafiają
Twoje pieniądze.

> Czy w przypadku ciąży, porodu zona moze korzystac ze szpitala w Lublinie?
Powinna zmienić kasę chorych.

> Czy ja moge korzystac z lubelskich przychodni zdrowia mimo ze zameldowany
> jestem gdzie indziej - tam tez formalnie mam lekarza rodzinnego (lubelska
> kasa chorych)?
Lekarza rodzinnego ma się jednego, ale też można go zmienić. Możesz znaleźć
sobie nowego lekarza pierwszego kontaktu w Lublinie i podpisać odpowiednie
oświadczenie. Oświadczasz, że zmieniasz lekarza 1-szego kont. z dr X /adres
przychodni/ na dr Y /adres przychodni/ i zostawiasz to oświadczenie w
przychodni Twojego nowego lekarza. Wypada też powiadomić o tym lekarza
poprzedniego /np. telefonicznie/.Specjalistów możesz szukać każdorazowo
gdziekolwiek, byle mieli podpisaną umowę z Twoją kasą chorych. >
Pozdrawiam,
Marta

5. Data: 2001-06-19 20:15:09

Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bazyl (Tatiana)" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> napisał w
wiadomości news:9glv8j$1mf$1@news.tpi.pl...

> Użytkownik "Mirek" <m...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> Lublinie?
>
> w przypadku porodu moze byc w dowolnym miejacu Polski, obejmuje to art.
> 58 ustawy o PUZ.

Niestety nie. Art. 58 odnosi się jedynie do możliwości korzystania z lekarza
bez skierowania. O nagłych wypadkach, dotyczących osób znajdujących się poza
działaniem ich kasy chorych jest mowa w art. 60 ustawy o PUZ. Nie wymieniono
tam porodu, a co najwyżej "potrzebę natychmiastowego leczenia szpitalnego".
Oczywiście artykuł ten reguluje jedynie możliwości odzyskania pieniędzy od
kasy, a nie obowiązki lekarza wobec rodzącej. Lekarz nie może nie udzielić
rodzącej pomocy, bo złamałby tym samym prawo karne.
Pozdrawiam,
Marta

Kleszcze?
lek na zacme