Pumpernikiel

1. Data: 2005-09-22 12:52:14

Temat: Pumpernikiel
Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukam przepisu na porządny, prawdziwy pumpernikiel, nie pieczony w
maszynce - google wywala tylko pseudo-pumpernikle na drożdżach (było to
kiedys tutaj na p.r.k).

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

2. Data: 2005-09-23 07:09:56

Temat: Re: Pumpernikiel
Od: "Qq" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Szukam przepisu na porządny, prawdziwy pumpernikiel, nie pieczony w
> maszynce - google wywala tylko pseudo-pumpernikle na drożdżach (było to
> [...]
A ja przeryłem niby dobrze Googla i nawet tych pseudo nie zlazazłem, jakoś
mi umknęły. MOżemy do tematu wrócić na chwilę? Bo widzę tylko przepisy na
koreczki i pasty DO pumpernikla...

Qq

3. Data: 2005-09-23 10:49:20

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qq" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> mi umknęły. MOżemy do tematu wrócić na chwilę? Bo widzę tylko przepisy na

Google twoim przyjacielem:
http://groups.google.pl/group/pl.rec.kuchnia/browse_
thread/thread/f6a10001adb2340b/4ecbc66af5f3a20f?lnk=
st&q=pumpernikiel+group:pl.rec.kuchnia&rnum=23&hl=pl
#4ecbc66af5f3a20f

Ale nadal nie ma przepisu na prawdziwy pumpernikiel.

Dominik Jan Domin

4. Data: 2005-09-23 12:39:14

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiadam sam sobie, ale może kogoś tez zainteresuje. Nie testowałem, ale
kto wie...

http://www.samartha.net/SD/recipes/Pumpernickel.html

1-stage sourdough with leftover pumpernickel bread
(calculated for 10 kg total grain meal quantity)
50 % fine rye meal
50 % medium rye meal

Sourdough starter: 0.05 kg Starter inoculation Hydration 100 %
(approx.)
0.50 kg Medium rye meal Dough temperature: 28-30 °C (84-86F)
0.50 l Water Standing time: 15-20 hours

1.05 kg Sourdough starter

Use existing starter or make new following above recipe.
Pumpernickel 1.00 kg Leftover Pumpernickel bread
leftover bread: 3.00 l Water temperature: 30-40 °C (86-104F)
Soaking time: 4-6 hours
4.00 kg

Bread dough: 1.00 kg Sourdough starter
4.00 kg Leftover Pumpernickel bread
4.50 kg Medium rye meal Kneading:
5.00 kg Fine rye meal Lifting kneader:15-20 minutes slow
3.50 l Water (approx.) Spiral kneader:15 minutes slow
0.10 kg Salt Hydration: 70 % (approx.)
0.10 kg Yeast Dough temperature: 28-30 °C (84-86F)

18.20 kg Bread dough Resting time: 30-45 Minutes

After resting time, reknead the dough briefly and put it in double-walled
baking boxes. After fermentation, fill water into the baking boxes and put
in oven. During baking often refill water to keep up baking humidity.
Bakingtemperature: 160 °C (320F), dropping to 120 °C (248F)
Bakingtime: 20-24 hours

5. Data: 2005-09-23 13:26:31

Od: "Qq" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
st&q=pumpernikiel+group:pl.rec.kuchnia&rnum=23&hl=pl
#4ecbc66af5f3a20f

> Ale nadal nie ma przepisu na prawdziwy pumpernikiel.

"Google najlepszym naszym przyjacielem je-e-est!.."
WIadomo. ALe dobrze też wiedzieć, druhu Dominiku, że się ma też żywych
przyjaciół. Ja nie nadużywam ich mocy, dopiero jak sam sobie nie radzę.
Dzięki.

Qq

6. Data: 2005-09-23 14:29:20

Od: "Dominik Jan Domin" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> WIadomo. ALe dobrze też wiedzieć, druhu Dominiku, że się ma też żywych
> przyjaciół. Ja nie nadużywam ich mocy, dopiero jak sam sobie nie radzę.

Poniżej masz wygóglany przepis na prawdziwy pumpernikiel - a przynajmniej
pieczony jak prawdziwy, wiele godzihn w chłodnym piecu. Nie wiem, może sie
skuszę.

Pozdrawiam

Dominik Jan Domin

7. Data: 2005-09-24 06:38:44

Od: "bebekot" <b...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

O ludzie! Może ktoś to przetłumaczy?

8. Data: 2005-09-24 13:30:44

Od: "eM eL" <badbatz99@hotmailCUT_THIS_OUT.com> szukaj wiadomości tego autora

"bebekot" <b...@v...pl> wrote in message
>O ludzie! Może ktoś to przetłumaczy?

To jest przepis na komercyjny chleb pumpernikiel - tu jest oryginal po niemiecku
(oryginalny link to maszynowe tlumaczenie z niemieckiego na "angielskawy.")
http://www.sauerteig.de/deutsch/rezepte_und_service/
rezepte/pumpernickel.html

Piec 20-34 godzin. No i aby to zrobic, nalezy najpierw posiadac 4 kg pumpernikla...
:-)))

9. Data: 2005-09-28 21:14:55

Od: akata <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 22-09-2005 o 14:52:14 Dominik Jan Domin <d...@p...onet.pl>
napisał:

> Szukam przepisu na porz?dny, prawdziwy pumpernikiel, nie pieczony w
> maszynce - google wywala tylko pseudo-pumpernikle na dro?d?ach (by?o to
> kiedys tutaj na p.r.k).

Może to się przyda http://sys21.de/viewtopic.php?t=8986

akata gg 5 0 0 1 7 4 4

Am I devil or angel?