PuszKKKa 2.0 - oczekuje na propozycje (długie)

1. Data: 2001-05-17 21:31:25

Temat: PuszKKKa 2.0 - oczekuje na propozycje (długie)
Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak już czesc z was wie, jako prace magisterska bede pisac PuszKKKe 2.0 -
bedzie ulepszona i rozszezona - chocby o mozliwosc dodawania przepisow
offline i offlinowa wersje PuszKKKi.
Prezentuje wam wiec ponizej ogolny projekt i oczekuje na wasze pomysly,
uwagi itd. itp. :)
m.in. od was zalezy, jak bedzie wygladala ostateczna wersja i czy bedzie
dla was wygodna i przydatna - wiec zachecam :)

***********
PuszKKKa 2.0
Puszatkowa książka kucharska Kazały
czyli internetowa wegetariańska książka kucharska

* PuszKKKa 2.0 będzie ulepszoną i rozbudowaną o wiele możliwości wersją
PuszKKKi 1.0, która działa pod adresem http://puszkkka.spinacz.pl/ Celem
jest również napisanie jej w taki sposób, aby kod był elegancki i czytelny.

* Będzie wykorzystywać: PHP, XML, Javę (wer. dotychczasowa wykorzystuje PHP
i HTML)
Baza danych: ORACLE (dotychczas: MySQL) UWAGA! Sprawdzić licencję ORACLE i
wtedy może będzie trzeba używać PostgreSQL.

* Idea polega na tym, że użytkownicy (czyli wszyscy internauci) mogą sami
wpisywać swoje przepisy (z możliwością dodania 1 ilustracji), jak również
ulubione przepisy z różnych (również internetowych) publikacji (za zgodą
odpowiedniej osoby - chodzi o prawa autorskie).
Następnie przepis trafia do kolejki, czyli do bazy danych z odpowiednio
ustawioną flagą informującą o tym, że przepis nie może być jeszcze
wyświetlany w PuszCCCe. Do książki trafia dopiero po przejrzeniu i
zaakceptowaniu przez administratora (flaga jest odpowiednio zmieniana).

* Użytkownik ma do dyspozycji (przez WWW):
- wyszukiwarkę uproszczoną - po kategorii i rodzaju diety
- w. po słowie - uproszczona + po słowie (można wpisywać kilka wyrazów i
wybierać, gdzie mają być szukane: w nazwie przepisu, w składnikach czy w
treści przepisu)
- w. zaawansowaną - uproszczona + po autorze (osobie, która dodała
przepis), skali trudności, przy czym można wybierać kilka kategorii, a nie
jedną, jak w uproszczonej.
- w. po składnikach - uproszczona + po składnikach (można wybierać, które
składniki mają się pojawić w przepisie, a które nie)
- od a do z - możliwość przeglądania przepisów ustawionych alfabetycznie. U
góry strony wylistowane litery (nie wszystkie! Tylko te, od których zaczyna
się nazwa przynajmniej jedna nazwa przepisu); po kliknięciu na daną literę
wyświetla się lista przepisów, których nazwa rozpoczyna się od tej litery.
- nowości - lista przepisów dodanych do PuszKKKi w ciągu ustalonego okresu
czasu, np. w ciągu ostatniego tygodnia lub dwóch. Jeśli w tym czasie nie
został dodany żaden przepis wyświetlane jest np. 40 ostatnio dodanych
(najnowszych).
- specjalne okazje, dla dzieci - wyszukiwarki ograniczające się jedynie do
tych dwóch szczególnych kategorii. Można jeszcze wprowadzić inne, np. dla
diabetyków.
- wyświetl losowy - wyświetlany jest losowy przepis
- przeglądając dany przepis będzie mógł dodać swój komentarz jak i obejrzeć
inne komentarze dotychczas dodane do tego przepisu, jak też przejść do
wersji do wydruku.
- najnowsze komentarze - komentarze ustawione wg. daty (od najnowszego do
najstarszego), stronicowane (z tym, że tu nie będą wyświetlane numery
wszystkich stron, będzie tylko możliwość przejścia do poprzedniej/następnej
strony). W ten sposób użytkownicy będą mieli możliwość zapoznania się z
najnowszymi komentarzami, których jeszcze do tej pory nie czytali. Inaczej,
w zw. z dość dużą ilością przepisów i małą ilością komentarzy byłoby to co
najmniej trudne.
- no i oczywiście wpisywanie się do księgi gości.
- wysłanie znajomym mail'a polecającego PuszKKKę (wystarczy podać ich
mail'a).

Przy czym w wyszukiwarkach (listach wyników) można ustalać sposób
sortowania (wg. nazwy, daty dodania, skali trudności, autorze). Dodatkowo
można wyniki ograniczyć do danego rodzaju diety (np. ograniczyć nowości
wyłącznie do nowych przepisów wegańskich).

Oczywiście wszystkie listy będą stronicowane - jeśli przepisów jest więcej
niż ustalona (zdefiniowana) ilość.

* Jeśli użytkownik dodając przepis lub komentarz poda hasło, będzie to
jednoznaczne z rejestracją, dzięki czemu będzie mógł korzystać z kilku
udogodnień:
- po pierwsze dany nick zostanie zarezerwowany i nikt inny nie będzie go
mógł używać - będzie mógł być używany tylko z tym hasłem.
- bardzo ważną zaleta jest tez możliwość reedytowania i poprawiania swoich
przepisów (jeśli zostaną zmienione i zapisane, chwilowo zostają wycofane z
książki i trafiają do administracji, aby administrator ponownie je
zaakceptował. Żadne dodatkowe zmiany - np. w dacie dodania - nie są
wprowadzane).
- przy dodawaniu następnych przepisów (i komentarzy do przepisów)
wystarczy, jeśli poda nick i hasło (lub tylko hasło - zależy jeszcze jak
się ustali wymagania odnośnie unikalności hasła i nick'a), a jego mail
będzie już uzupełniany automatycznie.
- będzie mógł zalogować się i zmienić ustawienia swojego "konta" - czyli
np. mail'a, hasło, jak i to, czy życzy sobie dostawać mail'em treść
wszystkich komentarzy, które zostaną dodane do jego przepisów.
- no i oczywiście (o ile poda mail'a) będzie tez mógł korzystać ze strony
dla hasło-zapominalskich - po podaniu mail'a jego hasło zostanie przesłane
pod wskazany adres. Unikalność adresu gwarantuje nam jednoznaczne
odnalezienie prawidłowego hasła.
- będzie można (w wyszukiwarce szczegółowej) wyszukiwać jego przepisy
(wyszukiwanie po autorze) - będzie tam można wybierać spośród wszystkich
zarejestrowanych autorów przepisów (wybór przy pomocy select'a z ich
nick'ami) lub nie uwzględniać autora w ... zapytania; nie będzie możliwości
wyszukiwania po autorach nie zarejestrowanych - można ew. dodać w selekcie
dodatkowe pole: "nie zarejestrowani" i w ten sposób wyszukiwać po
wszystkich nie zarejestrowanych autorach.
Przy czym w momencie, kiedy użytkownik będzie się rejestrował po raz
pierwszy zostanie przerzucony na stronę rejestracyjną, gdzie będzie mógł
ustawić pozostałe opcje (choćby czy życzy sobie dostawać mail'em treść
wszystkich komentarzy, które zostaną dodane do jego przepisów).
Będzie też mógł się zarejestrować przechodząc bezpośrednio na stronę
rejestracyjną.

* Podstawowymi dodatkowymi rzeczami, które pojawią się w PuszCCCe 2.0 jest
możliwość dodawania przepisów off-line (Java i XML), off-linowa wersja
samej PuszKKKi oraz lista e-mailowa i "Ulubione przepisy".

* Program do dodawania przepisów off-line:
Będzie umożliwiał zapisywanie ich na dysku (w sztywno ustalonym podkatalogu
czy w katalogu, którego nazwę można wybrać?), a później wysyłanie ich
wszystkich na raz (=> przeniesienie do innego podkatalogu, żeby było
wiadomo, które już dodane i żeby się nie mieszały).

* Wersja off-linowa:
Raz na miesiąc dla każdego rodzaju diety będzie generowany plik w ustalonym
formacie (lub w kilku formatach, żeby użytkownik miał wybór; w zależności
od formatu może być konieczność generowania oddzielnego pliku dla każdego
przepisu - np. dla *.txt) zawierający przepisy z ostatniego miesiąca oraz
spis treści do nich. (A może nawet napisać wersję off-linową PuszKKKi w
Javie? I wtedy generować pliki również w postaci odpowiedniej dla tej
aplikacji...)
Raz na pól roku dla każdego rodzaju diety będzie generowany plik w
ustalonym formacie (lub kilku do wyboru) zawierający przepisy z tego
półrocza oraz spis treści do nich. Pliki miesięczne dla tego półrocza będą
wtedy kasowane. Jeśli okaże się, że pliki dla półrocza są za duże i
użytkownicy mogą mieć problemy z ich ściąganiem, pozostaniemy przy plikach
z miesiąca lub wprowadzi się zamiast półrocznych na przykład 3-miesięczne.
Jeszcze trzeba dopracować sprawę generowania całościowych spisów treści -
dotyczących wszystkich dotychczasowych przepisów, które znalazły się w
archiwum, a nie tylko tych z ostatniej "paczki".

* Lista e-mailowa:
Będzie się na nią można zapisać jak i z niej wypisać na 2 sposoby:
- wysyłając mail'a na dany adres;
- lub korzystając ze specjalnej strony rejestracyjnej.
Po zapisaniu się (i odesłaniu mail'a potwierdzającego chęć rejestracji)
będziemy dostawać mail'em przepisy, jakie zostały dodane do PuszKKKi (dany
przepis będzie rozsyłany dopiero po zatwierdzeniu przez administratora).
Użytkownicy listy będą też oczywiście mogli pisać do siebie nawzajem (w tym
wysyłać własne przepisy).
Na stronie służącej do rejestracji (podawane: nick (może niepotrzebny?...),
mail, hasło-potrzebne do logowania i zmiany danych, np. mail'a) będzie
można wybrać pewne opcje/ustawienia - np. format, w jakim życzymy sobie
dostawać przepisy, jak też zmienić adres i wstrzymać na jakiś czas
otrzymywanie przepisów - konieczne, gdy np. mamy małą skrzynkę, a wybieramy
się gdzieś na dłużej i obawiamy się, że się zapcha.
W przypadku, gdy użytkownik będzie się zapisywał za pomocą mail'a, będą
przyjmowane ustawienia domyślne - które oczywiście będzie można zmieniać
przy pomocy strony rejestracyjnej. Istnieje jeszcze tylko pewien problem z
hasłem - jest ono wymagane przy rejestracji za pomocą strony, przy
zapisywanie mail'em - nie. Aby umożliwić osobom rejestrującym się przy
pomocy mail'a zmianę domyślnych ustawień, potrzebny jest dodatkowy system
pozwalający im korzystać ze strony: taka osoba będzie musiała się
zarejestrować "częściowo" - tzn. podąć mail'a i hasło. Następnie pod
wskazany adres zostanie wysłany list z pytaniem, czy adresat potwierdza
chęć zarejestrowania się. Po otrzymaniu odpowiedzi dane konta zostaną
uzupełnione o dane hasło. Od tej pory użytkownik będzie mógł korzystać ze
strony.

* Ulubione przepisy (tylko dla użytkowników zarejestrowanych)
Przeglądając jakiś przepis użytkownik będzie miał do dyspozycji dodatkową
możliwość - dodanie go do ulubionych przepisów. Będzie je później mógł
przeglądać korzystając ze specjalnej strony, gdzie będą wylistowane. Będzie
mógł je sortować jak i ograniczać do danej kategorii (np. wyświetlać
wyłącznie ulubione zupy). No i oczywiście usuwać przepisy z listy
ulubionych.
***********

dzieki za wytrwalość
no i z gory za uwagi :)
pat
--
Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl

1. Data: 2001-05-17 21:36:55

Temat: Re: PuszKKKa 2.0 - oczekuje na propozycje (długie)
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

pat, a moje uwagi z mailow masz? bo z tego, co pamietam, to pisalam na
biezaco co mi przyszlo nowego do glowy:)

1. Data: 2001-05-17 21:50:19

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

rena wrote:

> pat, a moje uwagi z mailow masz? bo z tego, co pamietam, to pisalam na
> biezaco co mi przyszlo nowego do glowy:)

wiekszosc zapisywalam, te co znalazlam szybko to uwzglednilam. jak skoncze
pisac plan do konca (jeszcze opis administracji mi zostal) i skoncze inne
pilne rzeczy to bede szperac i wyciagac inne :)

pat

1. Data: 2001-05-18 05:11:08

Od: "veyDer" <v...@k...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja Kazala napisał(a) w wiadomości:
<3...@m...pw.edu.pl>...

>* Użytkownik ma do dyspozycji (przez WWW):

Jesli mozna cos zaproponowac, to mozna by dorzucic ilosc "trafien" danego
przepisu i ocene, a potem wyszukiwanie "najlepszego" przepisu.

> [...]
>wszystkich komentarzy, które zostaną dodane do jego przepisów).
>Będzie też mógł się zarejestrować przechodząc bezpośrednio na stronę

Proponowalbym rowniez mozliwosc ustawienia cookies (cos w rodzaju "Remember
Me" na zagranicznych serwerach), aby nie trzeba bylo za kazdym razem podawac
loginu i hasla.

Jesli juz jestesmy przy cookies, mozna by ustawic rozne rodzaje wygladu
strony (na przyklad rozniace sie kolorem) - cos takiego jak na Wirtualnej
Polsce.

I jeszcze jedno mi przyszlo do glowy, ale to chyba zbyt przekombinowane (ja
osobiscie bym sie tego nie podjal ;>>>). Chodzi mi o skrypt obliczajacy
srednia kalorycznosc i wartosc odzywcza potrawy (bialko, weglowodany, etc).
Hmmmm... tylko moze byc problem z oszacowaniem, ile to jest "3 male cebule"
;>

************

>dzieki za wytrwalość
>no i z gory za uwagi :)
>pat
>--
>Puszatkowo http://www.puszatkowo.prv.pl
>PuszKKKa http://puszkkka.spinacz.pl
>SPINACZ http://www.spinacz.pl/

---
veyDer <v...@k...eu.org>

http://www.pajacyk.pl - Wejdz, nakarmisz glodne dziecko!

1. Data: 2001-05-18 08:18:54

Od: Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

veyDer wrote:

> Jesli mozna cos zaproponowac, to mozna by dorzucic ilosc "trafien" danego
> przepisu i ocene, a potem wyszukiwanie "najlepszego" przepisu.

zastanawialam sie na samym poczatku nad mozliwoscia podawania oceny. jednak
na i.p.p. doszlismy do wniosku, ze smak jest zbyt subiektywna rzecza.
ale jesli wiekszosc z was uwaza, ze cos takiego by sie przydalo to nie ma
sprawy :)

> Proponowalbym rowniez mozliwosc ustawienia cookies (cos w rodzaju "Remember
> Me" na zagranicznych serwerach), aby nie trzeba bylo za kazdym razem podawac
> loginu i hasla.

no jasne! jak moglam zapomniec :)

a ustawianie za pomoca cookies rodzaju diety? zeby domyslnie wszedzie byla
ustawiana taka, jaka ostatnio wybieralismy?
wtedy jesli bysmy korzystali z wyszukiwarki to zawsze bylby tam taki rodzaj
diety, jaki nam pasuje. to samo z ograniczeniem listy przepisow do zadanego
rodzaju diety.

a zapisywanie (tez w cookies) listy skladnikow w wyszukiwarce
zaawansowanej, ktorych sobie nie zyczymy? bo to, ktore skladniki sobie
zyczymy w potrawie sie zmienia, a to, ktorych nie lubimy/nie chcemy z
jakiegos powodu raczej nie. byloby to np. ulatwienie dla tych, ktorzy
reprezentuja np. diete satwik (o rany, przepraszam, ale nie pamietam jak to
sie pisze...) i nie ma kategorii, ktora odpowiadalaby dokladnie ich diecie.
albo diabetycy. im to by sie przydalo, bo by nie musieli za kazdym razem
zaznaczac, czego nie chca - o ile nie chca przegladac przepisow, ktore sie
dla nich nie nadaja.

no, co powiecie o tych pomyslach?

> Jesli juz jestesmy przy cookies, mozna by ustawic rozne rodzaje wygladu
> strony (na przyklad rozniace sie kolorem) - cos takiego jak na Wirtualnej
> Polsce.

skorki? szpanerskie, ale nie wiem czy potrzebne. moze kiedys, jak zostanie
mi jeszcze czas i bede sie nudzic :)

dokladnie ;)
to by bylo karkolomne.

pat

1. Data: 2001-05-18 09:29:53

Od: "siwa" <s...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych

| a ustawianie za pomoca cookies

cookies - be :((((

siwa
(patologicznie ostrozna)

1. Data: 2001-05-18 09:57:17

Od: Odgo <o...@R...com> szukaj wiadomości tego autora

k...@m...pw.edu.pl says...

* Wersja off-linowa:
Raz na miesiąc dla każdego rodzaju diety będzie generowany plik w
ustalonym

Jak to juz kiedys ktos tutaj powiedzial:
Pat jestes wielka :^)

Sciagnalem za pomoca TeleportPro cala PuszKKKe, ale oczywiscie szukawki
nie dzialaja na kompie offline, no i tu jest bol.
Wiec jak bedzie wersja offline ze sprawnymi szukawkami, to juz niebo
bedzie blisko...:^)

odgo

1. Data: 2001-05-18 10:03:08

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siwa" <s...@v...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych

> cookies - be :((((
>
> siwa
> (patologicznie ostrozna)

Zupełnie be - zgadzam się, a szczególnie jeśli chodzi o rodzaj diety...
bawiłam się kiedyś w wyszukiwanie przez rodzaj diety - takie tam
doświadczenia... no i gdyby potem miało mi to zostać to bym była
niepocieszona... znaczy zmuszona do sprzątania mojego dysku... cookies
zaśmieca dysk li tylko... chociaż się dość kulinarnie kojarzy jest be...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-05-18 11:25:26

Od: "AnnaF" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Patrycja Kazala <k...@m...pw.edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@m...pw.edu.pl...

.
***********

> dzieki za wytrwalość
> no i z gory za uwagi :)
> pat

A moze tak dodatkowa wersja angielska? Wtedy caly swiat moglby tego uzywac!
Ania

1. Data: 2001-05-19 08:21:08

Temat: Odp: PuszKKKa 2.0 - oczekuje na propozycje (długie)
Od: "wilu007" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AnnaF <a...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9e3k4p$5ol$...@n...tpi.pl...
> A moze tak dodatkowa wersja angielska? Wtedy caly swiat moglby tego
uzywac!
> Ania

Swietny pomysl. Pati, proponuje ci spolke. Twoj program i moja kasa.
Najpierw program, nastepnie jakis maly serwis kucharski. Pozniej zajmiemy
sie sprzedaza wyposazenia kuchni via net a za nastepne pol roku swiat jest
nasz i niech AOL ma sie na bacznosci.
A powaznie - przewidzialas w swoim programie tak wiele opcji, ze nie
dokladaj juz niczego, no moze poza cookie. Choc rzeczywiscie tu jest sprawa
troche dyskusyjna. Ogolnie na prawde wszystko jest O.K. - nie przedobrz.
Pozdrawiam,
Wojtekmailto:w...@p...onet.pl

Re: Oferta wspolpracy dla tworcow prywatnych stron tematycznych
kuchnia grecka
Pesto
czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej?
Baryłki makaronowe - pycha