czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej?

1. Data: 2001-05-17 17:02:33

Temat: czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej?
Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej? nie chodzi mi o konkretne
potrawy, tylko ogolne smaki i aromaty

--
Rena

PuszKKKa http://puszkkka.vege.pl

1. Data: 2001-05-17 17:51:30

Temat: Re: czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej?
Od: Konrad Brywczyński <b...@w...pdi.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej? nie chodzi mi o konkretne
> potrawy, tylko ogolne smaki i aromaty

Japońska to chyba gł. ryż i różne produkty morza, a chińska to ryż,
warzywa i mięso.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
b...@w...pdi.net Otwarte okna"

1. Data: 2001-05-17 19:35:31

Od: "Art (Gruby)" <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 May 2001 19:02:33 +0200, "rena" <r...@a...net.pl> wrote:

>czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej? nie chodzi mi o konkretne
>potrawy, tylko ogolne smaki i aromaty

Wszystkim i niczym... jako ze kuchnia japonska wywodzi sie z kuchni
chinskiej - obydwie uzywaja ryz , soje(sos) , warzywa i rozne makarony
jako podstawe.
Oryginalnosc japonskiej kuchni to uzytkowanie glonow i innych darow
morza...chociaz kuchnia kantonska serwuje homary , ryby morskie
gotowane na parze itp...temat rzeka ...

Art(Gruby).
"Czlowiek bedzie zyc, zeby pracowac, a nie pracowac, zeby zyc. Nastapi szczesliwa era
komunizmu!"

1. Data: 2001-05-17 20:39:58

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Art (Gruby) <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> wrote:

> Wszystkim i niczym... jako ze kuchnia japonska wywodzi sie z kuchni
> chinskiej

To japonczycy bez chinczykow nie umieliby gotowac? ;-)

> [...]
> Oryginalnosc japonskiej kuchni to uzytkowanie glonow i innych darow
> morza...chociaz kuchnia kantonska serwuje homary , ryby morskie

Nie czuje sie tu bardzo pewnie, ale o ile wiem, to chociaz ogolnie
kultura japonska rzeczywiscie duzo zawdziecza chinskiej, to kuchnia na
wyspach japonskich akurat rozwijala sie bardzo samodzielnie.

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-17 20:39:58

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

rena <r...@a...net.pl> wrote:

> czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej? nie chodzi mi o konkretne
> potrawy, tylko ogolne smaki i aromaty

Jest podobno takie stare powiedzenie, ze chinczyk jak widzi cos do
jedzenia, to mysli jak by to przyrzadzic, a japonczyk -- jak by to
przyrzadzic pieknie.

Wladyslaw

1. Data: 2001-05-17 21:24:24

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest podobno takie stare powiedzenie, ze chinczyk jak widzi cos do
> jedzenia, to mysli jak by to przyrzadzic, a japonczyk -- jak by to
> przyrzadzic pieknie.

no wlasnie - japonska kuchnia kojarzy mi sie z exluzywnoscia - knajpy z
kuchnia japonska sa na wysokim poziomie itp.

1. Data: 2001-05-17 22:26:34

Od: "Art (Gruby)" <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 May 2001 22:39:58 +0200, w...@t...com.pl (Wladyslaw Los)
wrote:

>To japonczycy bez chinczykow nie umieliby gotowac? ;-)

Kto wie , kto wie... ;-)

> [...]
>kultura japonska rzeczywiscie duzo zawdziecza chinskiej, to kuchnia na
>wyspach japonskich akurat rozwijala sie bardzo samodzielnie.

Toz to wlasnie mialem na mysli - regionalizm(?) dzieli je zasadniczo
ale bazuja one na bardzo podobnych pryncypiach...
Poza wszystkim innym porownywanie kuchni regionow geograficznych
zblizonych do siebie jest bardzo trudne ... (np. watek o kuchni
polskiej we francuskim wydaniu ...).

1. Data: 2001-05-17 22:27:32

Od: "Art (Gruby)" <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

>Jest podobno takie stare powiedzenie, ze chinczyk jak widzi cos do
>jedzenia, to mysli jak by to przyrzadzic, a japonczyk -- jak by to
>przyrzadzic pieknie.
>
>Wladyslaw
LOL
I tu sie z toba zgodze w 100 procentach... :-)

1. Data: 2001-05-17 22:41:30

Od: "Art (Gruby)" <jbcp@(nOSpam)pacbell.net> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 May 2001 23:24:24 +0200, "rena" <r...@a...net.pl> wrote:

>no wlasnie - japonska kuchnia kojarzy mi sie z exluzywnoscia - knajpy z
>kuchnia japonska sa na wysokim poziomie itp.

To nie widzialas chinskiej "knajpy" dim-sum ;-)(kuchnia kantonska)-
leniwe popoludnia w SF przy herbatce i malych buleczkach nadziewanych
roznosciami ...

1. Data: 2001-05-18 06:57:20

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czym sie rozni kuchnia chinska od japonskiej? nie chodzi mi o konkretne
> potrawy, tylko ogolne smaki i aromaty

Heh, az mi sie cisnie na usta, ze tym, ze ma jedna nozke bardziej niz...
Zawsze mnie zastanawialo, dlaczego ludziom sie tak Chiny z Japonia kojarza i
odwrotnie - ciekawe, czy azjaci glowkuja czym sie roznia Polacy od Francuzow
(choc tu roznice sa, smiem twierdzic, duzo mniejsze).

Jader

Baryłki makaronowe - pycha
Pizza on-line?
kolacja