Re: Pyszny swiateczny daktylowiec z przepisu mojej babci:)

1. Data: 2005-12-21 17:42:07

Temat: Re: Pyszny swiateczny daktylowiec z przepisu mojej babci:)
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"marta" <m...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
news:1135072911.037646.206510@g49g2000cwa.googlegrou
ps.com...
> [...]
> Po uplywie tego czasu dodac szklanke cukru, make, cale jajko i dobrze
> wymieszac. Na koniec dodac orzechy, rodzynki, skorke i sliwki -
> wymieszac.
> Keksowke (33cm x 9cm) wysmarowac margaryna i obsypac bulka tarta.
> Przelozyc ciasto do formy i piec w temp 180-190 stopni (minimum
> godzine).Daktylowiec musi odstawac od blachy i moze tez peknac przez
> srodek.
> Gdy ciasto wystygnie owinac je papierem sniadaniowym i zawinac w worek
> foliowy. Im placek starszy tym lepszy:)
> Mnie ten daktylowiec baaaaardzo smakuje!:)

Ratunku!
Spodobal mi sie przepis i wlasnie polaczylam wszystkie skladniki i dopiero teraz
zauwazylam, ze czegos brakuje? te 2 szklanki maki i jedno jajko? nic sie nie
wiaze...
Ilona

2. Data: 2005-12-21 17:45:33

Od: "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

I.P. z adresu <i...@g...de> wymodził(a) :

> Ratunku!
> Spodobal mi sie przepis i wlasnie polaczylam wszystkie skladniki i
> dopiero teraz zauwazylam, ze czegos brakuje? te 2 szklanki maki i
> jedno jajko? nic sie nie wiaze...

Ten przepis brzmi jak keks, a keksa wlewa się do foremki, ale może Cię
jednak ktoś bardziej doświadczony w tej materii poratuje.

Pozdrawiam
Paulinka

3. Data: 2005-12-21 18:06:19

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>
> Ten przepis brzmi jak keks, a keksa wlewa się do foremki, ale może Cię
> jednak ktoś bardziej doświadczony w tej materii poratuje.

Tylko, ze z tego przepisu nic sie nie "wleje" do foremki.
Jezeli Marta sie nie odezwie, to zrobie z tego keks, ale nie wiem czy cos z tego
wyjdzie, bo jak utre maslo z jajami i do tego dodam reszte,
a co z proszkiem, bo daktyle juz polaczone z soda....
Ilona

4. Data: 2005-12-21 19:54:16

Od: "Anet" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> teraz zauwazylam, ze czegos brakuje? te 2 szklanki maki i jedno jajko? nic

Znalazłam coś podobnego i tam pisze, że ma się kruszyć.Poczytaj może coś
wykombinujesz. Przepis Asi M. z Olsztyna.

125g grysiku (ja daję kaszę manną)
125g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
4 łyżki cukru
1/2 laski wanilii (wiedząc ,że jest droga można dać aromat albo cukier
waniliowy)
125g masła
250g świeżych daktyli lub 200g suszonych
2 łyżki miodu
1 łyżka soku z cytryny
1/2 łyżeczki mielonego cynamonu
60g siekanych orzechów włoskich
masło i bułka tarta do formy

tortownica 22 cm lub 24cm

Grysik zmieszać z mąką, proszkiem do pieczenia, cukrem i miąższem wanilii.
Dodać roztopione masło. Wszystko zagnieść będzie trochę sypkie. Daktyle po
wyjęciu pestek (chyba ,że ktoś dostanie bez) drobno pokroić. Następnie
gotować 5 minut w 1/8 litra wody stale mieszając. Dodać miód, sok z cytryny,
cynamon i orzechy włoskie, zamieszać i zdjąć garnek z ognia. Piekarnik
nagrzać do tem. 200 st.(ja elektryczny z termo obiegiem nagrzewam do 180
st.). Tortownicę wysmarować masłem i posypać bułką tartą.Połowę masy
grysikowej wysypać na dno tortownicy, ugnieść i równomiernie rozłożyć na
niej masę daktylową. Resztą masy grysikowej w formie kruszonki pokryć
nadzienie. Piec 45 minut w piekarniku na środkowym poziomie na złoty kolor.

Jest bardzo smaczne, chrupie niemiłosiernie i co najgorsze szybko znika.

Anet

5. Data: 2005-12-22 08:14:10

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>

> Jest bardzo smaczne, chrupie niemiłosiernie i co najgorsze szybko znika.

Dzieki za przepis, napewno go w przyszlosci wyprobuje, moje ciasto juz
upieczone.
Ilona

6. Data: 2005-12-22 08:20:52

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"marta" <m...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
ps.com...
> UWAGA!!! UWAGA!!!
>
> wlasnie zobaczylam moj blad:(((((((((( przepraszam, przepraszam,
> przepraszam, przepraszam:(((
> Daktyle trzeba po obsypaniu soda zalac 1 szklanka wrzacej wody!!! i
> wtedy zostawic na 10 godzin. Jeszcze raz bardzo, ale to bardzo
> wszystkich przepraszam, ale nawet nie wiem jak moglo mi to umknac:(((
Nic sie nie stalo. Zaimprowizowalam i dodalam do tej suchej mieszanki 2 jajka
utarte ze 100g masla i pieklam jak keks ( 80 min 175 °).
Wyszlo napewno cos innego, ale jest smaczne.
Wlasnie rozkroilam i sprobowalam, bo nie moge na gosciach eksperymentowac ;))
Do przepisu Twojej babci dopisalam te szklanke goracej wody i przepis zachowam
na przyszlosc.
Ilona

w malakserze nie daje się maku ukręcić
Cenos pęczak pszenny- czy ktos uzyl do Kutii?
Najbardziej nietypowa potrawa Wigilijna.
polećcie śmietanę do śledzi
Gotowanie jajek w...