Pytania 2 o glazure w lazience..

1. Data: 2007-08-29 13:46:47

Temat: Pytania 2 o glazure w lazience..
Od: " Krzysiek" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Postanowilem sam polozyc glazure w lazience (raz kozie..) i
stety-niestety mam watpliwosci:

Pytanie pierwsze:
1. Czy najpierw pomalowac sufit a pozniej klasc glazure na scianach/podlodze
czy moze odwrotnie ? (co od czego bardziej sie moze pobrudzic ? )
2. Zamierza polozyc glazure az do samego sufitu (duze plytki - 32,7 x 56,3 cm)
Jesli chce aby pod sufitem byly "cale" to:
a) moge zaczac klasc glazure od gory ? (czy tak sie w ogole da robic ?)
b) czy musze dokladnie wszystko wymierzyc (plytki + fugi) i dobrze zaczac od
dolu ?

Dzieki z gory za odpowiedzi,
Krzysiek

2. Data: 2007-08-29 20:03:43

Temat: Re: Pytania 2 o glazure w lazience..
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Krzysiek pisze:
> 1. Czy najpierw pomalowac sufit a pozniej klasc glazure na scianach/podlodze
> czy moze odwrotnie ? (co od czego bardziej sie moze pobrudzic ? )
Zależy jaką masz technikę ;) Np cięcia kafelek - może się nakurzyć albo
nachlapać. Przy malowaniu raczej nie ma problemu przykryć
podłogę/wannę/itp, a to co się chlapnie - wyczyścić póki świeże. Ale jak
komu wygodnie.

> 2. Zamierza polozyc glazure az do samego sufitu (duze plytki - 32,7 x 56,3 cm)
> Jesli chce aby pod sufitem byly "cale" to:
> a) moge zaczac klasc glazure od gory ? (czy tak sie w ogole da robic ?)
Wszystko się da, ale czy ma sens to inna sprawa.

> b) czy musze dokladnie wszystko wymierzyc (plytki + fugi) i dobrze zaczac od
> dolu ?
A po co chcesz mierzyć ważyć liczyć, jak i tak na 99.9% okaże się że
podłoga nie jest równoległa do sufitu, a sciana wcale nie jest
prostopadłą do podłogi?. Jak i tak całą ścianę zalepisz kafelkami - to
określ się jakie grube chcesz mieć fugi, przyłóż kafle od sufitu równo w
rogach i na środku ściany, i zrób poniżej nich (na ich dolnej krawędzi)
linię. Wybierz tak by była ta linia pozioma idealnie (od poziomnicy dość
długiej), i zapewne i tak wyjdzie że gdzieś na końcu/środku bedzie
kafelka do sufitu na styk, a gdzie indziej będzie musiała odstawać. W
takim wypadku - po prostu obniż wszystko a pod samym sufitem dasz
listwę/fugę - mniej widać jak będzie kreska z fugi o grubości 5-10mm
(wyrównująca niepoziomość sufitu), niż miejscami 0mm, a miejscami 5mm...
Jak sobie już "wykreskujesz" poziom, to od którejś ściany zacznij i zrób
pion, a potem już tylko listtwa i jazda - całą ścianę wymalować markerem
w kratkę tak jak będą kafle szły (bo i tak tej ściany już nikt więcej
nie będzie oglądał) - przy okazji wyjdzie gdzie/ile ciąć trzeba, o ile
opłaci się przesunąć by nie walczyć z gniazdkiem/kranem/rurą itp...

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2007-08-29 20:05:49

Od: "poranna.kawa" <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
On 29 Sie, 15:46, " Krzysiek" <z...@g...pl> wrote:
> Hej,
> Pytanie pierwsze:
> 1. Czy najpierw pomalowac sufit a pozniej klasc glazure na scianach/podlodze
> czy moze odwrotnie ? (co od czego bardziej sie moze pobrudzic ? )

Mysle, ze lepiej bedzie najpierw polozyc glazure, pozniej na to
slicznie przykleisz tasme chroniaca przed pobrudzeniem, a potem
malutkim walkiem pomalujesz bez zbednych ceregieli.

> 2. Zamierza polozyc glazure az do samego sufitu (duze plytki - 32,7 x 56,3 cm)
> Jesli chce aby pod sufitem byly "cale" to:
> a) moge zaczac klasc glazure od gory ? (czy tak sie w ogole da robic ?)

Podobno sie da. Ale nie wiem jak to w praktyce wychodzi.

> b) czy musze dokladnie wszystko wymierzyc (plytki + fugi) i dobrze zaczac od
> dolu ?

Wydaje sie to byc rozsadne. U mnie wlasnie tak zostalo wymierzone
(przeze mnie) a nastepnie "pan majster" laskawie polozyl plytki,
oczywiscie od samej gory pozostawiajac roznej grubosci fuge. I tu
radze nie fugowac kolorem ogolnie wybranym na calosc, ale zamalowac
farba z sufitu, przynajmniej mniej sie rzuca w oczy.

> Dzieki z gory za odpowiedzi,
> Krzysiek

Prosze:) Zycze sukcesow;)
est

4. Data: 2007-08-30 18:49:45

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 29 Aug 2007 13:05:49 -0700, "poranna.kawa" <c...@g...com>
wklepał(-a):

>Mysle, ze lepiej bedzie najpierw polozyc glazure, pozniej na to
>slicznie przykleisz tasme chroniaca przed pobrudzeniem, a potem
>malutkim walkiem pomalujesz bez zbednych ceregieli.

Zależy od wielkości łazienki - u mnie po instalacji wszystkich sprzętów byłby
problem z rozstawieniem drabiny. :)

5. Data: 2007-09-05 13:01:57

Od: "wolim" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Krzysiek" <z...@g...pl> napisał

> Pytanie pierwsze:
> 1. Czy najpierw pomalowac sufit a pozniej klasc glazure na
> scianach/podlodze czy moze odwrotnie ?

Odwrotnie - nawet jeśli chlapnie ci się na kafle, to emulsję zmyjesz z nich
bez problemu.

> 2. Zamierza polozyc glazure az do samego sufitu
> Jesli chce aby pod sufitem byly "cale" to:
> a) moge zaczac klasc glazure od gory ? (czy tak sie w ogole da robic ?)

Jeśli nie masz doświadczenia, to raczej nie dasz rady położyć od góry.
Wystarczy źle dobrana gęstość kleju, a wszystko Ci będzie płynąć. Namęczysz
się przy tym, naklniesz, a efekt będzie taki, że przez najbliższe parę lat
nie będziesz mógł patrzeć na własną łazienkę ;)

> b) czy musze dokladnie wszystko wymierzyc (plytki + fugi) i dobrze
> zaczac od dolu ?

Zdecydowanie tak.
Ja polecam taką metodę:
Wymierz sobie od dołu jak Ci będzie pasować. Jeśli pod sufitem chcesz
kończyć całym kaflem, to pewnie na dole będziesz musiał je docinać. Zacznij
kłaść kafle od dołu, ale zaczynając od pierwszego niedociętego (zostaw pasek
na samym dole - uzupełnisz go tymi dociętymi kaflami na końcu). Jednak zanim
położysz pierwszą warstwę weź długą poziomicę i odrysuj kreski dookoła
ścian.
WAŻNE! Zacznij rysować od drzwi i skończ po ich drugiej stronie - wtedy weź
poziomicę i sprawdź, czy się zgrywają te linie po obu stronach (w przeciwnym
wypadku nad drzwiami kafle się nie zejdą równo).
Jak już będziesz miał narysowaną linię dookoła, to przykręć do niej idealnie
prostą łatę (ja do tego celu używam zwykle paska z regipsu - oczywiście
takiego z całym, fabrycznym, a więc równym brzegiem). Taka łata będzie
zapobiegać zsuwaniu się pierwszej warstwy kafli. Ważne jest, żeby pierwszą
warstwę położyć idealnie, bo czasami różnica nawet 1-2 mm powoduje, że potem
będziesz się męczył z pozostałymi warstwami (będą się rozchodzić, schodzić
itp. i cały czas będziesz musiał walczyć z fugami, które nijak nie będą
chciały zachowywać swoich szerokości ;) )
I to tyle. Na koniec usuń łatę (oczywiście, jak już klej pod pierwszą
warstwą kafli zwiąże) i uzupełnij wąski pasek przy podłodze dociętymi
kaflami - najlepiej podłogowymi, żeby odróżniał się od ścian.

Pozdrawiam i życzę owocnej pracy,
/\/\\/\/

6. Data: 2007-09-07 08:14:54

Od: scooby <s...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> b) czy musze dokladnie wszystko wymierzyc (plytki + fugi) i dobrze zaczac od

u mnie imo tak kładli a niedostatki i nierówności na styku ściana -
sufit pokryli takimi ozdobnymi styropianowymi - chyba - listwami
kątowymi, które są pomalowane na kolor sufitu. wygląda ok / nie rzuca
się w oczy.

pzdr, scoo

Mole wszędzie
Projekty domow nowoczesnych