Pytanie do GINEKOLOGA - badanie histopatologiczne

1. Data: 2001-04-12 13:41:48

Temat: Pytanie do GINEKOLOGA - badanie histopatologiczne
Od: "Beatka" <b...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Odebralam dzisiaj wynik badania histopatologicznego. U lekarza bede dopiero
po swietach. Wynik badania:
Fragment jajnika z cialkami bialawymi. K. jaj. nie znaleziono - A i B.
Nie moge znalezc informacji o cialkach bialawych. Bede wdzieczna za
wyjasnienie.
Pozdrawiam,
Beata

2. Data: 2001-04-12 15:02:23

Od: Blue <a...@z...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Apr 2001 15:41:48 +0200, "Beatka" <b...@w...opole.pl>
wrote:
> Nie moge znalezc informacji o cialkach bialawych. Bede wdzieczna za

Witam

Pewnie wiele nie pomoge, ale podaje za Wirtualna Encyklopedia:
forma zejsciowa cia?ka ?ó?tego w przypadku, gdy nie nastapi?o
zap?odnienie<<

Czyli cialko bialawe jest czyms absolutnie normalnym. Z tego co wiem to po
owulacji w miejscu peknietego pecherzyka Graffa powstaje cialko zolte, taki
malutki gruczol.
Jesli dojdzie do zaplodnienia w tym czasie, to rozwija sie on produkujac
hormony niezbedne do rozwoju ciazy. Jesli jajeczko nie zostanie
zaplodnione - to w krotkim czasie cialko zolte zanika, pozostawiajac po
sobie cos na ksztalt blizny - cialko bialawe.

Co do reszty badania to sie nie wypowiadam, bo po prostu nie mam
pojecia.

Pozdrawiam
Agnieszka

- [ http://www.zwierzeta.w.pl ] -
- [ ICQ UIN: 52521716 ] - [ E-Mail: a...@z...w.pl ] -

3. Data: 2001-04-12 16:13:24

Od: Adam Śliwiński <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

/ciach/
> [...]
> sobie cos na ksztalt blizny - cialko bialawe.
>
> Co do reszty badania to sie nie wypowiadam, bo po prostu nie mam

Witam.

Jest dokładnie tak, jak napisano powyżej. Jeśli chodzi o oznaczenia A i B,
to zapewne chodzi o oznakowanie pobranych wycinków (są różne w różnych
pracowniach). "Komórek jajowych nie znaleziono" - zapewne w pobranych
wycinkach; faktem jest, że znaleźć je niełatwo i raczej można dostrzec
pęcherzyki wzrostowe, nie same komórki.
O ew. dalsze szczegóły pytaj na priv.
Pozdr
Adam (patolog)
a...@p...onet.pl

4. Data: 2001-04-12 17:11:34

Od: "Beatka" <b...@w...opole.pl> szukaj wiadomości tego autora

Goraco dziekuje Agnieszce i Adamowi! Wasze odpowiedzi sprawily, ze
nadchodzace swieta beda dla mnie spokojne, czego i Wam zycze!
Pozdrawiam,
Beata

5. Data: 2001-04-12 17:12:30

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest dokładnie tak, jak napisano powyżej. Jeœli chodzi o oznaczenia A i B,
> to zapewne chodzi o oznakowanie pobranych wycinków (sš różne w różnych
> pracowniach). "Komórek jajowych nie znaleziono" - zapewne w pobranych
> wycinkach; faktem jest, że znaleŸć je niełatwo i raczej można dostrzec
> pęcherzyki wzrostowe, nie same komórki.
> O ew. dalsze szczegóły pytaj na priv.
> Pozdr
> Adam (patolog)

ale ona chce jeszcze troche pozyc ;)

6. Data: 2001-04-12 18:51:14

Od: Blue <a...@z...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 12 Apr 2001 19:11:34 +0200, "Beatka" <b...@w...opole.pl>
wrote:
> Goraco dziekuje Agnieszce i Adamowi! Wasze odpowiedzi sprawily, ze
> nadchodzace swieta beda dla mnie spokojne, czego i Wam zycze!

Ciesze sie ze moglam choc troszke pomoc :)
I rowniez Tobie jak i wszystkim innym grupowiczom zycze wszystkiego
najlepszego w te swieta :)

3 miesiac ciazy...
Operacje oczu
Jasnosc