Pytanie do lekarzy po prywatyzacji

1. Data: 2001-08-12 17:27:54

Temat: Pytanie do lekarzy po prywatyzacji
Od: Robert Wiśniewski <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos wie, jaka jest roznica (w fazie organizacji i dzialaniu)
pomiedzy grupowa praktyka lekarska i Niepublicznym Zakladem Opieki
Zdrowotnej?

Dzieki za odpowiedz
Robert

2. Data: 2001-08-12 18:08:07

Temat: Re: Pytanie do lekarzy po prywatyzacji
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakład Opieki Zdrowotnej działa na podstawie Ustawy o zakładach opieki
zdrowotnej i rejestrowany jest przez wojewodę. Grupowa praktyka lekarska
rejestrowana jest przez Izbę Lekarską. Oczywiście można nazwać ZOZ
Grupową Praktyką Lekarską.

Podejrzewam, że chodzi Ci o prywatyzację jakiejś publicznej
poradni/przychodni - w takim wypadku musi być ona przekształcona w NZOZ,
gdyż Kasy Chorych (Ustawa o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym) mogą
zawierać kontrakty wyłącznie z zakładami opieki zdrowotnej
zarejestrowanymi u wojewody.
PS. Nie sugeruje się tym, że Kasa podpisała kontrakt z gabinetem czy
grupową praktyką - wcześniej one i tak rejestrowały się jako NZOZ-y.
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

3. Data: 2001-08-12 18:55:45

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> PS. Nie sugeruje się tym, że Kasa podpisała kontrakt z gabinetem czy
> grupową praktyką - wcześniej one i tak rejestrowały się jako NZOZ-y.

oj, ośmielam sie byc innego zdania: wielu moich znajomych (w tym ja takze)
przechodzilo przez meki prywatyzacji, ale gro osób ma indywidualne praktyki
lrekarskie i nikt jakos sie nie rejestrowal u wojewody... - ghrupowe też
nie.... - poza tym kase chorych nie obchodzi czy jest to NZOZ czy SP ZOZ czy
indywidualna praktyka - podpisuja kontrakty ze wszystkimi tymi strukturami.
a jesli chodzi o róznice opomiedzy nzoz a grupowa praktyka lekarska to roznica
jest tylko w podjazdach dla inwalidow i ogolnie w przystosowaniu budynku do
swiadczenia uslug dla inwalidow - oprocz podjazdow jescze wc, szerokie
wszystkie drzwi itp....

4. Data: 2001-08-13 05:43:26

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>swiadczenia uslug dla inwalidow - oprocz podjazdow jescze wc, szerokie
Chwileczkę - Kasy obchodzi, bo obowiązuje ją konkretna Ustawa.
Natomiast, jeśli ktoś w Izbie Lekarskiej rejestrował, a potem
dorejestrowywał w Wydziale Zdrowia, to jest to ZOZ, a że się nazywa
Grupowa czy Indywidualna Praktyka Lekarska - Ustawa o ZOZ-ach nie
zabrania mieć takich nazw.

5. Data: 2001-08-13 20:41:17

Od: Wladyslaw Gawel <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki wrote:
> [...]
> Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki
>
> Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

Kasy nie sa zobowiazane do podpisywania umow TYLKO z NZOZ i SPZOZ. czy
mozesz Artur wskazac przeps, ktory zobowiazaywalby kasy do
kontraktowania uslug z nzozem?
Nzoz to droga przez biurokratyczna droge krzyzowa ( wiem to z autopsji).
Jesli bym ponownie rejestrowal dzialalnosc do kontraktu z kasa to
zrobilbym grupowa praktyke lekarska a nie nzoz w oparciu o spolke z oo.
Odpada wtedy mnostwo spraw, lacznie z absurdalnymi wymogami
sanepidowskimi.
Mam kilku przyjaciol w roznych regionach kraju, (opolszczyzna ,
wielkopolska , dolny i gorny slask ) ktorzy przerabiaja prywatyzacje i
dzilalnosc na wlasny rachunek od kilku lat . I kazdy twierdzi, ze nzoz
to g... ale jak sie raz wdepnelo , to niestety trzeba brnac dalej , bo
zainwestowalo sie duzo kasy (kredyty, rodzina) i mnostwo wlasnej
ciezkiej pracy.
Pozdrawiam ,
W.GAWEL

6. Data: 2001-08-13 21:34:55

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Kasy nie sa zobowiazane do podpisywania umow TYLKO z NZOZ i SPZOZ. czy
>mozesz Artur wskazac przeps, ktory zobowiazaywalby kasy do
>kontraktowania uslug z nzozem?
Ustawa o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym, która mówi o podpisywaniu
kontraktów z zakładami opieki zdrowotnej w rozumieniu Ustawy o zakładach
opieki zdrowotnej.

>Nzoz to droga przez biurokratyczna droge krzyzowa ( wiem to z autopsji).
Rozumiem.

>Jesli bym ponownie rejestrowal dzialalnosc do kontraktu z kasa to
>zrobilbym grupowa praktyke lekarska a nie nzoz w oparciu o spolke z oo.
A dlaczego musi być spółka? Organ założycielski może być dowolny -
praktyka grupowa również.
Można zrobić tak - zarejestrować praktykę grupową i potem ZOZ na jej
podstawie - można uniknąć trochę formalności.

>Odpada wtedy mnostwo spraw, lacznie z absurdalnymi wymogami
>sanepidowskimi.
Które wynikają z faktu, że rozporządzenie dotyczące wymogów, jakie
powinny spełniać pomieszczenia ZOZ-ów powstało w 1992 i nie było
nowelizowane. A wtedy jedynymi ZOZ-ami były szpitale i publiczne zakłady
lecznictwa otwartego. Oprócz tego dla już istniejących zakładów dawano
terminy (regularnie przedłużane :-)) na dostosowanie się. Podczas, gdy
noworejestrowane muszą spełniać je a priori.
Istotnie, dla praktyk grupowych (i indywidualnych) wymogi są
łagodniejsze, ale wynika to z tego, że te rozporządzenia powstały dużo
później.
W niektórych wypadkach - rejestracja NZOZ-u na podstawie istniejącej
praktyki grupowej/indywidualnej Sanepid opiera się na tych drugich
rozporządzeniach.

>Pozdrawiam ,
Ja również.

7. Data: 2001-08-14 12:55:52

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dorejestrowywał w Wydziale Zdrowia, to jest to ZOZ, a że się nazywa
> Grupowa czy Indywidualna Praktyka Lekarska - Ustawa o ZOZ-ach nie

a ja jednak z cala stanowczoscia mowie NIE - sam mam podpisany kontrakt z kasą
chorych jako INDYWIDUALNA praktyka lekarska - nigdzie poza izbą lekarska sie
nie rejestrowalem - i napewno nie jestem NZOZ'em (chyba bym o tym wiedzial,
prawda??) - i naprawde duzo ludzi znam z taka sama sytuacja prawną... - coś
chyba nie doczytales ustawy, albo przegapiles jakas nowele do niej....
no chyba ze sie myle, a to znaczy ze lamie prawo (kasa chorych zreszta tez... :-
)))

adam

8. Data: 2001-08-14 13:59:01

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy kontrakt był podpisywany bezpośrednio, czy scedowany (w części lub
całości) przez ZOZ na indywidualną praktykę - można tak robić.
Dość często zdarzają się sytuację, że ZOZ zawiera kontrakt z Kasą i
następnie podzleca wykonywanie części praktykom grupowym czy
indywidualnym.

9. Data: 2001-08-14 14:58:52

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

byl podpisywany bezposrednio przeze mnie, ze starym zoz'em mam tyle wspolnego,
ze wynajmuje od nich pomieszczenie na dzialalnosc - gdybym mial swoje dawno bym
sie przeprowadzil i kasa ch. nie mialaby nic przeciw....
to samo z moimi znajomymi - zoz zrzekł sie kontraktu, potem zostal rozpisany
nowy konkurs, rozmowy, negocjacje itp itd.. - potem podpisanie kontraktu przez
indywidualna praktyke - czyli przeze mnie - i koniec - zadnego zozu nie
rejestrowalem....

- czyli nie jestem podwykonawca kontraktu - a nawet, powiem wiecej, kiedy
rozwazalismy wczesniej taka mozliwosc jako krotsza droge przeksztalcenia (ta z
wypowiedzeniem kontraktu trwa ok 3 miesiace)- kasa chorych wręcz nam tego
zabronila

10. Data: 2001-08-14 15:37:32

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>indywidualna praktyke - czyli przeze mnie - i koniec - zadnego zozu nie
Ciekawe - będę musiał zobaczyć przepisy.
W takiej sytuacji nie pozostaje mi nic innego, jak przyznać się do
pomyłki (w przeciwieństwie do niektórych osób piszących tutaj to
potrafię) i przeprosić tych, których wprowadziłem w błąd.
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

depresja
Zakrzep
co to jest?
dobry laryngolog na gornym slasku
poradnikmedyczny wiarygodnym zrodlem informacji