Pytanie o książkę o Chomsky'm

1. Data: 2001-11-09 16:34:17

Temat: Pytanie o książkę o Chomsky'm
Od: "Wojtek Zak" <z...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie o książkę Johna Lyonsa "Chomsky":
czy jest warta przeczytania i zachodów, żeby ją kupić?
Jest do kupienia w Internecie (cena tylko 6zł), ale prosiłbym też o ew. info
o księgarni w Warszawie, gdzie można ją kupić.
Wczoraj trochę szukałem, ale bez rezultatu.
Za to pani w kasie szukającej w bazie danych wyświetliło się na ekranie
terminala dużo pozycji - o chomikach :-)

A może jest jakaś inna książka, którą mi ktoś poleci?
Propozycje mile widziane.
Tylko proszę o uwzględnienie, że jestem inżynierem teleinformatykiem, nie
psychologiem czy studentem psychologii - która jest jednym z moich
zainteresowań humanistycznych, ale nie zawodem, planowanym, wyuczonym czy
wykonywanym.

Pozdrawiam

Wojtek Żak

1. Data: 2001-11-10 23:15:27

Temat: Re: Pytanie o książkę o Chomsky'm
Od: "Janusz z Galicji" <d...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie o książkę Johna Lyonsa "Chomsky":
czy jest warta przeczytania i zachodów, żeby ją kupić?

Mam tą książeczkę na półce. Wydanie Wiedza Powszechna,
Seria Omega, tom 230 W-wa 1975, stron 130. Cena zł 10:-).
Jest to tłumaczenie pani Barbary Stanosz książki znanego
językoznawcy Johna Lyonsa wydanej w Anglii pod takim
samym tytułem w 1970 roku. To już trzydzieści lat:-).
Czyżby książka, o której Pan pisze była nowym, uaktualnionym
wydaniem?
W książce autor zawarl krótki, przystępny(?) opis koncepcji
języka, jaką przedstawił Chomsky.
Po polsku wydano "Wstęp do językoznawstwa" Johna Lyonsa
PWN, W-wa 1976. Oraz "Zagadnienia teori składni" Noama Chomskiego.
(przekł. Ireneusza Jakubczyka), Ossolineum 1982 r. W większych
bibliotekach można znaleźć "Syntactic Sturctures" oraz "Language
and Mind". U Lindsaya i Normana -"Procesy przetwarzania informacji
u człowieka" - jest bardzo przystępny rozdział o koncepcji Chomskiego.
Moje dane są raczej przestarzałe. Może ktoś, będący bardziej
na bieżącą z podobną literaturą to uzupełni.
Ale może chciałby Pan poczytać o językach formalnych...
teorii automatów. To też wiąże się z koncepcją Chomskiego.
Serdeczności Janusz z Galicji

1. Data: 2001-11-12 08:25:40

Od: "Wojtek Zak" <z...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz z Galicji" <d...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wydaniem?
> W książce autor zawarl krótki, przystępny(?) opis koncepcji

Wydaje się, że tak; trudno przypuszczać, żeby napisał ją na nowo.
Ale może to wydanie jest nieco zaktualizowane.

> Moje dane są raczej przestarzałe. Może ktoś, będący bardziej
> na bieżącą z podobną literaturą to uzupełni.

Sądząc po braku innych odpowiedzi, nie ma takich, którzy są "bardziej na
bieżąco".

Dziękuję.

Wojtek Żak

Dlaczego ludzie oszukują?