Pytanie o "moralność" wypowiedzi

21. Data: 2009-09-07 23:19:23

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bartus" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
news:h84400$7s6$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> No jak to o co? Za złoty za dwa za ile kto ma. Im więcej owieczek tym taca
> bogata.
> Muszą z czegoś żyć jak każdy. A że "pobożnych" coraz mniej to trzeba teraz
> i grzeszników przyciągnąć.

Tjaa, a to wyżej było właśnie takim przykładem?
zx

22. Data: 2009-09-08 04:52:44

Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zeusx" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "bartus" <m...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

> Tjaa, a to wyżej było właśnie takim przykładem?

Tjaa, tjaa wcale nie to żebym szydził ale tak się dzieje obecnie w kościele.
Widzę jak bardzo chcesz wierzyć, że jest cacy - ale nie jest. Sam byłem
świadkiem kazania na którym ksiądz bardzo gorąco zachęcał tych w
nieformalnych związkach (códzołożników;)) do uczęszczania do kościółka.
Widzę ile ludzi chodziło do kościoła (tego samego) 20lat temu a ile chodzi
teraz. Ksiądz też to widzi szczególnie po tacy.

23. Data: 2009-09-08 05:18:07

Od: "Slavinka" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nieformalnych związkach (códzołożników;)) do uczęszczania do kościółka.

Ano Bartuś, naucz ty się ortografii zanim weźmiesz się za tematy
bardziej uduchowione, bo błędyświadczą o tym, że nie jesteś wykształciuchem,
inaczej wiedziałbyś, że "cudzy", a więc i "cudzołożnik".
A w tym wypadku cudze łoże to jest łoże ojca panienki lub męża mężatki -
kiedy ta zostanie wydana przez ojca za mąż.
A mógłbym coś na temat spółkowania z mężatkami dodać z Pisma Świętego, z
Przypowieści Salomonowych, ale może będzie lepiej, gdy sam sobie poszukasz -
w końcu są tam nauki wiecznie prawdziwe.

24. Data: 2009-09-08 07:12:58

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Brycki" <g...@o...pl>

> [...]
> nie wiem gdzie on tak naprawdę przynależy.
>
> 2/ Znajomy powiedział, że to jego zdecydowanie ostatnia wizyta w Kościele
> i że jeżeli obsługa ma klasę niższą niż zapita barmanka w podrzędnym
> podkrakowskim barze, to on dziękuję. Ja razem z nim.
>
> 3/ Swoją droga obydwaj zauważyliśmy, że możesz przyjść do spowiedzi z
> różnymi grzechami, konspirować, być złośliwym, kąsliwym, kopać pod ludźmi
> dołki - wszystko to nic, ale jak powiesz, że rzadko chodzisz do kościoła,
> to zaraz będą lecieć gromy. Wszystko owieczko możesz, ale do kościoła masz

pytanie:
O czym jest ten wątek?
odpowiedź:
Ten wątek jest o niezrozumieniu.
. . .
Amicitus miał chore dziecko. To nie grzech. Nie musiał o tym
mówić spowiednikowi - jednak czuł taką potrzebę, by podzielić się
swoim zmartwieniem. "Kamień z serca".
Czy wierzysz, że Twoje dziecko wyzdrowieje? - zapytał konfesjonalista.
Tak, wierzę z całego serca. - odparł Amicitus.
"Życzę Twojemu dziecku takiego zdrowia jak masz wiarę" - rzekł ksiądz.
"Wiara czyni cuda"

Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

25. Data: 2009-09-08 07:25:33

Od: "Andy" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
>
> Jeżeli wystarczylo dwóch kapłanów ,zeby was zniechęcić do Kościoła Jezusa
> Chrystusa, to wasza wiara jest minimalna. Być może to właśnie była wasza
> próba.
> zx
Cały kościół to kapłani. To nie kościół Jesusa, on tu nie decyduje, tylko
proboszcz :)

Andrzej

26. Data: 2009-09-08 07:26:50

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> wrote in message

Fajnie się Was czyta, mozna to uproscic do nastepujacego:

"poszlam do Ksiedza. Spojrzal na mnie jakos krzywo.
Po tym zdecydowalam: nie bede chrzescijaninem"

Moze faktycznie - zostawcie to :)

Moje doswiadczenie jest takie: po ilus tam rozmowach z ksiezmi,
i zalatwianiem spraw,
wrazenie jak najbardziej pozytywne, nie spotkalem jakis specjalnych
"afrontow".

Pozdrawiam,
Duch

27. Data: 2009-09-08 07:33:18

Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka pisze:

> Z innej beczki.
> Poszłam do księdza ochrzcić młodego. Ksiądz siedział sobie w necie.
> Zapytał po 'pochwalonym'
> K/ A pani po co?
> Ja/ Chciałam ochrzcić syna
> K/ Wpłaty u siostry na lewo (w sensie po lewicy siedziała)
>
> Nie ochrzciłam. Nie chciałam być kolejnym skasowanym klientem.
> Teraz się waham.

Sama syna w domu ochrzcij. Nie potrzebujesz do tego cynicznego, chciwego
urzędnika Pana B.
Przed Bogiem taki chrzest domowy liczy się tak samo.

STranger

28. Data: 2009-09-08 07:34:35

Od: "Andy" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Zapytał po 'pochwalonym'
> K/ A pani po co?
> Ja/ Chciałam ochrzcić syna
> K/ Wpłaty u siostry na lewo (w sensie po lewicy siedziała)
> Nie ochrzciłam. Nie chciałam być kolejnym skasowanym klientem.
> Teraz się waham.
>
> Księża niewiele różnią się od reszty społeczeństwa. Wychowani w nim i
> żyjący w jego zasięgu. Również ich dotykały okresy dekadencji, czy upadku
> moralnego choć śmiem twierdzić w mniejszym stopniu.
> Nie karz swojego dziecka z powodu jednego "urzędnika". Choćby i stu
a że to niby kara ? :)) To raczej przywilej wolnego wyboru wyznania. Kto to
wymyślił, żeby chrzcić dzieci ? Jezus ochrzcił się jako w pełni świadomy
swojej decyzji dorosły. Tymczasem, dziecko jest za głupie jeszcze i nie może
wybrać prezydenta, a zbawcę tak :). Spytaj chrzczone dziecko czym jest
śmierć i życie wieczne :)) ono nawet nie wie co to życie :)

Andrzej
Andrzej

29. Data: 2009-09-08 07:36:15

Od: "Aicha" <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "STranger" napisał:

> Sama syna w domu ochrzcij. Nie potrzebujesz do tego cynicznego,
> chciwego urzędnika Pana B.
> Przed Bogiem taki chrzest domowy liczy się tak samo.

Komunii też sama udzieli? Bo kto jej da zaświadczenie o chrzcie?

--
Pozdrawiam - Aicha (biurokracja to podstawa...)

30. Data: 2009-09-08 07:48:34

Od: STranger <p...@n...ue> szukaj wiadomości tego autora

Aicha pisze:

> Komunii też sama udzieli? Bo kto jej da zaświadczenie o chrzcie?

Przepraszam, to Wy to robicie dla papierka, a nie dla siebie i swoich
relacji z Bogiem?!
Jezus Chrystus i pierwsi chrześcijanie by się gromko uśmiali :>

STranger

Jedenastoletni Hitler
SYLI...
WESELMY SIE...