Pytanie o "moralność" wypowiedzi

361. Data: 2009-09-11 21:57:25

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:elmajsdvygjg.qfq7kqoqxoxf$.dlg@40tude.net...

> Taka jest wiara maluczkich. Bóg nią nie gardzi, a Ty śmiesz?

Ale, że o co chodzi? "Maluczki" - zdefiniuj bo nie rozumiem. Chodzi o
zwierzę czy o myślącego człowieka?
Bo wg mnie sprowadziłaś "maluczkich" do nierozumnego bydła, któremu wszystko
wolno bo chodzą do kościoła.

P.S.
Myślę, że takimi maluczkimi to akurat gardzi.

Pozdrawiam.

362. Data: 2009-09-11 21:58:10

Od: "michal" <6...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> Chiron napisał: "Aby poczuć- należy na jakiś czas wyłączyć myślenie."
> Stalker dał do zrozumienia, że nie wie co to znaczy wyłączyć myślenie.
> Ja podałem przykład traumy podczas której się nie myśli,
> a Ty Paulinko pytasz mnie: "jak włączyć myślenie?"
> Tak? :-)

To ja do tego dołączę moje przekonanie, że emocje są ściśle związane z
myśleniem i nie wyobrażam sobie ani myśłenia bez emocji, ani emocji bez
myślenia. :)

michał

363. Data: 2009-09-11 22:01:55

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

michal pisze:

> To ja do tego dołączę moje przekonanie, że emocje są ściśle związane z
> myśleniem i nie wyobrażam sobie ani myśłenia bez emocji, ani emocji bez
> myślenia. :)

Witaj w ten piękny wieczór michale. Na Ciebie czekałam. Brakuje mi
kropki na 'i', a ja idę sobie zaraz.

--

Paulinka

364. Data: 2009-09-11 22:06:35

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl>

> Ja Ciebie pytam o małą, prostą rzecz, a mianowicie:
> Każda Msza Święta wywołuje u Ciebie taki euforyczny stan?
> --
>
> Paulinka trudno jestem drobiazgowa i konkretna

Piszesz trudnym językiem, ale spróbuję domyślić się o co Ci chodzi.
Gdy czytasz jakąś książkę, oglądasz film, rozmawiasz z kimś na żywo,
a ktoś lub coś przeszkadza Ci rozpraszając uwagę,
to wiele szczegółów pominiesz, przeoczysz lub nie zauważysz.
Chiron napisał: "Aby poczuć- należy na jakiś czas wyłączyć myślenie."
Myślenie także rozprasza uwagę.
Jeśli jesteś uczestnikiem Mszy Świętej, a myślisz w tym czasie
o "niebieskich migdałkach" - to możesz przeoczyć coś ważnego.
Zresztą podobnie podczas aktu płciowego: gdy za bardzo myślisz
a nie czujesz, to możesz mieć kłopot z satysfakcją. :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

365. Data: 2009-09-11 22:07:47

Od: "Redart" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> podałeś ich za przykład. Czy np medytacja na wzór Ojców Oblatów - nie jest

O proszę. Pierwszy raz usłyszałem słowo 'oblaci' i w googlu zaprowadziło
mnie
to do takiego niezłego artykułu:
http://wccm.www-editor.net/data/www.wccm.pl/download
/medytacja_chrze%C5%9Bcija%C5%84ska_nr4.pdf

Jak będę mówil o oddechach (kiedy ? ... weekend zajęty, żona zła, że znów
przy kompie
siedzę ...), to się będę powoływał na ten tekst. A tymczasem - zajrzeć do
żony
co się krząta i spać ...

366. Data: 2009-09-11 22:26:36

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"bartus" <m...@w...wp.pl>
> "Robakks" <R...@i...eu>

> I co nie jednoczysz się z nimi podczas dawania "znaku pokoju"?
> Nie podajesz im ręki? Po czym poznajesz, że są hipokrytami?
> Po skórze z lisa na szyi? Czy może po butach z krokodylej skóry?

> Pozdrawiam Bartus, po prostu Bartus.

Przecież Ci napisałem, że nie utożsamiam hipokryzji z wyznaniem
lecz z charakterem. Jeśli sprawia Ci przyjemność atakować KK
to wymyśl sobie coś innego niż hipokryzja.
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

367. Data: 2009-09-11 22:29:37

Od: "bartus" <m...@w...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli sprawia Ci przyjemność atakować KK
> to wymyśl sobie coś innego niż hipokryzja.

Ależ hipokryzja to właśnie druga strona KK. Dlaczego mam sobie coś wymyślać?

Pozdrawiam.

368. Data: 2009-09-11 22:39:16

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> Uuuuu, grubsza sprawa. A czymże intelekt różni sie od inteligencji?
> Oprócz podatności na nasiąkanie oczywiście? :-)

acha :)
Nie wiesz czym różnią się intelektualiści od inteligentów.
Ja wiem, a więc mam nad Tobą przewagę. :-)

> A powinna? :-)
> Stalker

To znakomite pytanie:
a) powinna
b) nie powinna
c) inne
Wybierz odpowiedź, a wycenię Twoją inteligencję IQ. :-)
Możesz skreślić na chybił-trafił.
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

369. Data: 2009-09-11 22:40:40

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Wiszniewski pisze:

> Potwierdzam obserwacje, jednak działanie owych mechanizmów obronnych
> jest raczej zgoła odmienne od tego, co sadzisz.

> Im wyższa inteligencja tym mocniejsza i bardziej skomplikowana tzw.
> "forteca głupców"

Równie dobrze można też napisać: "Im niższe inteligencja i większa
strefa uczuć tym większa forteca, hmmm.. no właśnie kogo, też głupców? ;-)

No i w ogóle proponuję nie skupiać się na ekstremach, bo to prowadzi
donikąd...

Czyli na dwoje babka wróżyła :-)

Stalker

370. Data: 2009-09-11 22:42:50