Pytanie o "moralność" wypowiedzi

391. Data: 2009-09-13 04:31:15

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "Redart" <r...@t...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
news:h8h07v$k4j$1@news.interia.pl...
> Moje rozumienie tej różnicy (pomiędzy intelektualistą i inteligentem) jest
> mniej więcej takie:
>
> Człowiek ma do dyspozycji narzędzia jakimi jest inteligencja i materiał
> jakim jest wiedza (płynąca z doświadczenia, wykształcenia itp. rzeczy)
> Inteligent korzysta ze swego narzędzia obrabiając dostępny mu materiał,
> ale jest raczej "rzemieślnikiem", odtwórcą. Tak jak nauczyciel np.
> Intelektualista to z kolei "artysta", twórca. On tworzy nie tylko wiedzę,
> czyli materiały, z której korzysta inteligent, ale też nowe narzędzia :-)

Są jeszcze leniwenty (leniwy, ale nie inteligent) - to my na tej grupie.
Dużo inteligencji, ale zero wiedzy - bo inteligencja fajniejsza :)

392. Data: 2009-09-13 05:46:45

Od: "Robakks" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Brycki" <g...@o...pl> napisało:

> Nikt nie ma chorego dziecka, --
> Grzegorz Brycki

Życzenie się spełniło.
Dobra wiara to i dobre zdrowie.
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

393. Data: 2009-09-13 06:45:18

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> Ładny erystyczny chwyt :-) Ja się zapytałem czym TWOIM zdaniem
> różni sie inteligencja od intelektu, wyciągnięcie z tego wniosku o mojej
> niewiedzy jest hmmm... trochę na wyrost :-)

:-)

> A ja się Ciebie pytam, bo my tu sobie dosyć swobodnie poczynamy z różnego
> rodzaju "nomenklaturą" w tym temacie mówimy to o "wysokim IQ" jako
> synonimie "tych co myślą", przeciwstawiając ich "tym co czują"
> (Którzy to wg Chirona jakoby mieli wysoki iloraz EQ, co jest IMO totalnym
> nieporozumieniem, czy też raczej niezrozumieniem czym jest "inteligencja
> emocjonalna")

:-)

> [...]

> innego...
>
> Stalker, chyba, że znasz taką pralkę, która przeszłaby np. test Turinga

Inteligencja to ocena zachowania. Jest oceniający i oceniany. Na pytanie:
"w jakiej temperaturze pierze się wełnę?" inteligentna pralka odpowie
zgodnie z oczekiwaniem pytającego (układającego pytania i przyznającego
punkty - jeśli tak została zaprogramowana). W tej konkurencji pralki są
w wielu przypadkach bardziej inteligentne od ludzi, którzy nie wiedzą. ;)

teraz uważaj:
korzystając z intelektu - układa się pytania (pracuje UMYSŁ)
korzystając z inteligencji - odpowiada się na pytania (pracuje PAMIĘĆ)

a teraz uważaj szczególnie:

Maszynka do układania pytań skonstruowała tematyczne pytanie o
"moralność".
pytanie:
kto ocenia i przyznaje punkty IQ za poprawność odpowiedzi? :)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

394. Data: 2009-09-13 08:17:15

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> [...]
> punkty - jeśli tak została zaprogramowana). W tej konkurencji pralki są
> w wielu przypadkach bardziej inteligentne od ludzi, którzy nie wiedzą. ;)

Czyli jednak masz inteligentną pralkę...
Pytania zadajesz jej po angielsku, czy po polsku? ;-)

Stalker

395. Data: 2009-09-13 08:41:30

Od: "Robakks" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> Pytania zadajesz jej po angielsku, czy po polsku? ;-)
>
> Stalker

Inteligentną maszynę można ocenić także po tym jak wycina wypowiedzi,
bowiem wycinanie wypowiedzi to także zachowanie.
Ile punktów IQ przyznałbyś inteligentnej maszynie, która inteligentnie
wycina na:przykład taki tekst:
[...]
Stalker, czy taka maszyna przechodzi test Turinga? :-)

396. Data: 2009-09-13 09:36:06

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:
> "Stalker" <t...@i...pl>

> Inteligentną maszynę można ocenić także po tym jak wycina wypowiedzi,
> bowiem wycinanie wypowiedzi to także zachowanie.

> Stalker, czy taka maszyna przechodzi test Turinga? :-)

Nie wiem. A ja przeszedłem? :-)

Stalker

397. Data: 2009-09-13 10:21:45

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>

> Nie wiem. A ja przeszedłem? :-)
>
> Stalker

A jak wyciąłeś tekst przedpiścy -- po angielsku czy po polsku? :)
Wycinają teksty jednakowo ludzie i automaty (niezrozumienie),
pod tym względem są jednakowo inteligentne..
Nie przeszedłeś testu Turinga, bo ne zrobiłeś nic, czego nie zrobiłby
inteligentny robot...
pozdrawiam, :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości

398. Data: 2009-09-13 12:43:44

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 13 Sep 2009 01:35:03 +0200, Grzegorz Brycki napisał(a):

> Ja tankuję benzynę, nie mam aktu chrztu na podorędziu i mnie to
> przeszkadza. Tak samo jak Tobie gdyby wszyscy którzy tankują gaz musieli
> wyprzeć się chrztu.

Druga Twoja równie "prawdopodobna" wizja, jak Twoja poprzednia, ta z
okazywaniem aktu chrztu :-/
Kierujesz się w życiu wizjami science fiction, jak widzę.
--

Ikselka.

399. Data: 2009-09-13 13:08:07

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks pisze:

> Nie przeszedłeś testu Turinga, bo ne zrobiłeś nic, czego nie zrobiłby
> inteligentny robot...

Rozgryzłeś mnie, będę musiał poprawić algorytm :-)

A na poważnie przyczyna "przycinania" jest dużo bardziej prozaiczna :-)
Jako bot o ograniczonych zasobach systemowych (zwłaszcza czasowych)
muszę filtrować dyskusje, w których nie mogę wziąć udziału.
Takim typem dyskusji są te, które np. zbyt daleko odbiegają od
początkowego interesującego mnie tematu, a widzę, że lubisz się ponieść
powodzi myśli, nawet jeśli ta powódź rozlewa się we wszystkich możliwych
kierunkach :-)

Zaczęliśmy od przeżywania mszy świętej, a wylądowaliśmy na teście
Turinga :-)

Stalker, aczkolwiek temat jest zajmujący (tylko akurat teraz za bardzo)
i mam nadzieję, że do niego kiedyś wrócimy...

400. Data: 2009-09-13 13:51:32

Od: "Robakks" <R...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>
> "Robakks" <R...@i...eu>

> Zaczęliśmy od przeżywania mszy świętej, a wylądowaliśmy na teście Turinga
> :-)

Coś jeszcze pozostało do wycięcia. /Robakks/
Najważniejszy do wycięcia jest zawsze podpis spod cytatu.
Cytować też nie wolno tych rzeczy, z którymi się zgadzasz.
Przy takich instrukcjach dla bootów każda rozmowa przekształca
się w reklamę: "Łojciec prać? - prać KK"

<= tu zwykle składam podpis, ale od reguły są wyjątki.

Po prostu: sam wyciąłem swój podpis Edward Robak* z Nowej Huty,
więc go nie ma tam gdzie miał być.
Co na to Twoja inteligentna instrukcja? ;)

Jedenastoletni Hitler
SYLI...
WESELMY SIE...
BUDOWA HEDERU