Pytanie o odliczenie podatku VAT

1. Data: 2007-07-22 12:51:40

Temat: Pytanie o odliczenie podatku VAT
Od: Mariusz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

W związku z wymianą okien w bloku mam pytanie dotyczące zwrotu VAT.

Przeglądając strony Allegro, na jdenej z nich przeczytałem:

"Ulga budowlana zwrot VAT to prawo podatników - osób fizycznych do
zwrotu części VAT zawartego w cenie niektórych materiałów budowlanych,
jeżeli posiadają faktury wystawione w okresie 01.05.2004 r. -
31.12.2007 r.
Nowelizacja wchodząca w życie 6 marca 2007 r. zmieniła sytuację
małżeństw, zwolniła urzędy z obowiązku wydawania decyzji w sprawach
nie budzących wątpliwości, a także nadała niektórym podatnikom
ponownie prawo do złożenia wniosku za lata 2004-5, pomimo upływu
terminu zakreślonego w ustawie przed nowelizacją."

Czy mam rozumieć, że okna, które w tym roku wstawię mogę odpisać od
podatku?

Pozdrawiam

Mariusz

2. Data: 2007-07-22 14:23:11

Temat: Re: Pytanie o odliczenie podatku VAT
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy mam rozumieć, że okna, które w tym roku wstawię mogę odpisać od
> podatku?

Nie.
Joanna
http://www.jduszczynska.republika.pl/

3. Data: 2007-07-23 08:24:17

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz <z...@o...pl> wrote in

> Czy mam rozumieć, że okna, które w tym roku wstawię mogę odpisać od
> podatku?

Nie od podatku tylko wypelniasz osobne zeznanie V cos tam (wszystko
znajdziesz np. na stronie Castoramy) i wg tego otrzymujesz zwrot za towary
dla ktorych VAT zostal podniesiony z 7 do 22%. Dostajesz zwrot roznicy
VATu.

Ale, obecnie jest tak, ze kupujac te okna placisz za nie 7% bo de facto
nie kupujesz okien, tylko "usluge wymiany okien", a to jest objete 7%
VATem, wiec nic wiecej nie odliczysz. ;-)
e-Shrek

Jakiej firmy lodówkę (chłodziarko-zamrażark ę) polecacie
jak sprawdzic pobor mocy el. urzeadzen domowych
pila tarczowa do domu.
Gdzie meble holenderskie (klasyczne) ?
Cos przeciw robactwu