Pytanie o usuniecie znamion

1. Data: 2004-05-21 13:07:16

Temat: Pytanie o usuniecie znamion
Od: TomaszG <b...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wybieram się do chirurga plastyka (z polecenia dermatologa) celem
usunięcia paru mniej lub bardziej podejrzliwych znamion na plecach i
udach, które narażone są na wystawienie na słońce bądź na drażnienie
poprzez obcieranie.
Pytanie: ile może kosztować taki zabieg (prywatnie)?,
czy zostają duże blizny?,
czy prywatnie w tym przypadku znaczy lepiej?,

Za wszelkie wskazówki, uwagi i porady dziękuję

--
Iwona

1. Data: 2004-05-21 14:16:52

Temat: Re: Pytanie o usuniecie znamion
Od: "Agnieszka" <a...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pytanie: ile może kosztować taki zabieg (prywatnie)?,
> czy zostają duże blizny?,
> czy prywatnie w tym przypadku znaczy lepiej?,

Witam,
kilka lat temu miala usuwane laserem znamiona barwnikowe z plecow, brzucha i
pachy. Blizny sa, ale naprawde niewielkie, natomiast ja przestalam sie
martwic, ze je podraznie np. ubierajac czy rozbierajac sie, nie wspominajac
juz o depilacji pach.
Nie wiem z jakiego miasta jestes- ja mialam ten zabieg wykonywany w
Onkomedzie we Wroclawiu.

pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2004-05-21 15:13:05

Od: Beth Winter <b...@e...net> szukaj wiadomości tego autora

TomaszG wrote:

> [...]
> poprzez obcieranie.
> Pytanie: ile może kosztować taki zabieg (prywatnie)?,

Kompletnie zalezy. Widzialam od 200 do 1000 zlotych.

> czy zostają duże blizny?

Nie zostaja. Mialam duze znamie usuwane z twarzy w listopadzie, teraz
zostalo tylko lekkie przebarwienie, ktore caly czas blednie.

> czy prywatnie w tym przypadku znaczy lepiej?,

Moze znaczyc wygodniej. Lekarz bedzie mial dla ciebie wiecej czasu, i
bedzie mozna go wybrac. Oprocz tego roznic raczej nie ma, ZTCW polscy
chirurdzy plastycy maja swiatowa renome.

--
Beth Winter
-- Neil Gaiman

1. Data: 2004-05-21 15:30:30

Od: "maro" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomaszG" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Pytanie: ile może kosztować taki zabieg (prywatnie)?,

300 - 1000 zł - nie jest tanio, Kraków

> czy zostają duże blizny?,

Zalezy od wielkosci znamienia i "marginesu bezpieczenstwa" jaki zrobi lekarz
usuwajac je. Generalnie zalezy od lekarza, który robi zabieg i od stopnia
jego podejrzliwosci wobec konkretnego znamienia - czasem bezpieczniej wyciac
wiecej. W moim przypadku po 1 zabiegu mam blizne, ktora juz raczej zostanie
po 2 ani sladu.

> czy prywatnie w tym przypadku znaczy lepiej?,

Niekoniecznie, czasem jesli robisz z ubezpieczenia moze sie zdarzyc, ze
zabieg wykona Ci ten sam lekarz w tym samym gabinecie ;-) Zalezy gdzie
chcesz robic prywatnie i z kim K Ch ma podpisana umowe. Prywatnie znaczy
napewno SZYBCIEJ, o wiele szybciej. (termin zabiegu)

> Za wszelkie wskazówki, uwagi i porady dziękuję

prosze bardzo ;)

pzdr
maro

1. Data: 2004-05-21 21:26:22

Od: "Offelia" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomaszG" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

> Pytanie: ile może kosztować taki zabieg (prywatnie)?,

250 ja płaciłam.

> czy zostają duże blizny?,

Mi niestety zostala, bo pieprzyk był duży i nie wystarczylo po tygodniu
zdjac szwy. Tzn zdjela mi p. chirurg i to bylo za wczesnie, rozlazl sie :/

pozdrawiam

Sandra

1. Data: 2004-05-22 08:16:49

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Fri, 21 May 2004 23:26:22 +0200, przyszła do mnie
wiadomość z adresu <o...@p...onet.pl> i powiedziała:

> Mi niestety zostala, bo pieprzyk był duży i nie wystarczylo po tygodniu
> zdjac szwy. Tzn zdjela mi p. chirurg i to bylo za wczesnie, rozlazl sie :/

Jak duży? Podczytuję tu z ciekawością, bo sama od trzech lat idę[1]
usuwać podłużne znamiona na boku (tak 5mmx2-3cm). To pownie się pod duże
kwalifikuje?

Zuzanka

[1] I coś pójść nie mogę ;-)
*:.
On the verge of indecision. I'll always take a round about way.

1. Data: 2004-05-22 11:35:10

Od: "AniaŚ" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> usunięcia paru mniej lub bardziej podejrzliwych znamion na plecach i
> udach, które narażone są na wystawienie na słońce bądź na drażnienie

To może zamiast do chirurga plstyka to lepiej do chirurga onkologa. Skoro są
to "podejrzane" znaminona to lepiej żeby ktoś je zbadał. W zeszłym roku
usuwałam pieprzyki i plamki własnie u takiego specjalisty w Centrum Zdrowia
Matki Polki. Najpierw dermatolog zasugerował mi pójście do specjalisty -
wybrałam sie do chirurga prywatnie. Sam chirurg onkolog (dr nauk med.)
powiedział, że tego typu zabiegi wykonywać lepiej w instytucie, szpitalu
itd. ze względu na stan czystości i sterylności (mimo, ze zabiegi
chirurgiczne wykonuje też prywatnie) - tak było jakies 1,5 roku temu w
Łodzi. Ważna też jest szybkość, jakość i cena wykonywanych badań
onkologicznych, które powinny być praktykowaneprzy przy tego typu zabiegach.

> Pytanie: ile może kosztować taki zabieg (prywatnie)?,
> czy zostają duże blizny?,
> czy prywatnie w tym przypadku znaczy lepiej?,

Zabieg kosztował mnie około 2 x 50zł, ponieważ tylko na wizycie
"rozpoznawczej" byłam prywatnie, dlatego dwa razy ponieważ byłam ja i
siostra. Wizyta prywatna była właśnie u specjalisty, który potem
przeprowadzał zabieg. Został on nam polecony przez sąsiadke, która jakieś
dwa miesiące przed nami usuwała "myszke" z twarzy. (Było to znamię wielkości
dwuzłotówki - obecnie nie ma jakichkolwiek śladów.)Niestety nie mam
porównania z ceną prywatnie przeprowadzanego zabiegu.

Przez jakieś 10 miesięcy po zabiegu miałam blizny - teraz są niemal
niewidoczne, a te widoczne są znacznie mniejsze od wcześniejszych znamion.
Siostra, która też usuwała znamiona w tym samym dniu nie ma blizn zupełnie.

Zabieg przeprowadzany był w CZMP, w sterylnych warunkach, ze znieczuleniem
miejscowym (przy każdym znamieniu zastrzyk), każde znamię było obejżane pod
względem onkologicznym. Właściwie na zabieg nie musiałam czekać co czasem w
państwowych placówkach się zdarza. Wspaniała atmosfera wśród personelu i
przesympatyczny Pan Doktor.

pozdrawiam

Ania

1. Data: 2004-05-23 17:22:18

Od: mips <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzata Krzyżaniak napisał/a w

> Podczytuję tu z ciekawością, bo sama od trzech lat idę[1]
> usuwać podłużne znamiona na boku

Mnie przeszkadzało znamię, które ocierało o stanik. Usunięcie odbywało
się u chirurga-onkologa metodą koagulacji w znieczuleniu miejscowym.
Żadnych szwów, tylko jałowy opatrunek. Było to w lutym ubiegłego roku.
Blizna jest, bo w końcu wycięto (wypalono konkretnie) mi kawałek skóry.
Ale nie rzuca się szczególnie w oczy i wydaje mi się, że systematycznie
blednie.
Mam nadzieję, że teraz już się zmobilizujesz i dojdziesz[1] do lekarza.

mips
[1] i nie zawrócisz spod drzwi ;)

--
Zofia Rakowska
> Czy NAPRAWDE uwazasz ze TEGO rodzaju dylematy stanowia PROBLEM
> spoleczny ktorego elementem jest aborcja??
Nie rozumiem tego zdania. Ktoś z nas nie uważał na lekcjach polskiego
w szkole i coś mam wrażenie, że to nie byłam ja. (c) JoP

1. Data: 2004-05-23 20:15:34

Od: Małgorzata Krzyżaniak <z...@t...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia, a było to Sun, 23 May 2004 17:22:18 +0000 (UTC), przyszła do mnie
wiadomość z adresu <m...@p...pl> i powiedziała:

> Mam nadzieję, że teraz już się zmobilizujesz i dojdziesz[1] do lekarza.

> [1] i nie zawrócisz spod drzwi ;)

To nie kwestia zawracania ;-) Raczej kwestia zaczęcia załatwiania i
wyboru konkretnego dnia. I jakoś od trzech lat nie wychodzi. A i tak
pewnie dopiero jesienią.

Zuzanka

*:.
On the verge of indecision. I'll always take a round about way.

1. Data: 2004-05-24 09:03:03

Od: "Kruszyna" <k...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomaszG <b...@p...fm> napisał(a):

> [...]
> czy zostają duże blizny?,
> czy prywatnie w tym przypadku znaczy lepiej?,
>
> Za wszelkie wskazówki, uwagi i porady dziękuję

Z doświadczenia rodziny i znajomych wiem, że nie trzeba iść do chirurga
plastyka, może Ci to usunąć zwykły onkolog. Bierze się przy tym to, co się
wytnie, do badania histopatologicznego. Koszt to ok. 100 zł od znamienia +
20 zł za zbadanie materiału (we Wrocławiu, ceny takie same w prywatnej
przychodnio-klinice i w szpitalu Akademii Medycznej). Termin oczekiwania -
około tygodnia. Zostaje malutka blizenka, zabieg trwa 10 minut i jest
wykonywany z miejscowym znieczuleniem. Nie wiem, jak jest "nieprywatnie",
ale na pewno terminy oczekiwania są dłuższe.

Krusz.

Pryszcze na ciele
tania, matowa szminka na jeden wieczor? jaka??? help!
Najpierw proponował długie spacery ...
coś pod oczka
meskie zapachy?