Pytanie przestraszonego

1. Data: 2003-07-14 17:42:25

Temat: Pytanie przestraszonego
Od: "J. Ramone" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupe,
Mam 28 lat. Na wstepie napisze, ze u laryngologa bylem (nawet dwoch, a jutro
ide do trzeciego). Natomiast ich leczenie zupelnie mi nie pomaga, poza tym
traktowanie przez nich mojej przypadlosci jest lekcewazace i stad ten post,
bedacy deska ratunku.
Otoz, dwa miesiace temu zachorowalem na zapalenie krtani. Zapisano mi
Rovamicine, a po 5 dniach wystapila u mnie wysypka. Jako, ze dolegliwosci
ustapily, antybiotyk odstawilem, a wysypka zniknela.
Po 2-3 tygodniach dolegliwosci wrocily. Poczatkowo byla to chrypa i uczucie
przeszkody w krtani, obecnie natomiast mam nadal chrype i uczucie ogromnej
suchosci w krtani i w gardle do tego stopnia, ze przelykanie sliny jest
utrudnione (zapalenia krtani jako takiego nie ma co stwierdzila ostatnio
laryngolog zapisujac mi Aleric, Budesonid i ACC 600). Biorac pod uwage, ze
pale od 12 lat (od poczatku choroby mniej niz wczesniej, a w ostatnich
dniach bardzo malo) zaczalem sie naprawde obawiac tego, co moze sie dziac w
mojej krtani.
Moje pytanie jest nastepujace: Jak mam sie zachowac podczas nastepnej wizyty
u lekarza? Czy zwrocic na cos uwage? Czy wolno mi zasugerowac obawy zwiazane
z ewentualnym nowotworem (nie chce wyjsc na histeryka). Czy badania krwi i
moczu moga byc dodatkowa informacja dla lekarza?
Bardzo prosze o jakis komentarz i ewentualne rady. Jestem juz tym wszystkim
mocno podlamany.
Dziekuje,
J.

2. Data: 2003-07-14 18:45:07

Temat: Re: Pytanie przestraszonego
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "J. Ramone" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Biorac pod uwage, ze
> pale od 12 lat (od poczatku choroby mniej niz wczesniej, a w ostatnich
> dniach bardzo malo) zaczalem sie naprawde obawiac tego, co moze sie dziac
> mojej krtani.
(...)
> Bardzo proszę o jakiś komentarz i ewentualne rady. Jestem już tym
wszystkim
> mocno podłamany.

Pierwsza rada jest bardzo prosta. Zamień "palę od 12 lat" na "paliłem przez
12 lat".
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2003-07-14 19:16:53

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> histeryka). Czy badania krwi i moczu moga byc
> dodatkowa informacja dla lekarza?
> Bardzo prosze o jakis komentarz i ewentualne rady.

...według mnie możesz opowiedzieć lekarzowi o swoich obawach, skoro je masz,
moim zdaniem lepiej byc przesadnie ostrożnym, niż zaniedbać coś ważnego!...
...mam nadzieję, ze jak zwykle przyczyny dolegliwości okażą się mniej
poważne, czego Ci życzę serdecznie! :-)

pozdrawiam, Agata

4. Data: 2003-07-17 08:07:12

Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z ewentualnym nowotworem (nie chce wyjsc na histeryka). Czy badania krwi i
> moczu moga byc dodatkowa informacja dla lekarza?

Nie chcę Cię z żaden sposób straszyć, ale domagaj się aby lekarz zlecił Ci
wykonanie badania krwi. Moja koleżanka pół roku temu cierpiała na "zwykły" ból
gardła. Po wizycie u czterech lekarzy i wzięciu czterech antybiotyków, w końcu
piąty lekarz skierował ją na badanie krwi. Okazało się że ma nowotwór, co
manifestowała sie znacznym zmniejszeniem odporności organizmu. Badanie krwi
może na prawde bardzo dużo wyjaśnić. I masz do niego prawo.

5. Data: 2003-07-17 10:48:04

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 m...@b...pl wrote:

> Nie chcę Cię z żaden sposób straszyć, ale domagaj się aby lekarz zlecił Ci
> wykonanie badania krwi. Moja koleżanka pół roku temu cierpiała na "zwykły" ból

najpierw najlepiej zagladnac do gardla a jak trzeba to zbadac krtan.
Potem mozna sie zastanawiac jakie badania powinno sie zlecic, jesli
jest taka potrzeba.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

6. Data: 2003-07-17 10:49:05

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Jul 2003 m...@b...pl wrote:

> może na prawde bardzo dużo wyjaśnić. I masz do niego prawo.

w przypadku raka krtani - zwykle podstawowe badania?
Na jakiej podstawie twierdzisz, ze to cos wyjasni?

P.

7. Data: 2003-07-17 14:03:55

Od: "Ramonoth" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
krwi
> może na prawde bardzo dużo wyjaśnić. I masz do niego prawo.

Badania krwi mam bardzo dobre, lekko podwyzszone leukocyty.
Krtan mam przebadana, na razie przyposano mi Lincocin, skierowano mnie do
alergologa-pulmunologa i endokrynologa. Zobaczymy co bedzie dalej. Dzieki za
wszytkie odpowiedzi (jak na razie).
Ram

Akupunkter 2000
endokrynolog - gdzie?
Kliniki chirugi plastycznej
wyjaśnienie wyników badania histopatologicznego
OCZYSZCZANIE ORGANIZMU - WARSZTAT