Q: badanie wad genetycznych

1. Data: 2000-10-05 06:07:15

Temat: Q: badanie wad genetycznych
Od: "Sobar" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Z gory przepraszam, jesli pytanie to wykracza poza tematyke tej grupy.

Chcialbym dowiedziec sie, czy istnieje w naszej sluzbie zdrowia usluga
badania kodu genetycznego pod katem przyszlego rodzicielstwa.

Siostra mojego znajomego jest od urodzenia uposledzona umyslowo. Nie znam
nazwy schorzenia, ale zakladajac, ze ma ono podloze genetyczne, moj
/dwudziestoparoletni/ znajomy powinien chyba zbadac sie przed zalozeniem
rodziny.

Poniewaz mieszka on na prowincji i nie ma dostepu do Internetu, pragnalym
uzyskac dla niego mozliwie wyczerpujace informacje o procedurze takiego
badania /o ile istnieje/. Gdzie nalezy sie z tym zglosic?

Pozdrawiam,
Sobar

2. Data: 2000-11-21 00:11:55

Temat: Re: Q: badanie wad genetycznych
Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 5 Oct 2000 08:07:15 +0200 "Sobar" <s...@p...com> napisal(a):

> [...]
>uzyskac dla niego mozliwie wyczerpujace informacje o procedurze takiego
>badania /o ile istnieje/. Gdzie nalezy sie z tym zglosic?

Nikt z lekarzy nie odpowiedział?

W Gdansku to wiem gdzie jest taka poradnia. Mysle, ze przy wiekszosci
akademii medycznych taka poradnia sie znajdzie, gdzie potrafia ocenic
ryzyko i, jesli zajdzie taka potrzeba, zrobic odpowiednie badania.

gr

Poranne bóle głowy i inne dolegliwości
odrętwienie po zastrzyku
poczatek zycia