Quo vadis grupo? ;-))

41. Data: 2003-11-27 06:19:23

Temat: Re: Quo vadis grupo? ;-))
Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir" <e...@p...fm> napisał w wiadomości
news:bq2pla$4rf$6@nemesis.news.tpi.pl...
> A probowaliscie kisic cale, male glowki kapusty? Lub cale liscie (bez
> szatkowania?) Uzywa sie tegoz specjalu do czeskich galabkow z Debreczyna.

Jakie czeskie gołąbki? A z czego robisz kapuściaki na Wigilię?

Z pozdrowieniami, Maria

42. Data: 2003-11-27 08:33:10

Od: t...@i...pl (Tomasz Łukowski ) szukaj wiadomości tego autora

43. Data: 2003-11-27 09:09:53

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w
wiadomości news:014701c3b4c1$22476d20$9401a8c0@gk.incochg.pl...

> Co to sa debreczynskie golabki

Jakie one tam debreczyńskie, pól Rumunii takie robi, a już na pewno
cala Bucovina.
Małe i bardzo pikantne, pycha!

Pozdrawiam
Ewa

44. Data: 2003-11-27 09:12:43

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz Łukowski " <t...@i...pl> napisał w wiadomości

(..)
> Co to sa debreczynskie golabki a zwlaszcza kapusciaki? U na na wigilie z
> kapuste uzywamy do pierogow, do kapusty z grzybami i do kulebiaka (ale to
> juz slodka).

A u nas Mama zawsze robiła (i robi, bo to Jej domena) kapuściaki,
czyli kiszone liście kapusty nadziewane kaszą gryczaną z cebulką i
grzybami. Czasem dodaje też do środka trochę kapusty do tego
farszu.
Pewnie w różnych częściach kraju ta nazwa oznacza całkiem inne
potrawy :-).

Z pozdrowieniami, Maria

45. Data: 2003-11-28 08:16:20

Od: "Halina" <k...@n...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> A probowaliscie kisic cale, male glowki kapusty? Lub cale liscie (bez
> szatkowania?) Uzywa sie tegoz specjalu do czeskich galabkow z Debreczyna.

Towarzysze na wschodzie kiszą całe jabłka. Może na zakąskę? Można by
spróbować wcisnąć parę do beki z kapustą. Może i sama kapusta na tym zyska?

Ps. Dobre rady to eksperyment na cudzym ciele;-)

46. Data: 2003-11-29 00:45:00

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Halina <k...@n...pf.pl> wrote:

> [...]
> zyska?
>
> Ps. Dobre rady to eksperyment na cudzym ciele;-)

ostatnio, pewne małżeństwo w Polsce wzięło sobie to do serca, dosłownie...
te ciała w beczce...
moon

47. Data: 2003-11-29 12:51:15

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bq8q5e$7di$1@nemesis.news.tpi.pl,
Moon napisał(a):

> ostatnio, pewne małżeństwo w Polsce wzięło sobie to do serca,
> dosłownie... te ciała w beczce...
> moon

Nie pisz o tak późnej porze bo Ci horrory wychodzą
--
Pozdrawiam ciepło
Dziadek

48. Data: 2003-11-29 16:11:41

Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> ostatnio, pewne małżeństwo w Polsce (...)

Moon...
Jak możesz...

Ewa
zniesmaczona
( taki ładny wątek się zapowiadał!)

49. Data: 2003-11-30 01:16:50

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

T.W. <t...@w...pl> wrote:
> Użytkownik "Moon" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

przepraszam, nie mogłem się powstrzymać.
teraz, kiedy tylko słyszę "beczka, ciało, kapusta" to już mi się kojarzy.
jak dla mnie, koniec z kiszoną kapustą na 10 lat.
moon

50. Data: 2003-11-30 02:54:46

Temat: Odp: Quo vadis grupo? ;-))
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Tomasz Łukowski <t...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:014701c3b4c1$22476d20$9...@g...incochg.pl

> Co to sa debreczynskie golabki a zwlaszcza kapusciaki? U na na wigilie z
> kapuste uzywamy do pierogow, do kapusty z grzybami i do kulebiaka (ale to
> juz slodka).
No wlasnie nie pamietam nazwy. Nie wiem czy one sa czeskie czy
debreczynskie.
W kazdym razie bierze sie taki lisc i postepuje sie z nim dokladnie jak przy
polskich golabkach. Nastepnie na dnie garnka kladzie sie golonke i otacza
wartwa golabkow. Okrywa sie je poszatkowana kiszona kapusta i na wierzch
daje kielbaski z debreczyna. nastepnie do calosci wlewa gesta smietane,
przykrywa talerzem, przyciska i gotuje na malym ogniu tak dlugo, az talerz
zmieknie :-) podaje sie je polane smietana.

Elfir

zorze polarne
Trawa
śledzie w śmietanie