RTG kregoslupa - prosba o rade

1. Data: 2004-01-14 11:17:28

Temat: RTG kregoslupa - prosba o rade
Od: " joan" <j...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
CZy ktos z Was moglby skomentowac wynik przeswietlenia?
Nie wiem czy jest sie czym stresowac, czy te problemy sa do korekcji przez
rehabilitacje czy juz mi nic nie pomoze ? ;)

"zniesienie lordozy w pozycji posredniej. Zwezenie tarczyC5-C6.
Zmiany zwyrodnieniowe na krawedziach trzonow kregowych w dolnych segmentach
i w stawach miedzykregowych wielopoziomowo. Ograniczenie ruchomosci w obu
kierunkach, bez cech niestabilnosci"

pozdrawiam,
Joan

2. Data: 2004-01-14 14:31:20

Temat: Re: RTG kregoslupa - prosba o rade
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jan 2004 11:17:28 +0000 (UTC), joan wrote:

> CZy ktos z Was moglby skomentowac wynik przeswietlenia?

Mogę spróbować:)

> [...]
> i w stawach miedzykregowych wielopoziomowo. Ograniczenie ruchomosci w obu

A co Ci dolega? I ile masz lat? :)

Mój kręgosłup wygląda gorzej na zdjęciu (niestabilność, wielopoziomowa
dyskopatia itp.), mimo to czuję się zupełnie dobrze fizycznie:) Leczy
się człowieka, nie wynik prześwietlenia.
Jeśli masz wątpliwości - skonsultuj się z neurologiem. A jeśli masz
dolegliwości - rehabilitacja na pewno ma spore szanse pomóc.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-01-14 23:54:19

Od: "FIXRAMBO" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zniesienie lordozy - jest to wyprost odcinka szyjnego w miejscu gdzie
powinna byc lordoza , czyli fizjologiczne wygięcie do tyłu
Zwężanie tarczy C5 i C6 - dysk inaczej krążek miedzykręgowy wysechł,
obniżyła się jego wysokośc i trzony mogą się
o siebie ocierać powodując ból
Zmiany zwyrodnieniowe ... itp - znaczy ,że masz narosla na krawedziach
trzonów kregów , np osteofity
lub inne narosty na kilku poziomach
Ograniczenie ruchomości w obu kierunkach - masz trudności ze skrętem w lewo
i w prawo ale glowa ma stabilność przy pochyleniach.

Taki opis nie wiele mówi, dopiero rezonans magnetyczny kręgów szyjnych
umożliwi zdiagnizowanie twojej choroby,
prawdopodobnie bedzie to przepuklina krązkowa
Musisz wiecej opisac swoje objawy bólowe lub czynnościowe np, mroczki przed
oczami, zawroty lub bóle głowy ból mięśniszyjnych lub drętwienie rąk.

fixrambo
.

http://www.gazeta.pl/usenet/

4. Data: 2004-01-15 16:14:59

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-01-15 18:14:46

Temat: Odp: RTG kregoslupa - prosba o rade
Od: "joanna" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli masz wątpliwości - skonsultuj się z neurologiem. A jeśli masz
> dolegliwości - rehabilitacja na pewno ma spore szanse pomóc.

Dziekuje za odzew.
Hmm, co do wieku, to zblizam sie do 30 ... ;) prowadze bardzo siedzacy tryb
zycia, niestety. Praca i
praca, duzo siedzenia przy komputerze, ze wzgledu na pewne problemy nie
moglam zadbac o kondycje
przez ostatni rok. Niestey troszke za duzo tez waze, ale tylko troszke :)
Przeswietlenie zrobilam po dwoch tygodniach od upadku ze schodow po ktorym
troszke sie potluklam i zaczal mnie pobolewac kark i szyja, nie moglam
ruszac glowa na boki. Teraz objawy sa duzo mniejsze, ale nadal czuje
pobolewania w szyi.
Myslalam nad rehabilitacja, ponadto zamierzam pochodzic na basen.
Czy ktos moze zna jakiegos dobrego rehabilitanta/ntke w Krakowie?
Pozdrawiam
Joan

6. Data: 2004-01-15 18:29:29

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Jan 2004 17:14:59 +0100, Piotr Kasztelowicz wrote:

> a moze od razu PET - jest juz jeden taki aparat w Polsce

O, właśnie:)

Nie chce mi się komentować. Zmiany zwyrodnieniowe i dyskopatia w szyi to
bardzo powszechna sprawa, w nikłym procencie wymagająca innego leczenia
niż nlpz, miorelaksant, rehabilitacja. Pływanie jest OK.

Jak juz tu pisałem - bardzo ostrożnie podchodzę do zmian w szyi, nawet
tych zdiagnozowanych już w MRI... Taka niczym (poza własnym,
nieznamiennym statystycznie doświadczeniem) nieuzasadniona ostrożność:)

7. Data: 2004-01-15 18:32:33

Temat: Re: Odp: RTG kregoslupa - prosba o rade
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Jan 2004 19:14:46 +0100, joanna wrote:

> [...]
> moglam zadbac o kondycje przez ostatni rok.
> Niestey troszke za duzo tez waze, ale tylko troszke :)

To prawie zupełnie tak samo tak jak ja:)

> [...]
> pobolewania w szyi.
> Myslalam nad rehabilitacja, ponadto zamierzam pochodzic na basen.

Popieram. Ćwiczenia w odciążeniu powinny być OK:)

> Czy ktos moze zna jakiegos dobrego rehabilitanta/ntke w Krakowie?

Niestety nie, ale gdyby chodziło o Łódź... ;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

Czy to zatrucie ciążowe?
Re: Zapomniana tabletka antykoncepcyjna
zakażenie Chlamydiami
cukrzyca a antykoncepcja ?
Proba o tlumaczenie z laciny wyniku badania