RU - 486 abortion-pill

1. Data: 2000-09-28 13:06:37

Temat: Re: RU - 486 abortion-pill
Od: "Bogacki Marek" <b...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

news:8r0bu8.3t40j6b.1@pszemol.net...
> Właśnie w USA podjęto decyzję o dopuszczeniu do legalnego użycia
> tabletki wczesnoporonnej wywołującej aborcję do 7 tygodnia ciąży.
> Co Wy na to, ludziska?

A broń legalnie to już dawno dopuszczono do obrotu.
No i co ?
Cześć Marek

2. Data: 2000-09-29 02:07:14

Temat: RU - 486 abortion-pill
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2000-09-29 02:56:24

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

In article <8...@p...net>,
"Pszemol" <P...@B...com> wrote:
> Właśnie w USA podjęto decyzję o dopuszczeniu do legalnego użycia
> tabletki wczesnoporonnej wywołującej aborcję do 7 tygodnia ciąży.
> Co Wy na to, ludziska?
>
> Skad masz takie wiadomosci, na ile sa wiarygodne?

Pozdawiam
sezal

Sent via Deja.com http://www.deja.com/
Before you buy.

4. Data: 2000-09-29 03:28:12

Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@m...com> napisał w wiadomości

> Skad masz takie wiadomosci, na ile sa wiarygodne?

Dziś była afera na ten temat w wieczornych wiadomościach TV w Chicago.

5. Data: 2000-09-29 11:24:11

Od: "dradam" <d...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

"Pszemol" <P...@P...com> wrote:

>Właśnie w USA podjęto decyzję o dopuszczeniu do legalnego użycia
>tabletki wczesnoporonnej wywołującej aborcję do 7 tygodnia ciąży.
>Co Wy na to, ludziska?

RU-486 jest dopuszczony do obrotu w ponad 40 krajach, wlaczajac na przyklad Francje ,
od ponad 10 lat.

We Francji zreszta byl ciekawy problem z ta "pigulka" . Producent nie chcial jej
produkowac, bojac sie atakow ze strony "pro-life" aktywistow. Wobec tego wladze
francuskie "przejely" tytul wlasnosci do RU-486 i zarzadzily produkcje tego srodka.

W USA RU-486 byl znany od ponad 8 lat, bowiem stan Kalifornia przeprowadzil specjalna
ustawe przez lokalny parlament , w wyniku czego srodek stal sie legalny w tym
stanie.

RU-486 jest anty-hormonem, dziala przez zniesienie dzialania hormonu progesteron,
niezbednego do utrzymania ciazy. Do tego aby dokonac przy jego uzyciu przerwania
ciazy, nalezy podac rowniez i drugi srodek, uzywany powszechnie przy leczeniu
niektorych chorob zaladka.

RU-486 uzywany jest zreszta nie tylko do przerywania ciazy. Ma on wiele innych
zastosowan. Leczenie niektorych nowotworow mozgu - jest tego przykladem.

Przerwanie ciazy przy pomocy tej kombinacji jest znacznie technicznie prostsze niz
uzycie srodkow chirurgicznych , mniejsza jest tez mozliwosc powiklan zagrazajacych
zyciu lub zdrowiu kobiety.

Oczywiscie nie jest to jedyny srodek farmakologiczny , ktory moze byc uzyty do
przerwania ciazy.

Swego czasu pisalem o tym na lamach czasopisma NOWY MEDYK ( obecnie MEDYK ), bylo to
chyba 12 lat temu. Zainteresowanych wiec odsylam do rocznikow tego czasopisma.

Licencjonowanie tego srodka w USA odbylo sie z przeszkodami, bowiem aktywisci ruchu
"pro-life" protestowali . W sumie nalezy sie spodziewac, ze wiele krajow pojdzie
obecnie w slady wladz amerykanskich...

Pozdrawiam

dradam

http://polscy-lekarze.net

_______
Wyslano poprzez Fastnews - www.com.pl. Archiwum usenet.
Szukaj, czytaj, dyskutuj w http://www.com.pl

6. Data: 2000-09-29 13:01:48

Od: "Rajmund Jaroszek" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie w USA podjęto decyzję o dopuszczeniu do legalnego użycia
> tabletki wczesnoporonnej wywołującej aborcję do 7 tygodnia ciąży.
> Co Wy na to, ludziska?

Szczerze mowiac nie widze roznicy pomiedzy "pigulka" a np. spirala (tez
wczesnoporonna). Ciekawe kiedy u nas? Po wyborach? Na bezplatne recepty?

--
Pozdrowienia Rajmund i Julia (2 l. i 4m.)

7. Data: 2000-09-29 13:35:51

Od: "Rajmund Jaroszek" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"Bogacki Marek" <b...@h...com> wrote in message

> A broń legalnie to już dawno dopuszczono do obrotu.
> No i co ?
> Cześć Marek

Uhm. Jak ktos do Ciebie strzela, to i Ty do niego strzelisz. A jak ktos w
Ciebie pigulka, to co???????

--
Pozdrowienia Rajmund i Julia (2 l. i 4m.)

8. Data: 2000-09-30 00:28:47

Od: c...@p...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

In article <8...@p...net>,
"Pszemol" <P...@B...com> wrote:
> Właśnie w USA podjęto decyzję o dopuszczeniu do legalnego użycia
> tabletki wczesnoporonnej wywołującej aborcję do 7 tygodnia ciąży.
> Co Wy na to, ludziska?

Nieodpowiedzialne jest to, ze tak dlugo trwaly debaty nad wprowadzeniem tej
pigulki w US. Probowano z tego zrobic sprawe polityczna. A faktem jest, ze
aborcja w US jest legalna i zgodnie z tym prawem kobietom nalezy sie
przeprowadzenie zabiegu najbezpieczniejszymi i najmniej inwazyjnymi metodami.
Pigulka wczesnoporonna nie jest tabletka od bolu glowy, nie jest tak latwa w
uzyciu jakby sie to wydawalo, to po prostu zwykla skrobanka, tyle, ze
wywolywana chemicznie i jak kazde przerwanie ciazy czy spontaniczne
poronienie powinna byc monitorowana przez lekarza. Idac sladem przeciwnikow
wprowadzenia tej pigulki mozna zaproponowac aby bylym palaczom, ktorzy
zachorowali na raka pluc, odebrac prawo do srodkow przeciwbolowych, przeciez
sami sa sobie winni czyz nie?

Cien

9. Data: 2000-09-30 17:27:52

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

In article <8r3c3p$rc6$1@nnrp1.deja.com>,
c...@p...wp.pl wrote:

> [...]
> sami sa sobie winni czyz nie?
>
> Cien
>
> Podoba mi sie to porownanie. Dobra robota.

Uwazam, jak wiekszosc logicznie myslacych ludzi, ze nie powinno byc
jakichkolwiek dyskusji na temat legalnosci aborcji. To KOBIETA -
obojetnie jakiej narodowosci, rasy, wyznania - powinna sama zadecydowac
w sprawie swojej ciazy. To jest jej sumienie i jej przyszle zycie. Jej
sytuacja spoleczna i materialna.
Najprostsza rzecza jest "zrobic" dziecko. Ale wychowac? Czy lepiej
doprowadzac do sytuacji przepelnionych Domow Dziecka? Najczesciej z
patalogicznych rodzin, lub z jej braku, powstaja ciemne charakterki.
Pozniej ogromna akcja resocjalizacji.
Kosciol? Tak, jest przeciw aborcji. Ale czy pomaga potem matkom
potrzebujacym ich wsparcia?
Co w ogole mezczyzni maja tu do powiedzenia? (w relacji malzenskiej
moga pomoc w decyzji takiej czy innej, z takich czy innych wzgledow,
ale to i tak kobieta berze na siebie pietno usuniecia plodu).

Pozdrawiam

10. Data: 2000-09-30 20:16:22

Temat: SV: RU - 486 abortion-pill
Od: "Anna Björk" <s...@a...se> szukaj wiadomości tego autora

mozna zaproponowac aby bylym palaczom, ktorzy
> zachorowali na raka pluc, odebrac prawo do srodkow przeciwbolowych,
> [...]

Off topic:
Akurat zaryzykuje i powiem, ze czesto mi takie wlasnie pomysly chodza
po glowie. Czemu nie? Nie dosc, ze zatruwali otoczenie i siebie przez
lata, nie dosc, ze robili to swiadomie, to jeszcze teraz dostaja
opieke lekarska oplacana z podatkow tych innych, ktorzy nie truli
siebie i innych.

Pewnie, ze sami sobie winni. Nikt mi nie wmowi, ze te ogromniaste
procesy o odszkodowania w USA wytaczane przez poltruposzy nikotynowych
maja jako podstawe naiwnosc tych ostatnich. Masowa reklama tytoniowa
to jedna strona medalu, ale rownie glosne nawolywania o szkodliwosci
papierosow to tez taka sama rzeczywistosc. Zyje juz na tym swiecie
prawie 40 lat, i od najwczesniejszych dni, ktore pamietam, slyszalam o
tym, ze palenie skraca zycie i powoduje choroby.

Drastyczne, ale tak uwazam

Anna, wrog palaczy i palenia

Skanowanie zdjęć rtg.
Uzależnienie od ksylometazolinu