RU486

1. Data: 2002-08-12 09:29:17

Temat: RU486
Od: Marek <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to jest za tabletka slyszalem ze powoduje poronienie u kobiety tylko
do ktorego miesiaca i jak to wyglada czy nic sie nie stanie ?

2. Data: 2002-08-12 09:33:11

Temat: Re: RU486
Od: "Lia" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci
> Co to jest za tabletka slyszalem ze powoduje poronienie u kobiety tylko
> do ktorego miesiaca i jak to wyglada czy nic sie nie stanie ?

STANIE SIE, KOBIETA PORONI

Lia

3. Data: 2002-08-12 09:33:15

Od: Marek <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lia wrote:

> STANIE SIE, KOBIETA PORONI

No tak ale czy w 2 miesiacu poroni czy tylko do 1 - 2 miesiaca jest to
mozliwe

4. Data: 2002-08-12 09:34:18

Od: Marek <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek wrote:

No tak ale czy w 2 miesiacu poroni czy tylko do 1 - 2 miesiaca jest to
mozliwe uzywajac tej tabletki rzecz jasna

5. Data: 2002-08-12 09:53:53

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci

> Co to jest za tabletka slyszalem ze powoduje poronienie u kobiety tylko
> do ktorego miesiaca i jak to wyglada czy nic sie nie stanie ?

Ru 486 jest zalecane do stosowania do 7 tygodnia ciazy, w niektorych
wypadkach mozna ten okres przedluzyc do 9 tygodnia. I to nie calkiem tak jak
myslisz, ze kobieta lyka tabletke i juz. W Polsce w zasadzie RU 486 nie jest
dopuszczone do stosowania wiec moge Ci opisac procedure zazycia z kraju
gdzie sie ja stosuje. Najpierw potwierdza sie "wiek ciazy" badaniem USG.
Tabletke RU 486 podaje sie wraz z lekiem o nazwie misoprostol Pacjentkom
podaje sie pierwsza dawke w gabinecie lekarskim RU 486 (tabletki) badz
zastrzyku (methotrexate). Nastepnie kobieta zazywa przez 2-6 dni
misoprostol, po uplywie tego okresu moze spodziewac sie wymiotów, biegunek,
krwawienia z pochwy i bóli. Po dwóch tygodniach od rozpoczecia procedury
powinna zglosic sie na ponowne badanie celem sprawdzenia skutecznosci
zabiegu. Nalezy pamietac ze ok 5 % zabiegów aborcji przeprowadzanych ta
metoda jest nieskutecznych i musza byc dokonczone juz metoda "standardowa"

Na podstawie danych gabinetu Liberty Women's Health Care of Queens - NYC
przygotowala

HaNkA

PS - to juz do lekarzy bo nie znam tego slowa - co to sa "ectopic" ciaze?
Kontext jest taki "niektóre z wczesnych ciaz okazuja sie byc "ectopic
pregnancies"- szacuje sie ze jest ich ok 2% i moga powodowac zagrozenia
zycia.

6. Data: 2002-08-12 10:17:25

Od: Marek <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze jest inny jakis sposob jezeli kobieta jest powiedzmy w 3 tygodniu
ciazy czy da sie jakos wywolac poronienie innymi sposobami tak zwanymi
"domowymi" czy sa takie sposooby. Sprawa wyglada tak ze miesiaczka spoznia
sie juz 2 dzien ( 28 dniowy cykl ) i nie wiem co mam robic.

7. Data: 2002-08-12 10:25:24

Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Marek" <m...@w...pl> napisal w wiadomosci

> Sprawa wyglada tak ze miesiaczka spoznia
> sie juz 2 dzien ( 28 dniowy cykl ) i nie wiem co mam robic.

Przede wszystkim zrobic test ciazowy - polecam Quick Vue. 2 dni spoznienia
to jeszcze niekoniecznie oznaka ciazy.

HaNkA

8. Data: 2002-08-12 10:26:31

Od: "Archie" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marek" wrote...

> [...]
> "domowymi" czy sa takie sposooby. Sprawa wyglada tak ze miesiaczka spoznia
> sie juz 2 dzien ( 28 dniowy cykl ) i nie wiem co mam robic.

Witaj. Jak ja bym chcial sie denerwowac, jakby mojej dziewczynie spozniala
sie miesiaczka o 2, czy 3 dni, to bym byl lysy, siwy, etc... Kobieca
miesiaczka jest bardzo latwa do rozregulowania. :]
A co robic?
Nie denerwowac sie, moze badanie USG, test ciazowy, ginekolog, whatever.

Pozdroffka Archie

9. Data: 2002-08-12 10:33:55

Od: "Karol" <K...@K...pl> szukaj wiadomości tego autora

I jeszcze to:
- jezeli nie nastapi poronienie, to plod najczesciej ulega
uszkodzeniu
( dziecko rodzi sie w znacznym stopniu niepelnosprawne )

- w Polsce _na pewno_ stosowanie tej pigulki jest nielegalne

Karol

10. Data: 2002-08-12 10:38:16

Od: Marek <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witaj. Jak ja bym chcial sie denerwowac, jakby mojej dziewczynie spozniala
> sie miesiaczka o 2, czy 3 dni, to bym byl lysy, siwy, etc... Kobieca
> miesiaczka jest bardzo latwa do rozregulowania. :]

No tak ale nigdy jej sie nie spozniala wiecej niz o jedenen dzien zawsze
28 dni i kolejna a teraz to juz 2 dzien nie ma

Gdzie instytut dr Roetzera
Skoro to jest lista SCI to troszke poczytajmy abstracty naukowych prac:
Poronienie
Dobry ortopeda w Krakowie
narkoza u stomatologa