Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!news2.euro.net!82.
197.223.108.MISMATCH!feeder2.cambriumusenet.nl!feeder1.cambriumusenet.nl!feeder
3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!18g2000prd.googlegrou
ps.com!not-for-mail
From: AW <d...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Racjonalna Wiara
Date: Thu, 21 Apr 2011 09:52:18 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 279
Message-ID: <8...@1...googlegroups.com>
References: <0...@v...googlegroups.com>
<4...@y...googlegroups.com>
NNTP-Posting-Host: 76.223.252.32
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1303404739 25735 127.0.0.1 (21 Apr 2011 16:52:19 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 21 Apr 2011 16:52:19 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: 18g2000prd.googlegroups.com; posting-host=76.223.252.32;
posting-account=OdqGtwoAAAABZ139g7Nb02ew5GBZU5vs
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.10)
Gecko/20100914 AskTbYLC/3.11.3.15590 Firefox/3.6.10 (.NET CLR
3.5.30729),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:595647
Ukryj nagłówki
On 19 Kwi, 12:23, J-23 <k...@g...pl> wrote:
> On 19 Kwi, 18:42, AW <d...@g...com> wrote:
>
>
>
> > ====================================================
==========================
> > Co da się powiedzieć o rzeczywistości?
>
> > ====================================================
==========================
>
> > 1. Tylko tyle, co wynika z dostępnego naszemu poznaniu wymiaru
> > lokalnego.
>
> > Bez względu na to jak bardzo jesteśmy w stanie pogłębić zakres
> > docierających do nas danych empirycznych oraz o ile dalej potrafimy
> > wybiegać myślą w wynikające z tego konsekwencje, nasza wiedza to
> > zawsze i nieodzownie skończony wymiar lokalny, czyli pewien
> > niewymierny fragment całości.
>
> > 2. Występujące w owym lokalnym wymiarze empirie wskazują, że
> > rzeczywistość to przebogaty zbiór różnych form wyrazu, połączonych
> > jedną wspólną esencjonalną wstęgą.
>
> > Pewna cecha wspólna (np. czas i przestrzeń) jednoczy wszystkie, nawet
> > krańcowo różne przejawy rzeczywistości. Zaś czym szerszy okazuje się
> > wachlarz różnic, tym bardziej abstrakcyjny i nieuchwytny staje się
> > łączący je wspólny element.
>
> > 3. Mamy tu również spektrum stabilności i ulotności.
>
> > Podstawowe byty są stosunkowo stałe i niezmienne, podczas gdy oparte o
> > nie byty wtórne podlegają bardziej dynamicznym przemianom i
> > przeobrażeniom.
>
> > 4. Występujące w naszym lokalnym wymiarze byty to korelacje
> > podstawowych elementów.
>
> > Obserwujemy na wielu szczeblach ich złożone permutacje, jednakże nie
> > ma żadnych przesłanek wskazujących na to skąd biorą się owe wstępne
> > elementy, ani dlaczego ich cechy są takie a nie inne.
>
> > 5. Dostępny nam empirycznie wymiar lokalny nie jest kompletny ani
> > samoistny, lecz rozpływa się zagadkowo gdzieś na rubieżach poznania.
>
> > Oznacza to, że stanowi on zaledwie część pewnej szerszej całości,
> > rozciągającej się poza poznaniem. Wymiar lokalny jest więc
> > uwarunkowany nieznanymi nam czynnikami zewnętrznymi, np. gdzieś na
> > szczeblach mikro oraz makro, lub w przeszłości czy przyszłości.
>
> > 6. Cały dostępny nam wymiar empiryczny, jak i powstałe w oparciu oń
> > domniemania co do otaczającego nas szerszego wymiaru, to nic innego
> > jak treści przejawiające się w naszej świadomości.
>
> > ====================================================
==========================
> > Co wynika z dostępnych nam empirii odnośnie Wszechbytu?
>
> > ====================================================
==========================
>
> > 1. NIESKOŃCZONOŚĆ.
>
> > Żadne empirie nie wykazują skończoności. Wiara w rzeczywistość
> > skończoną to konsekwencja wynikająca z ograniczeń poznawczych oraz
> > zapatrzenia we własny pępek. Jeśli skierujemy uwagę ku zewnątrz, to
> > NIESKOŃCZONOŚĆ którą rozpoznajemy intuicyjnie w czasie i przestrzeni
> > okaże się integralna dla wszelkich aspektów rzeczywistości. Za każdym
> > wymiarem występuje następny wymiar. Poza wymiarem lokalnym może
> > występować już tyko nieskończoność dalszych wymiarów.
>
> > 2. Lokalne konkrety są wiecznie warunkowe.
>
> > Nieznane czynniki w kolejnych, szerszych wymiarach mają prawo
> > neutralizować wszelkie lokalnie znane nam prawdy, a nawet zastępować
> > je ich wręcz diametralnymi odwrotnościami. To co lokalnie uznajemy za
> > podstawowe i niezmienne, w świetle dalszych wymiarów może okazać się
> > wtórne i efemeryczne.
>
> > 3. Nasze projekcje nie są w stanie zgłębić całości.
>
> > Poczynając od dostępnego nam empirycznie lokalnego wymiaru, czynimy
> > projekcje naszych domniemań o podstawach rzeczywistości w nieskończony
> > wymiar poza poznaniem. I choć domniemania mają prawo istnieć jako
> > takie, bardzo łatwo zapominamy, że NIESKOŃCZONOŚĆ nie podlega żadnym
> > obiektywnym ustaleniom. Aby cokolwiek z naszych projekcji mogło
> > okazać się trwałe i obowiązujące, wymiar poza poznaniem musiałby być
> > wymiarem skończonym.
>
> > 4. Co do ostatecznej natury bytu, znane nam empirie są równie
> > miarodajne jak i dowolne domysły czy pobożne życzenia.
>
> > Choć abstrakcyjna wspólna nić łączy absolutnie wszystko, w odniesieniu
> > do wymiaru ostatecznego teza 'wiem że nic nie wiem' jest najwyższą
> > mądrością.
>
> > ====================================================
==========================
> > Co wynika z uświadomienia sobie konsekwencji NIESKOŃCZONOŚCI
> > w wymiarze lokalnym?
>
> > ====================================================
==========================
>
> > 1. Wszystko co wymierne jest takie samo w odniesieniu do
> > NIESKOŃCZONOŚCI.
>
> > Tysiąc, milion czy trylion jaki i ich odwrotności, czyli drobne ułamki
> > - wszystko jest jednakowe wobec NIESKOŃCZONOŚCI. Wobec tego...
>
> > 2. Jesteśmy RÓWNI.
>
> > NIESKOŃCZONOŚĆ to nasz wspólny układ odniesienia. Każdy wie o niej
> > jednakowo wiele i niewiele. Nikt nie zna prawdy ostatecznej. Bez
> > względu na różnice, wynika z tego ostateczna równość wszystkich wobec
> > wszystkich. A więc, pomijając przekręty oraz wypaczenia występujące
> > na skali lokalnej, ostatecznie nie ma narodów wybranych ani
> > wzgardzonych. Nie ma też podstaw dla żadnych hierarchicznych,
> > piramidalnych struktur władzy. Są natomiast racjonalne podstawy by
> > uznać powszechny egalitaryzm. W świetle NIESKOŃCZONOŚCI każdy
> > zasługuje na jednakowe poszanowanie.
>
> > 4. Jesteśmy WOLNI.
>
> > Skoro nikt nie wie jak jest ostatecznie, każdy wobec tego ma prawo
> > wysuwać dowolne domniemania w oparciu o własną, wewnętrzną intuicję.
> > Choć lokalnie musimy polegać na obowiązujących empiriach, nie istnieją
> > jednak żadne obiektywne kryteria, które przesądzałyby o czymkolwiek na
> > szczeblu ostatecznym. Wszyscy możemy więc postulować i realizować
> > własne ideały. Co do ustosunkowania się do świata jako całości,
> > przysługuje nam indywidualna autonomia oraz absolutna wolność.
>
> > 3. Autorytetów nie ma.
>
> > Owszem, mogą być eksperci co do wielu specjalności w lokalnym
> > wymiarze. Należy ich pod tymi względami cenić i uznawać. Lecz
> > wykładnikiem ostatecznych prawd jest jedynie twoja własna relacja z
> > wymiarem NIESKOŃCZONYM. Wystarczy abyś rozumiał, że tłem wszelkiej
> > rzeczywistości jest NIESKOŃCZONOŚĆ, a nie będziesz się już kłaniał
> > faraonom, hitlerom, stalinom, einsteinom, papieżom, bankierom ani
> > globalistom!
>
> > 5. NIESKOŃCZONOŚĆ to podstawa dla wszelkich bytów.
>
> > NIESKOŃCZONOŚĆ to również ich ostateczna miara. NIESKOŃCZONOŚĆ to
> > absolut i uniwersalność. NIESKOŃCZONOŚĆ to pełen potencjał - wszystko
> > oraz nic. Jej istnienie to oczywistość. Zaś zawarte w niej konkrety
> > to niezgłębiona tajemnica. Treści i natura NIESKOŃCZONOŚCI to już nie
> > wymiar wiedzy, lecz wymiar WIARY. Wynika z tego połączenie matematyki
> > z religią. NIESKOŃCZONOŚĆ to BÓG.
>
> > ====================================================
==========================
> > Dlaczego stojące u władzy elity tego świata na wszelkie
> > sposoby
> > usiłują utrącać naszą duchowość oraz religie?
>
> > ====================================================
==========================
>
> > Ano, dlatego właśnie!
>
> > AW
>
> > **************************
> > ...mind over matter
> > content over form
> > gist over glitter
> > exception over norm...
> > **************************
>> http://cmncore.org/pol/Lista1.htm
>
>
>
> ciemnym ludem latwiej rzadzic!
> a zastraszonym jeszcze latwiej.
> ora et labora - modl sie i pracuj
> co tam jakies byty i niebyty
> jak wiadomo ze chodzi o "kase"
Nawet owe mundrule, co to korzystają z otumaniania ludzkości, nawet
oni to nic więcej jak krótkowzroczni głupcy, których i tak dosięgną
ich własne toksyny.
AW
.
|