Racuchy - dostane po lapach?

1. Data: 2004-02-18 09:04:38

Temat: Racuchy - dostane po lapach?
Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie :)

WIEM, ze o racuchy sie nie pyta, ale ze tlusty czwartek sie zbliza, to moze
mi sie upiecze...
Wiele przepisow przetestowalam, calkiem smaczne wychodza racuchy z serkiem
homogenizowanym, czesto tez robie placki z jablkami, ktore wg mnie racuchami
nie sa. Ale czy moze ma ktos z Was dobry przepis na racuchy drozdzowe, bo
maz meczy mnie o nie od dawna. Bez jablek i innych dodatkow, zwykle racuchy,
takie "babcine" ;).
Temat jest na czasie, prawda?
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-02-18 09:15:40

Temat: Re: Racuchy - dostane po lapach?
Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie sa. Ale czy moze ma ktos z Was dobry przepis na racuchy drozdzowe, bo
> maz meczy mnie o nie od dawna. Bez jablek i innych dodatkow, zwykle

Witaj,
podaję przepis na racuchy, autorką jest MagdalenaB (m...@a...com),
wprawdzie jest to przepis na racuchy z jabłkami, ale bez jabłek też
wychodzi - sprawdzone. Genialnie smakuje z jakimikolwiek przetworami
owocowymi domowej roboty :)

Racuchy z jablkami
1 lyzka drozdzy
1 szklanka mleka
okolo 1 szklanka maki
1 zoltko
2 lyzki cukru
W malej miseczce utrzec zoltko z cukrem. W glebszej misce pokruszyc drozdze,
zalac mlekiem, dodac zoltko i tyle maki, aby utworzyc mase gesta jak
smietana.
Roztrzepac widelcem, az bedzie gladkie. Odstawic w cieple miejsce na 30 min.
Obrane jablka pokroic w plastry. W tym momencie sa dwa sposoby
przyrzadzania.
Pierwszy to tak: Na goraca patelnie z rozgrzanym olejem (okolo 2 lyzki)
wylac
krazki plynnego, urosnietego ciasta okolo 10 cm srednicy. Na to klasc
plaster
jablka i zalac go odpowiednia iloscia ciasta, aby kompletenie zatopic
jablko.
Gdy jedna strona sie zrumieni, odwrocic. Drugi sposob to taki, ze wrzuca sie
jablka bezpozrednio do ciasta i wylawia lyzka, wylewajac na patelnie razem z
ciastem. Usmazone racuchy osaczyc na papierowych recznikach. Posypac cukrem
pudrem. Podawac gorace, ze smietana.

--
KingAM

keep*young*and*beautiful
annie lennox

1. Data: 2004-02-18 09:25:51

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kinga 'Słowotok' Macyszyn" <k...@b...gazeta.pl>
napisał w wiadomości news:c0vafj$ico$1@opal.futuro.pl...

> [...]
> wprawdzie jest to przepis na racuchy z jabłkami, ale bez jabłek też
> wychodzi - sprawdzone. Genialnie smakuje z jakimikolwiek przetworami

Kingo, dzieki Ci i za to, chociaz przepis Magdaleny znam. Jednak bez jablek
go nie wyprobowalam.
A jak nakladasz te przetwory owocowe? Na krazek ciasta na patelni i zalewasz
ciastem?

1. Data: 2004-02-18 09:33:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Feb 2004 10:04:38 +0100, "Anna Ladorucka"
<a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>maz meczy mnie o nie od dawna. Bez jablek i innych dodatkow, zwykle racuchy,

racuchy to byla domena Mechci, ktora prawie tu nie zaglada, wiec
mozesz smialo pisac i nawet brukowanymi literami!

trys, cos dzisiaj bez literowek???
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-02-18 09:38:27

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jablek
> go nie wyprobowalam.
> A jak nakladasz te przetwory owocowe? Na krazek ciasta na patelni i

Nie nie, skąd, po prostu smaruję ciepłe racuchy z wierzchu.
Bo jakby było w środku, to już chyba wyszłyby z tego pączki :))

--
KingAM

keep*young*and*beautiful
annie lennox

1. Data: 2004-02-18 11:34:03

Od: "agniecha" <n...@j...bezdomna.pl> szukaj wiadomości tego autora

> racuchy to byla domena Mechci, ktora prawie tu nie zaglada, wiec
> mozesz smialo pisac i nawet brukowanymi literami!
>
> trys, cos dzisiaj bez literowek???

bez literówek, ale za to z brukowanymi literkami :-), cokolwiek by to nie
oznaczalo dla bezbronnej literki

pozdrawiam
agniecha

1. Data: 2004-02-18 11:43:52

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agniecha" <n...@j...bezdomna.pl> napisał w
wiadomości news:c0vin1$6nj$1@nemesis.news.tpi.pl...

> bez literówek, ale za to z brukowanymi literkami :-), cokolwiek by to nie
> oznaczalo dla bezbronnej literki

O, przepraszam, "brukowane" to nie literowka, to rodzaj slangu ;).
Krysiu, na wszelki wypadek nic nie mow Mechci o racuchach, bo bede musiala
zmienic nick na Megadeth albo cos w tym rodzaju ;).

1. Data: 2004-02-18 13:07:02

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 18 Feb 2004 12:34:03 +0100, "agniecha"
<n...@j...bezdomna.pl> wrote:

>bez literówek, ale za to z brukowanymi literkami :-), cokolwiek by to nie
>oznaczalo dla bezbronnej literki
>
>pozdrawiam
>agniecha

gdzies kiedys czytalam o dziecku, ktore nie pozwalalo rodzicom
uzywac brukowanych wyrazow...stad do drukowanych literek tylko
jedno male hop!

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-02-18 15:48:31

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Kinga 'Słowotok' Macyszyn wrote:
> [...]
> wprawdzie jest to przepis na racuchy z jabłkami, ale bez jabłek też
> wychodzi - sprawdzone. Genialnie smakuje z jakimikolwiek przetworami

O rany, lza sie w oku kreci. Pod tym nickiem zaczynalam na grupie prawie
szesc lat temu! Niedlugo bedzie rocznica!

Dzieki za przypomnienie przepisu - moze na lunch zrobie dzis racuchy.
Magdalena Bassett

1. Data: 2004-02-18 15:58:49

Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szesc lat temu! Niedlugo bedzie rocznica!
>
> Dzieki za przypomnienie przepisu - moze na lunch zrobie dzis racuchy.

No właśnie się tak zastanawialam, czy to nie Ty ale doszłam do wniosku, że
chyba nie, bo przecież podpisujesz się pełnym imieniem i nazwiskiem :)

--
KingAM

keep*young*and*beautiful
annie lennox