Rada Rodziców

21. Data: 2008-11-25 10:36:25

Temat: Re: Rada Rodziców
Od: Lolalny Lemur <shure1@nospam_o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka pisze:

> Za to o remonty z pieniędzy RR to się już parę lat temu wykłócaliśmy w
> podstawówce. Bo warunkiem odmalowania klasy było, że rodzice kupią
> farby, narzędzia i przyjdą w sobotę pomalować oraz w niedzielę
> posprzątać. Inaczej klasa będzie taka jak jest. Bo gmina nie daje...

Ja głosuję za tym, że gmina daje tylko do szkoły to nie dociera. Albo
raczej "ginie" w szkole w dziwny sposób.

LL

--
Nasze: http://picasaweb.google.com/Elske72
*Lemury porozumiewaja sie za pomoca roznych dzwiekow

22. Data: 2008-11-25 10:37:43

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał
| Hmmm, a może ja sobie też jakąś "dietkę poselską" za przedstawicielstwo do
| RR powinnam zażyczyć? ;-)

o to to - też nad tym myślę ;)

--
Kasia + Weronika (7-latka)
gg 181718

23. Data: 2008-11-25 10:49:21

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lolalny Lemur" <shure1@nospam_o2.pl> napisał w wiadomości

> Ja głosuję za tym, że gmina daje tylko do szkoły to nie dociera. Albo
> raczej "ginie" w szkole w dziwny sposób.

Argument dyrekcji był powalający "bo inni dyrektorzy to mają lepsze
znajomości i oni dostają, a dla nas nie ma".

Agnieszka

24. Data: 2008-11-25 11:17:16

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał
| Tylko nie mylcie rady Rodziców szkoły z trójką klasową.

u nas do zeszłego roku była nawet rada szkoły + rada rodziców :) teraz
została tylko RR.

25. Data: 2008-11-25 11:18:44

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Tylko nie mylcie rady Rodziców szkoły z trójką klasową.
JaC

-----

26. Data: 2008-11-25 11:28:24

Od: " 666" <u...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Wydaje mi się, że RR jest umocowana ustawowo - ktoś zna szczegóły?
Swoją drogą jak z punktu widzenia biurwokracji (podatki, srusy) ma się rozliczać?
JaC

-----

27. Data: 2008-11-25 11:44:15

Od: Rais <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

666 pisze:
> Wydaje mi się, że RR jest umocowana ustawowo - ktoś zna szczegóły?
> Swoją drogą jak z punktu widzenia biurwokracji (podatki, srusy) ma się rozliczać?
> JaC

Google tak na szybko wypluło np.
http://prawo.money.pl/grupa-pl_soc_prawo/pl;soc;praw
o;podatki,watek,222950.html

http://www.is.gdansk.pl/index.php?option=com_content
&task=view&id=636&Itemid=130

"Rady rodziców działają w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych
na podstawie art. 53 i art. 54 ustawy z dnia 7 września 1991r. o
systemie oświaty (t.j. z 1996r. Dz.U. Nr 67, poz. 329 z późn. zm.) w
myśl których ,,W szkole i placówce może działać rada rodziców, stanowiąca
reprezentację rodziców uczniów" (...), ,,W celu wspierania działalności
statutowej szkoły lub placówki rada rodziców może gromadzić fundusze z
dobrowolnych składek rodziców oraz innych źródeł. Zasady wydatkowania
funduszy rady rodziców określa regulamin (...)".
Działalność rady rodziców jest działalnością niezależną od działalności
szkoły.

W przypadku, gdy rada rodziców prowadzi działalność w szkołach i
placówkach oświatowo-wychowawczych, uiszcza podatki do budżetu państwa,
uzyskuje status podatnika i obowiązana jest do wystąpienia o nadanie
numeru identyfikacji podatkowej."

Link trochę stary.

--
pzdr

28. Data: 2008-11-25 12:08:40

Od: "Carol" <c...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Nixe" <n...@o...eu> napisał w wiadomości

> Dla mnie dodatkowe chore punkty to "wyposażenie techniczne szkoły",
> "niezbędne usługi i naprawy", "bieżące materiały eksploatacyjne". Nóż się
> w kieszeni otwiera, bo gdzie w tym wszystkim jest do k...y nędzy gmina i
> nasze podatki? Jeszcze moment, a pensje nauczycielskie też będą wypłacana
> ze składek rodziców ;-)
He, he, myśmy w naszym przedszkolu zatrudniali właśnie z funduszy RR panią
psycholog...

pozdrówka
Karolina

29. Data: 2008-11-25 15:00:29

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka"

> A nawet czytałam, że gdzieś tam próbuje się z pieniędzy RR fundować
> nauczycielom i dyrekcji nagrody. Pomysłowość w dojeniu rodziców jest
> nieograniczona ;-)

Ale wiesz, że funduszem RR tylko RR może dysponować? Rodzice sami się doją.

W opisywanej sprawie - jeśli chcesz namieszać, przygotuj się, że rodzice
będą oczekiwali, że podasz inny sposób prowadzenia księgowości. I nie, nie
wystarczy powiedzieć: niech KTOŚ zbiera i rozlicza tę kasę. A jak się
zgłosisz na ochotnika, to i tak życzliwi uznają, że pewnie masz w tym jakiś
biznes. Wszędzie tam, gdzie w szkole mowa o pieniądzach, pojawia się
charakterystyczny smrodek domysłów, podejrzeń i pomówień. Komentarz LL o
znikaniu kasy jest symptomatyczny.

EwaSzy

30. Data: 2008-11-25 15:16:15

Od: "Agnieszka" <a...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Agnieszka"

> Ale wiesz, że funduszem RR tylko RR może dysponować? Rodzice sami się
> doją.

To nie do końca jest tak. Jedni rodzice doją innych ;-)
Bo do RR wchodzą mamusie, które są przepełnione dobrymi chęciami i
ambicjami, żeby szkoła była drugim domem dziecka, żeby dyrekcja była
kochana... a dla domu i kochanej dyrekcji to my przecież wszystko i w
podskokach... Remont szatni? Nie ma sprawy. Pomniczek przed szkołą? Jak
najbardziej. Poczęstunek na radę pedagogiczną? Ależ oczywiście. I tak
dalej... Ja wiem, że to nie zawsze i nie wszędzie, a poza tym to przecież
sama mogłam się zgłosić i rozgonić to towarzystwo. Tyle, że nie mogłam a i
tak sama to mogę najwyżej pogwizdać ;-) To sobie przynajmniej na grupy
napiszę.

> [...]
> charakterystyczny smrodek domysłów, podejrzeń i pomówień. Komentarz LL o

Ja osobiście to bym wolała, żeby kasę zbierać doraźnie na konkretne cele
(niekoniecznie remont szatni i pastę do podłóg). I żeby robiły to osoby
zainteresowane tymi celami, wtedy nie trzeba im będzie płacić za
poświęcenie. Ale ja to wredna ogólnie jestem, nie ma się co przejmować ;-)

Agnieszka

Internauci o przestępstwach wobec dzieci
Krół Maciuś I (kino) czy Lucky Luke na Dzikim Zachodzie
Jak nie wychować córki na dziwkę
liczenie
Drzewo genealogiczne