| « poprzedni wątek | następny wątek » |
511. Data: 2011-01-18 19:49:19
Temat: Re: Raport MAKNie wiadomo na 100% czy auto-odejście w TU-154 zostało
zmodyfikowane (przez producenta) w najnowszych egzemplarzach
tego samolotu.
Teza o ILS jako systemie koniecznym do działania auto-odejścia
w TU-154 jest wątpliwa.
Tak wynika z niektórych innych doniesień w tym punkcie.
Inna sprawa: trudno podejrzewać, że 1-pilot, który znał ten
(albo dokładnie taki sam) samolot z wcześniejszych lotów,
po raz pierwszy w życiu chciał wykorzystać przy lądowaniu
autopilota i auto-odejście.
--
CB
Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:ih4nua$vch$1@news.onet.pl...
> Z tego co mówił Klich wynika, że w tym samolocie dużo było pozmieniane i -
> jak sądzę - ulepszone techniczne. Mówił, że jest jeszcze tylko jedna
> _dokładnie_ taka sama maszyna jak ten TU, który się rozbił i to na niej
> właśnie mają przeprowadzić eksperymentalny lot.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
512. Data: 2011-01-18 19:52:06
Temat: Re: Raport MAKZbyt daleko posunięty wniosek, moim zdaniem.
Oni znają te (i wiele innych informacji związanych z lotniskiem,
czy innymi incydentami lotniczymi na tym lotnisku), a my
jeszcze nie.
--
CB
Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
news:ih4o5q$s2$1@news.onet.pl...
> I to niestety stawia ich w fatalnym świetle. Prowadzili dochodzenie pod z
> góry założoną tezę.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
513. Data: 2011-01-18 19:52:59
Temat: Re: Raport MAK:)
--
CB
Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:106m6rit372nx$.dlg@trenerowa.karma...
>> Zapomniałeś jeszcze o swojej mince ":)".
>
> Na szczęście jest taki jeden przypominajew :)
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
514. Data: 2011-01-18 19:59:25
Temat: Re: Raport MAK<<...W minionym tygodniu MAK przedstawił raport dotyczący katastrofy
pod Smoleńskiem, w którym zginął prezydent Lech Kaczyński wraz
z małżonką oraz 94 inne osoby. MAK wymienił kilka bezpośrednich
przyczyn katastrofy.
Według Rosjan było to:
1) nie podjęcie decyzji na czas o odejściu na lotnisko zapasowe przy
otrzymaniu informacji na czas o warunkach pogodowych;
2) obniżanie lotu bez widoczności naziemnych punktów i wbrew ostrzeżeniom;
3) brak odpowiedniej reakcji i wymaganych działań przy wielu ostrzeżeniach
systemu TAWS i zejście poniżej minimów;
4) podejście do lądowania mimo braku zgody z wieży kontrolnej;
5) presja psychologiczna wywierana na pilotów...>>
Tak dla przypomnienia.
--
CB
Użytkownik "cbnet" <c...@n...pl> napisał w wiadomości
news:ih4r4u$cof$1@news.mm.pl...
> Zbyt daleko posunięty wniosek, moim zdaniem.
>
> Oni znają te (i wiele innych informacji związanych z lotniskiem,
> czy innymi incydentami lotniczymi na tym lotnisku), a my
> jeszcze nie.
>
> --
> CB
>
>
> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości
> news:ih4o5q$s2$1@news.onet.pl...
>
>> I to niestety stawia ich w fatalnym świetle. Prowadzili dochodzenie pod z
>> góry założoną tezę.
>
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
515. Data: 2011-01-18 20:45:50
Temat: Re: Raport MAKcbnet wrote:
/.../
> Inna sprawa: trudno podejrzewać, że 1-pilot, który znał ten
> (albo dokładnie taki sam) samolot z wcześniejszych lotów,
> po raz pierwszy w życiu chciał wykorzystać przy lądowaniu
> autopilota i auto-odejście.
>
Ze stenogramów:
10.32.55.8 KBC - "Podchodzimy do lądowania. W przypadku nieudanego
podejścia odchodzimy w automacie."
Inżynier pokładowy potwierdza: "w automacie"
/KBS=KWS- kommandir wozdusznowo sudna ;-)/
pozdrawiam
vonBraun
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
516. Data: 2011-01-18 20:48:15
Temat: Re: Raport MAKW dniu 2011-01-17 17:05, vonBraun pisze:
> JBP wrote:
>
>> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
>> news:ih1l61$b32$1@usenet.news.interia.pl...
>>
>>>
>>> Stalker, * wczoraj nad Wrocławiem latał drugi nasz TU,
>>> prawdopodobnie, żeby sprawdzić czy i jak ślad w rejestratorach
>>> zostawia nacisnięcie tego przycisku
>>
>>
>>
>> Mówili o tym dziś rano w wiadomościach tv - to był trening pilotów. 9
>> razy start i lądowanie w różnych konfiguracjach technicznych. Lot na
>> potrzeby śledztwa ma się dopiero odbyć.
>> JBP
>>
>
> BTW. Zapomniałem spytać "naszych" wrocławian czy było głośno :-)
Ja nic nie słyszałam, ale mieszkam pewnie z jakieś 25km od lotniska. Za
to głośno było o tym na regionalnej grupie. ;)
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
517. Data: 2011-01-18 20:50:52
Temat: Re: Raport MAKDnia Tue, 18 Jan 2011 21:45:50 +0100, vonBraun napisał(a):
> Ze stenogramów:
> 10.32.55.8 KBC - "Podchodzimy do lądowania. W przypadku nieudanego
> podejścia odchodzimy w automacie."
>
> Inżynier pokładowy potwierdza: "w automacie"
A odeszli w automacie? Zdążyli?
:->
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
518. Data: 2011-01-18 20:57:23
Temat: Re: Raport MAKUżytkownik "Veronika" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:4d35dc14$0$2484$6...@n...neostrada
.pl...
Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości
news:ih4afs$e52$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "cbnet" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ih487c$26ml$...@n...mm.pl...
>
> Hej! Obłudniku?
> Dlaczego tylko TY możesz oceniać innych?
> ====================================================
=========
>
> poproszę o przykład- kiedy oceniałem kogoś, a nie czyjeś zachowanie.
> Owszem- może mnie z raz czy dwa poniosło- no ale w takim razie znajdziesz
> to bez problemów. Napiszę więcej- jeśli oceniałem kogoś- mam przekonanie,
> że nie miałem racji
Oooo, na przykład:
"kiwiko- tak obserwując tu Twoją działalność czasem zastanawiam się, jakiego
rodzaju potężna trauma ukształtowała Cię taką, jak jesteś. Wiem, bardzo
trudno oceniać czyjeś zachowanie z innego niż swój własny punkt widzenia-
ale tylko takie postępowanie jest rozwijające. Dla Ciebie- jak mi się zdaje-
istnieje wyłącznie Twój punkt patrzenia tak, że nawet nie zdajesz sobie
sprawy, że mogą istnieć też inne. Tak Cię odbieram"
====================================================
=============
Kiwiko wcześniej kilka razy- nawet nie włączając się wcześniej do dyskusji
wyskakiwała do mnie z tekstem- np: "masz ciasny umysł"
Nawet nie dziwi mnie, że tego nie zauważyłaś- nie w tym rzecz. Chodzi o to,
czym się różnią sie te 2 wypowiedzi, i która jest oceną drugiego człowieka i
dlaczego?
Że nie wspomnę o twoich wypocinach na temat Aichy i twojej jakże celnej
uwadze na temat walki w moim życiu.
====================================================
==============
No właśnie- wspomnij, wspomnij: gdzie oceniłem Aichę? Czy moja celna (jak
zauważyłaś) uwaga- była oceną Ciebie?
--
Chiron
Prawda, Prostota, Miłość.
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
519. Data: 2011-01-18 20:57:55
Temat: Re: Raport MAKZnam to, znam.
1-pilot zdecydował o tym i wyjasniał to dokładniej
w trakcie ustawiania ciśnienia na płycie lotniska.
Wtedy także 1-pilot zarządził schodzenie pod kątem
3 stopni, oraz potwierdził, że ma być 3 stopnie.
(MAK podał, że samolot schodził pod kątem 3,1 stopnia.)
Czyli obaj piloci dobrze wiedzieli co i jak robią.
Z najnowszych danych: obaj piloci wiedzieli o obniżeniu
terenu przed lotniskiem.
--
CB
Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ih4u5v$4n2$1@inews.gazeta.pl...
> Ze stenogramów:
> 10.32.55.8 KBC - "Podchodzimy do lądowania. W przypadku nieudanego
> podejścia odchodzimy w automacie."
>
> Inżynier pokładowy potwierdza: "w automacie"
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
520. Data: 2011-01-18 21:04:22
Temat: Re: Raport MAKW dniu 2011-01-18 20:49, cbnet pisze:
>
> Inna sprawa: trudno podejrzewać, że 1-pilot, który znał ten
> (albo dokładnie taki sam) samolot z wcześniejszych lotów,
> po raz pierwszy w życiu chciał wykorzystać przy lądowaniu
> autopilota i auto-odejście.
Owszem, trudno. Ale czy znał na tyle dobrze to lotnisko, żeby w
krytycznym momencie pamiętać o braku odpowiednich urządzeń na nim?
Ciekawe, ile razy wcześniej tam lądował.
Ewa
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
| « poprzedni wątek | następny wątek » |