Ratujcie moje pierniczki! :)

1. Data: 2003-12-12 18:56:55

Temat: Ratujcie moje pierniczki! :)
Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam problem! Zabralam sie wlasnie do pieczenia pierniczkow szwedzkich
wg. przepisu:

0,3l. miodu
0,4kg cukru
350g masla lub margaryny
0,3l smietanki kremowki
1,5 lyzki stolowej imbiru
1,5kg maki
1,5 lyzki stolowej cynamonu
1 lyzka stolowa gozdzikow 1 lyzka stolowa proszku do pieczenia

Wymieszac maslo, miod, cukier i przyprawy. Ubic smietanke i dodawac powoli
do ciasta. Rozpuscic proszek do pieczenia w niewielkiej ilosci wody i dodac
do ciasta. Dodawac stopniowo make, tak aby ciasto nabralo stalej
konsystencji. Ciasto zwinac w folie i odlozyc do lodowki. Nastepnego dnia
ciasto rozwalkowac, wyciac dowolne ksztalty i upiec na blasze. Piec w temp.
175C przez 10-15min, az sie zrumienia.
Z podanych skladnikow wychodzi ok 500 ciasteczek

i mam straszny problem! Wczoraj mimo moich usilnych prob, ciasto na
pierniczki wkn wyszlo mi dobre. A dzis po przelezeniu w lodowce to ciasto na
szwedzkie sie sypie. Zrobilam z 1/3 wszystkiego, tym razem pilnujac bardzo
proporcji. A ciasto jest tluste w dotyku, peka i kruszy sie przy walkowaniu.
Na sile zrobilam z 10 pierniczkow i wlasnie wlozylam do pieca zeby zobaczyc
jak sie zachowaja, ale co mam zmienic? Dodac jajko? Miodu? Juz sama nie
wiem. Help!!

ZG

1. Data: 2003-12-12 19:05:53

Temat: Re: Ratujcie moje pierniczki! :)
Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zofia Gebert" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
zobaczyc
> jak sie zachowaja, ale co mam zmienic? Dodac jajko? Miodu? Juz sama nie

niech sie chwile ogrzeje po wyjeciu z lodowki. mojemu to pomoglo :))

pzdr
marta

1. Data: 2003-12-12 19:17:58

Od: "Zofia Gebert" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> niech sie chwile ogrzeje po wyjeciu z lodowki. mojemu to pomoglo :))
Z tym, ze ono sie juz ogrzalo. Lezalo poza lodowka juz ze trzy
godziny. I nic :(
A przed chwilka wyjelam z pieca te co wlozylam. Nie urosly nic (moze tak
powinny? w koncu te ikeoskie sa cieniutkie), a co gorsza sa blade jak nie
wiem. Bledsze niz samo ciasto przed upieczeniem. A te wczorajsze sie
slicznie zbrazowily w piecu. Jakies pomysly?

ZG

1. Data: 2003-12-12 19:53:48

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam problem! Zabralam sie wlasnie do pieczenia pierniczkow szwedzkich
> i mam straszny problem! Wczoraj mimo moich usilnych prob, ciasto na

ale to nie jest przepi mojego autorstwa, taki znaja wlasciwie wszyscy, to
pierniczki rodem z Ikea - peppakador, zdaje sie.
Dzis moja kumpela je robila, tez musiala ogrzac ciasto. Ja jak zwykle robie
swoje, ktore miekna po 3 dniach i sa pyszne

wkn

1. Data: 2003-12-12 20:53:31

Od: Evunia <e...@u...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fri, 12 Dec 2003 20:53:48 +0100, na pl.rec.kuchnia, Wkn napisał(a):

> Ja jak zwykle robie
> swoje, ktore miekna po 3 dniach i sa pyszne

A jakie to pierniczki ? Bardzo proszę o jakieś namiary :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-13 16:37:36

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Evunia" <e...@u...net.pl> napisał w wiadomości

> A jakie to pierniczki ? Bardzo proszę o jakieś namiary :)

najprostsze na swiecie i leza tam, gdzie zwykle:
http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis290.html

pozdrawiam
wkn

Ratujcie moje pierniczki! :)