Ratujmy Puszczę Białowieską

71. Data: 2005-03-02 14:11:29

Temat: Re: Ratujmy siebie
Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

je/deby2.htm

> Ten link wyjasnia duzo. Po co wycinac deby, kiedy mozna zamiast tego
> przesunac granice? :-)

Dokładnie, i mieć cały obszar Puszczy dla nas Polaków, ale by nasi leśnicy mieli
wtedy zagwozdkę :)

> Na serio - bezpieczenstwo panstwa jest wazniejsze od kilku starych
> debow. Niezaleznie od tego, co mysla i mowia ekolodzy.

No właśnie, lecz z zaznaczeniem że to ekolodzy oszołomy. :)

> Pytanie do Jagody: czy da sie ustalic, czy film, o ktorym piszesz,
> nie zostal nakrecony wlasnie tam? Jest to bardzo istotna sprawa,
> bo co innego jest jesli stale wycina sie stare deby, a co innego jesli
> jednorazowo wycieto ich kilka, z powodow (wedlug mojej oceny)
> uzasadnionych. A wiadomo, ze na filmie mozna wykrecic kota ogonem
> w kazda strone.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Tak z ciekawości wrzuciłem do googli takie hasło - wycinka dębów, i zaskoczyło
mnie to co tam zobaczyłem. Okazuje się że dęby to nie tylko problem Puszczy
Białowieskiej.

Pozdrawiam,
Paweł Woynowski

72. Data: 2005-03-02 14:19:31

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Paweł Woynowski wrote:

> No właśnie, lecz z zaznaczeniem że to ekolodzy oszołomy. :)

Wsrod ludzi uwazajacych ochrone przyrody za cos bardzo waznego
zdarzaja sie oszolomy (jak i wszedzie). Ale we wszystkim trzeba
zachowac umiar. Trzeba tez patrzec szerzej, nie tylko na maly
wycinek problemu.

> Tak z ciekawości wrzuciłem do googli takie hasło - wycinka dębów, i zaskoczyło
> mnie to co tam zobaczyłem. Okazuje się że dęby to nie tylko problem Puszczy
> Białowieskiej.

Oczywiscie. Na przyklad kilka lat temu moj sasiad wycial piekny
duzy dab rosnacy na jego terenie.

Pozdrowiena,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

73. Data: 2005-03-02 16:14:00

Od: "Paweł Woynowski" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiscie. Na przyklad kilka lat temu moj sasiad wycial piekny
> duzy dab rosnacy na jego terenie.
>
> Pozdrowiena,
> Michal

Michał, sory, lecz wydaje mi się że to wyłącznie sparwa tego gościa i jego
sumienia, nie interesuję się tym co robi sąsiad w swoim ogrodzie, to jego
problem. Natomist głęboko jestem zainteresowany tzw. dobrem wspólnym za jakie
uważam państwowe lasy, puszcze i wszelkie rezerwaty przyrody.

Pozdrawiam,
Paweł

74. Data: 2005-03-02 16:50:44

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natomist głęboko jestem zainteresowany tzw. dobrem wspólnym za jakie
> uważam państwowe lasy, puszcze i wszelkie rezerwaty przyrody.
>
> Pozdrawiam,
> Paweł

Skoro zainteresowanie przyrodą wzrasta, najwyższy
czas zająć się w/w tematem na grupie, solidnie i rzetelnie.
Jest tylko jedno ale. Czy wymieniając w postach gatunki
prawnie chronione wraz z podawaniem miejsca ich występowania,
nie narazi się tych skarbów rodzimej przyrody na niszczenie
przez tzw. kolekcjonerów, których na grupie wielu
i którzy to już niejednokrotnie dali wyraz swej obojętności
wobec chronionych zasobów tej ziemi ?

Pozdrawia boletus

75. Data: 2005-03-02 19:06:56

Temat: Odp: Ratujmy Puszczę Białowieską
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JerzyN <N0,007,SPAM@megapolis.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cvujca$53c$...@n...news.tpi.pl...

> A na poważnie, to czy sprawa nie dotyczy wycięcia kilkudziesięciu dębów
> [10-20] rosnących na obrzeżach puszczy? Miano to zrobić ze względów
> kosmetyczno/prewencyjnych [bo są chore] pozostawiając gałęzie w lesie a
> jedynie zabierając kłodziny. Te dęby po sprzedaży miały dać mnóstwo
> pieniędzy [bodajże 80% budżetu parku?] z przeznaczeniem na ratowanie
> parku itd.

To ostatnie zdanie brzmi conajmniej absurdalnie.
Pozdrawiam - Jagoda

76. Data: 2005-03-02 23:23:13

Temat: Odp: Ratujmy siebie
Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:qTiVd.735$J...@f...columbus.rr.com...

> [...]

> Na serio - bezpieczenstwo panstwa jest wazniejsze od kilku starych
> debow. Niezaleznie od tego, co mysla i mowia ekolodzy.

Zgodzę się z Tobą. Ale tu sprawa ma się trochę inaczej. Przeczytaj uważnie.
1 Nie wiadomo co się stało z drewnem.
2 Nie czekano na pozwolenie z Ministerstwa (o ile takie pismo było)
3 Sprawę odkrył przypadkowy turysta - ekolog, który w tamte rejony zabłądził
i został potem za to ukarany.
Gdyby więc nie przypadek, to nie byłoby sprawy. Śnieg przykryłby pniaki i
nikt by o tym nie wiedział. A drewno ? Rozłożyło się ? A może pojechało na
budowę jakiegoś wysokiej rangi Urzędnika? Tego już Lasy Państwowe nie
skontrolowały...

> Pytanie do Jagody: czy da sie ustalic, czy film, o ktorym piszesz,
> nie zostal nakrecony wlasnie tam?

Nie. O tych dębach napisał na grupę Jerzy, a ja tylko użyłam tego argumentu
w dyskusji.
Na filmie te kłody świerkowe o średnicy sięgającej prawie do pasa
człowiekowi, nie wyglądają na styropianowe. Chociaż sam las bardziej wygląda
na jakiś młodnik samosiew a nie puszcze, bo w tle żadnych dużych drzew nie
widziałam. Słupków granicznych też nie.

Jest to bardzo istotna sprawa,
> bo co innego jest jesli stale wycina sie stare deby, a co innego jesli
> jednorazowo wycieto ich kilka, z powodow (wedlug mojej oceny)
> uzasadnionych.

No właśnie. Okazuje się że wycinka jest planowa i do tego planowana na
przyszłość.

"Dnia 10 czerwca 2003 r. Minister Środowiska zatwierdził nowe plany
zarządzania dla Puszczy Białowieskiej. Zakładają one w latach 2002-2011
znaczny wzrost pozyskania drewna w jednym z najcenniejszych lasów Europy.
Równocześnie, pomimo apeli autorytetów ze świata nauki, kultury i sztuki,
zostało zniesione moratorium na wyrąb ponadstuletnich drzew i drzewostanów.
Ingerencja w procesy przyrodnicze ma również miejsce na terenie obszarów
chronionych Puszczy Białowieskiej, gdzie wykonuje się tzw. cięcia
sanitarne".

> A wiadomo, ze na filmie mozna wykrecic kota ogonem
> w kazda strone.

Michale ! Jak wróci do mnie ten film to i do Ciebie wyślę.

Pozdrawiam - Jagoda

77. Data: 2005-03-03 01:48:43

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgodzę się z Tobą.

A ja się nie zgodzę, ponieważ za tym jałtańskim płotem
z siatki także jest Polska.

> [...]
wygląda
> na jakiś młodnik samosiew a nie puszcze, bo w tle żadnych dużych drzew nie

Słupki stoją w lesie, środkiem pasa biegnie wyżej
wspomniana siatka, z tego co pamiętam była
w dobrym stanie, tzn. jeszcze nie zardzewiała.

> Jest to bardzo istotna sprawa,
>
> No właśnie. Okazuje się że wycinka jest planowa i do tego planowana na
> przyszłość.

".... Latem zaś, jak donoszono z Hanoweru, Polska odniosła niebywały
sukces promocyjny na światowej wystawie EXPO 2000. Jedną z największych
atrakcji EXPO był pawilon poświęcony Puszczy Białowieskiej. W tym samym
czasie grupa ekspertów, poproszona przez radę naukową BPN, społecznie
opracowała i opublikowała zasady funkcjonowania Parku po rozszerzeniu na
całą Puszczę http://republika.pl/puszcza_bialowieska/publikacje/z
asady.
Parku ostatecznie nie powiększono. Opracowano za to plan urządzeniowy,
określający gospodarkę leśną w Puszczy do 2011 r. Tzw. komisja
techniczno-gospodarcza odpowiedzialna za jego przygotowanie odrzuciła jednak
tak wnioski przedstawicieli rady naukowej BPN, podważając wiarygodność
wnioskodawców, jak uwagi ponad 30 organizacji pozarządowych, uważając, że są
"nie do przyjęcia".

Tygodnik Powszechny

> Michale ! Jak wróci do mnie ten film to i do Ciebie wyślę.
>
> Pozdrawiam - Jagoda

Do mnie nie musisz. Filmów o wycince drzew w Puszczy Białowieskiej
widziałem już sporo. Jestem na bieżąco.

Pozdrawia z Kresów Rzeczypospolitej boletus

begin 666 0.gif
K1TE&.#EA`0`!`(#_`,# P ```"'Y! $`````+ `````!``$`0 ("1 $`.P``
`
end

78. Data: 2005-03-03 23:10:28

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani !
Dostałam taki mail. Na prośbę

Szanowna Pani !

Ponieważ obecnie nie jestem w stanie korespondować z tak dużą liczbą
dyskutantów i odpowiedzieć od razu na wiele wątpliwości lub prostować błędne
informacje, które ukazały się na str. internetowej, proponuję zamieszczenie
mojego krótkiego listu (poniżej). Jeśli będzie takie zapotrzebowanie w
późniejszym terminie mogę odpowiedzieć na konkretene i bardziej szczegółowe
kwestie związane z ochroną Puszczy Białowieskiej.

Dziękuję za zainteresowanie sprawą Puszczy Białowieskiej oraz naszym apelem
skierowanym do najwyższych władz państwowych o ratowanie ostatnich
fragmentów naturalnych lasów na nizinach europejskich. Szczególnie
serdecznie chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy zechcą poprzeć nasz
apel.

Tym, którzy mają wątpliwośći czy poprzeć "apel ekooszołomów", chciałbym
powiedzieć, że gdyby nie "oszołomstwo" Jurka Owsiaka niebyło by Wielkiej
Orkiestry Świątecznej. Gdyby nie "oszołom" prof. Szafer nie powstało by w
1921 r. "Leśnictwo Rezerwat" zalążek obecnego Białowieskiego Parku
Narodowego. Nawiasem mówiąc prof. Szafer bynajmniej nie projektował działań,
które miały/mają miejsce i przed wojną i po wojnie w gospodarczej częsci
Puszczy. Ponieważ nie zgadzał się z bezczynnością ówczesnych władz w kwestii
ochrony przyrody, na znak protestu zrezygnował z prac w Państwowej Radzie
Ochrony Przyrody. Był to człowiek wielkiego formatu i człowiek honoru.

Apel WWF Polska poparło wielu "oszłomów" m.in. Czesław Miłosz, Ryszard
Kapuściński, Olga Tokarczuk, środowiska naukowe wielu polskich uczelni, w
tym 130. profesorów oraz i wiele innych osób, dla których Puszcza
Białowieska nie jest tylko pustym hasłem.

Dowodów, że w Puszczy Białowieksiej źle się dzieje jest mnóstwo. Mówi o tym
film przygotowany przez WWF. Mamy bogatą bazę zdjęciową, która dokumentuje
niszczenie przyrody Puszczy Białowieskiej. Posiadamy też wiele opracowań
eksperckich, które pokazują że gospodarka w Puszczy Białowieskiej jest
nieopłaopłacalna, a przyszłość regionu należy widzieć jedynie poprzez
pryzmat jej ochrony. Potrzebne są, i to jak najszybciej, ostateczne decyzje
o objęciu całej Puszczy Białowieskiej skuteczną ochroną. Jak pokazują
doświadczenia decyzje w sprawach ochrony przyrody nie są łatwe. Dlatego
władzy trzeba pomóc! Pomóc może każdy ! Wystarczy np. przesłać apel z
naszymi żądaniami (4 punkty), który znajduje się na płycie CD i na okładce
płyty wydanej przez WWF na 4 wskazane adresy: Prezydent, Premier, Sejm i
Senat (pocztą lub e-mailem).

Z poważaniem,
Stefan Jakimiuk
------
Projekt WWF "Białowieski Park Narodowy"
WWF Polska

ul. Batorego 44A/13
17-200 Hajnówka
tel./fax: (85) 68 255 15
tel. kom. 0 606 856 777
e-mail: s...@w...pl

www.wwf.pl

Przekaż 1% podatku na walkę o środowisko, w którym żyjesz. Sprawdź =>:
http://www.wwf.pl/1procent

79. Data: 2005-03-03 23:14:59

Od: "Jagoda" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

No i znowu wpadka ... Nie dokończony uciekł na grupę (:-((

> Kochani !
> Dostałam taki mail. Na prośbę producenta płyty o której pisałam przekazuję
go na Wasze ręce.

Pozdrawiam - Jagoda

80. Data: 2005-03-04 00:56:33

Temat: Re: Ratujmy Puszczę Białowieską
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> tym 130. profesorów oraz i wiele innych osób, dla których Puszcza
> Białowieska nie jest tylko pustym hasłem.(...)

Dla mnie nie jest, dlatego szanuję ludzi pracujących
w polskim leśnictwie, którzy poświęcają swoje życie
tej niełatwej profesji w przeciwieństwie do różnej
maści krzykaczy, w tym przypadku "ekooszołomów"
zwykle nie mających zielonego pojęcia o przyrodzie.

http://www.lp.gov.pl/media/prasa_l/el/w_najnowszym_e
l/archiv/el_3_04

Pozdrawia boletus

Małe piękno
No i gdzie ja dostane w Polsce taaaaka lawke?
Do niesky'ego
cięcie
Takie inne cebule