Razowy a pełnoziarnisty ?

1. Data: 2004-03-09 11:36:04

Temat: Razowy a pełnoziarnisty ?
Od: "Małgorzata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy to to samo? Czy może chleb razowy nie musi być pełnoziarnistym ?A może
razowy to znaczy żytni ?

Małgorzata

1. Data: 2004-03-09 12:11:11

Temat: Re: Razowy a pełnoziarnisty ?
Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy to to samo? Czy może chleb razowy nie musi być pełnoziarnistym ?A może
> razowy to znaczy żytni ?
>
>                Małgorzata

Jedno wiem na pewno. Razowy nie równa się żytni. Żytni może być razowy lub nie,
a razowy może być żytni, pszenny albo mieszany. Czyli w skrócie: razowy = z
mąki razowej, czyli grubo mielonej z całego (nieoczyszczonego z zewnetrznej
warstewki) ziarna, a żytni jest z mąki żytniej i niekoniecznie grubo mielonej.
Pozdrówka - Agnieszka

1. Data: 2004-03-09 15:08:16

Od: Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----USUN-TO> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 9 Mar 2004 12:36:04 +0100 I had a dream that Małgorzata
<s...@p...onet.pl> wrote:
> Czy to to samo? Czy może chleb razowy nie musi być pełnoziarnistym ?A może
> razowy to znaczy żytni ?

Razowy to na pewno nie to samo co żytni, inna sprawa, że najczęściej chleby
razowe robi się z mąki zytniej razowej i zwykłej pszennej.

1. Data: 2004-03-09 20:50:11

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c2kabj$ld4$1@news.onet.pl> Małgorzata wrote:
> Czy to to samo?

Nie.

Czy może chleb razowy nie musi być pełnoziarnistym ?

Nie musi.

> może razowy to znaczy żytni ?

Nie.

Chleb razowy to chleb z nieoczyszczonej mąki (dawniej "raz" przemielonej
stąd "razowy")

Władysław

1. Data: 2004-03-10 11:59:55

Od: "Małgorzata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy może chleb razowy nie musi być pełnoziarnistym ?
>
> Nie musi.
>

> Chleb razowy to chleb z nieoczyszczonej mąki (dawniej "raz" przemielonej
> stąd "razowy")

A mąka nieoczyszczona to nie znaczy "pełnoziarnista" ?

Małgorzata

1. Data: 2004-03-10 12:21:28

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> A mąka nieoczyszczona to nie znaczy "pełnoziarnista" ?
>
>                               Małgorzata

Jak cos jest pelnoziarniste to nie jest maka...

Anka

1. Data: 2004-03-11 07:22:55

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <c2mvvi$n93$1@news.onet.pl> Małgorzata wrote:

> A mąka nieoczyszczona to nie znaczy "pełnoziarnista" ?

Tu zabiłaś mi klina, bowiem nigdy nie spotkałem się z określeniem "mąka
pełnoziarnista". Wydaje się, że "pełnoziarnisty" to w ogóle świeży
nowotwór w polszczyźnie, kalka z niemieckiego "vollkorn", co faktycznie
tłumaczy się tradycyjnie jako "razowy". Ponieważ jednak słowo przejęte
niedawno, to kojarzy się, także mi, z chlebem z całego, tzn.
niemielonego ziarna, dlatego stwierdziłem, że "pełnoziarnisty" to nie to
samo co "razowy".

Władysław

1. Data: 2004-03-11 10:18:18

Od: "Agnieszka " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@p...onet.pl napisał(a):

> Jak cos jest pelnoziarniste to nie jest maka...

Pełnoziarnisty znaczy że rzemielone są cae ziarna, nie łuskane i nie
oczyszczane. Gdyby chodziło cae ziarna to byłby całoziarnicty nie?? POzatym
pełne mleko oznacza hcyba tłuste czyli nie oczyszczone z tłuszczu. Mnie w
szkole nauczyli że pełnoziarnisty i razowy to jedno licho poprostu maka jest
z całych - pełnych - ziarem zboza jakiegoś tam - żyto, pszenica.
Co innego że często się teraz dodaje do chleba ziarna w całości ale to w tedy
nazywa się z ziarnem czegoś tam... np. razowy ze słonecznikiem...
AgaL, pozdrawia chlebowo:)

1. Data: 2004-03-12 17:51:45

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co innego że często się teraz dodaje do chleba ziarna w całości ale to w tedy
> nazywa się z ziarnem czegoś tam... np. razowy ze słonecznikiem...

Mleko zawsze, niezaleznie od tego, co jest napisane na opakowaniu, zawiera
pewna ilosc tluszczu.
Nawet to slynne "0%".
Poza tym nie slyszalam nigdy okreslenia "caloziarnisty", wobec czego nie
przemawia do mnie Twoj wywod...Podpisuje sie wiec pod tekdstem Wladyslawa i
uwazam, ze "razowy" i "pelnoziarnisty" to dwa rozne okreslenia.

Anka

Anka

chicken biryani
ziemniaczki w piekarniku szybka przekaska
silikonowe formy do pieczenia
Pora na śniadanie
Makrela-jak smażyć?