Re.Problem z leczeniem astmy

1. Data: 2001-10-05 22:00:28

Temat: Re.Problem z leczeniem astmy
Od: "andrzej45" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Jestem lekarzem zajmujacym sie homeopati,suplementacja,biochemia i wielu
innymi zagadnieniami zwiazanymi z medycynaPosrednia .przyczyna
alergii/astmy/,pylkowicy tkwi w uszkodzeniu sluzowki jelita grubego i
gornych drog oddechowych .Uszkodzenia jelit powoduje grzyb o nazwie -candida
albicans,pasozyty a gornych drog oddechowych gronkowiec.Leczenie
tradycyjne jest zawsze nieskuteczne.Temat rzeka.Moge pomoc
a...@p...com

2. Data: 2001-10-06 09:04:00

Temat: Re: Re.Problem z leczeniem astmy
Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawdziwą przyczyną astmy oskrzelowej jest określony model żywienia, w
wyniku którego pojawia się przewaga układu parasympatycznego w układzie
oddechowym i pewna skaza w organizmie, która umozliwia powstawanie uczuleń
na takie, czy inne alergeny. Prawidłowe żywienie (nie mylić z powszechnie
zalecanym) usuwa tę skazę i usuwa przewagę ukł. parasympatycznego w układzie
oddechowym.

Przy niekorzystnym odżywianiu organizm musi oszczędzać białko i energię.
Jednym ze sposobów jest niezupełne trawienie białek, często i tłuszczów.
Białka strawione do aminokwasów nigdy nie powodują skazy białkowej. Jeśli
organizm nie może ich strawić do końca, trawi je tylko częściowo. Te
niestrawione fragmenty, zwane peptydami, są wchłaniane przez ścianki jelit
do krwi, a organizm rozpoznaje je jako obcogatunkowe białko i wytwarza
przeciw nim przeciwciała, co jest przyczyną wielu chorób alergicznych.
Mówiąc inaczej, organizm sam ze sobą walczy (autoagresja).

Reasumując: tak naprawdę to nie pyłki, nie grzyby, nie drożdżaki, nie
sierść, nie roztocza i wiele innych mikroorganizmów są winne, że mamy
alergię i walka z nimi jest niekończącą się zabawą w kotka i myszkę. Kluczem
do wyzdrowienia jest tak odżywiać organizm, by mógł bez problemu radzić
sobie z każdym w/w bodźcem i by nie stanowił zagrożenia dla naszego
sprawnego układu immunologicznego. I taka jest prawda.

Pozdrawiam
Krystyna

3. Data: 2001-10-06 09:49:23

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc

Jak ja Ci zazdroszcze tej niezmaconej pewnosci siebie

Blade

4. Data: 2001-10-06 13:14:47

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Blade Runner" <B...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czesc

> Jak ja Ci zazdroszcze tej niezmaconej pewnosci siebie
>
> Blade

Szczerze mówiąc odzywam się tu nie po to, by wywoływać zazdrość, a wręcz
przeciwnie, zależy mi, by czytający znajdowali to, czego szukają. Kiedyś nie
miałam takiej, jak piszesz, niezmąconej pewności siebie. Natura, w tym także
nasz ludzki organizm nigdy nie była i chyba nie będzie przewidywalna na
pełne 100 %. Taka jest cecha biologicznej kreatywności, dlatego moja pewność
siebie też nie jest i nie może być tak do końca niezmącona.

Dobrze jest czasem, choćby na chwilę, odłożyć pewne utarte schematy i
przyjąć na użytek rozważań teoretycznych odmienny od powszechnie przyjętych
tak zwanych norm i systemów wartości typu: "to" jest dobre i zdrowe, a
"tamto" jest złe i szkodliwe. Takie skróty myślowe po odpowiednio długim
czasie prowadzą na manowce i zamiast leczyć - w końcu zaczynają szkodzić,
nie tylko pacjentom, ale i w rezultacie samym lekarzom. Czyż może być dla
lekarza coś bardziej satysfakcjonującego niż skuteczność w wyleczeniu
chorego? Pomijam tu kwestię zarobków, bo uważam, że wynagrodzenie powinno
być zawsze adekwatne do umiejętności i skuteczności w każdym zawodzie. Gdy
tak nie jest, rodzi się fikcja i marnotrawstwo czasu, pieniędzy i wielu
innych rzeczy.

A wystarczy SOBIE zaufać, tej własnej zdolności logicznego myślenia, każdy
tę zdolność ma, ale nie każdy (niezależnie od wykształcenia) ma do siebie
samego aż takie zaufanie i woli oprzeć się na innych "mądrzejszych". Takie
bezkrytyczne zawierzanie, nie tylko w religiach prowadzi w końcu do
patologii. Zasada ograniczonego zaufania jest zupełnie sensowną zasadą i nie
powinna być stosowana tylko przez kierowców na drodze.

Pozdrawiam
Krystyna

5. Data: 2001-10-06 15:07:26

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
> Prawdziwą przyczyną astmy oskrzelowej jest określony model żywienia

Proszę o przykład ewentualnie źródło (do poczytania)

> w wyniku którego pojawia się przewaga układu parasympatycznego w układzie
> oddechowym i pewna skaza w organizmie

Jaka, jak sie objawia, poczym ją poznać ?

> [...]
> na takie, czy inne alergeny. Prawidłowe żywienie (nie mylić z powszechnie
> zalecanym) usuwa tę skazę i usuwa przewagę ukł. parasympatycznego w

Jakie zywienie ? Proszę o przykład ewentualnie źródło (do poczytania)

Dieta optymalna :-) ?

Sark

6. Data: 2001-10-06 19:26:00

Od: "Krystyna" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://ikoiko.republika.pl , http://republika.pl/optymaln

> Jaka, jak sie objawia, poczym ją poznać ?
>
> Jakie zywienie ? Proszę o przykład ewentualnie źródło (do poczytania)
>
> Dieta optymalna :-) ?
>
> Sark

Dokładnie : )

Nie wierzysz? No i dobrze, wierzyć nie musisz, ale mimo to poczytaj, w
końcu tyle folkloru nas otacza, że jeszcze ten jeden Ci nie zaszkodzi, ...
a może w czymś pomoże ?

Otóż lek. med. Mariusz Głowacki , konsultant i opiekun medyczny Centrum
Żywienia Optymalnego w Jastrzębiej Górze na łamach miesięcznika "Optymalni"
na temat astmy pisze tak:

Astma oskrzelowa jest nadal częstą przyczyną nagłych zgonów mimo rozwoju
współczesnej medycyny. Choroba ta związana jest z napadowym zmniejszeniem
drożności dróg oddechowych spowodowanym obrzękiem śluzówki, zwiększonym
wydzielaniem śluzu oraz skurczem mięśni ścian oskrzeli tzn. przewagą układu
parasympatycznego (PS) w układzie oddechowym. Medycyna konwecjonalna
poszukuje przyczyn w reakcjach alergicznych, powikłaniach chorób innych
układów, w ciężkiej nerwicy. Rodzinne występowanie choroby (ten sam sposób
żywienia), to,
że wszyscy mamy kontakt z alergenami, a chorują tylko niektórzy, że tylko
część chorych na newicę ma dolegliwości astmatyczne (odmienny sposób
żywienia)

sugeruje, że źródeł astmy należy poszukiwać w sposobie żywienia. Dowodem na
to jest ustępowanie choroby po rozpoczęciu żywienia optymalnego. W leczeniu
astmy medycyna stosuje wiele specyfików chemicznych m.in. leki pobudzające
receptory ukł. sympatycznego (S), kortykosterydy, aminofilinę,
antycholinergiki, kromoglikan. Taka terapia farmakologiczna niesie za sobą
szereg powikłań np. nadciśnienie tętnicze,
cukrzycę, otyłość, miażdżycę, chorobę wrzodową żołądka, arytmię serca,napady
drgawkowe, a czasami niektóre leki, jak np. kromoglikan mogą powodować
zaostrzenie choroby. Medycyna konwencjonalna uznaje astmę oskrzelową za
chorobę

nieuleczalną. Jedynym możliwym sposobem wyleczenia tego groźnego schorzenia
jest żywienie optymalne, jako metoda usuwająca przyczynę, a nie tylko
objawy. Korzystny wpływ żywienia optymalnego wymaga wspomagania prądami
selektywnymi, które powodują miejscowe (w układzie oddechowym) pobudzenie
układu sympatycznego (S) i poszerzenie światła oskrzeli. Najlepsze efekty
uzyskujemy w przypadku pewnego
rozpoznania astmy oskrzelowej. Niestety często zdarzają się mylne diagnozy u
pacjentów chorujących m.in. na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc (czasami
te schorzenia współistnieją), astmę sercową, zatorowość płucną, a czasami
nawet rozedmę płuc. W przypadku tych chorób ze względu na dominujące
uszkodzenie

struktury płuc efekty występują później i nie są tak spektakularne.
Charakter tego schorzenia wymaga podjęcia leczenia w stacjonarnym ośrodku
żywienia optymalnego. Konieczne jest od początku prawidłowe żywienie
optymalne z indywidualnym ustaleniem dobowej ilości białka, tłuszczu i
węglowodanów dla każdego chorego, regularnie stosowane zabiegi prądami
selektywnymi, a przede wszystkim
sprecyzowanie diagnozy przez doświadczonego lekarza optymalnego. Te warunki
łącznie z profesjonalnym nauczaniem żywienia, (2-3 godziny dziennie wykładów
dietetyczek) jako jedyne w Polsce spełnia Centrum Żywienia Optymalnego w
Jastrzębiej Górze. Dodatkowym atutem tego miejsca jest sprzyjający leczeniu

mikroklimat. Dlatego spośród ok. 60 osób chorych na astmę (dorosłych i
dzieci) przebywających w Jastrzebiej Górze w ostatnich miesiącach, u 100%
obserwowaliśmy istotną poprawę, a u ok. 70% całkowite wyleczenie (brak
duszności po odstawieniu leków). Odnotowano również bardzo spektakularne
efekty np. kilkunastoletnia astma wyleczona w 4 dni (list pt."Stosowałam
wszystkie diety świata") w numerze grudniowym).

Takimi efektami nie może się pochwalić żadna znana mi metoda leczenia astmy
oskrzelowej.

lek. med. Mariusz Głowacki

Koniec cytatu.

Pozdrawiam
Krystyna

7. Data: 2001-10-06 23:33:09

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia , a był to Sat, 6 Oct 2001 21:26:00 +0200 , "Krystyna"
<k...@v...pl> napisał coś takiego:

http://ikoiko.republika.pl , http://republika.pl/optymaln

Przepraszam , ale jeśli widzę że ktoś twierdzi że wyleczył SLA dietą
to ja się poddaję.... :-(
Gdzie , pytam gdzie jest opisany taki przypadek.

> [...]
>uszkodzenie
>struktury płuc efekty występują później i nie są tak spektakularne.

A można wiedzieć na czym polega skuteczność działania diety optymalnej
w POChP , astmie sercowej , czy restrykcyjnych chorobach płuc?
Druga sprawa - a czy oprócz zatorowości płucnej , DO leczy także zator
płucny?

>sprecyzowanie diagnozy przez doświadczonego lekarza optymalnego. Te warunki
>łącznie z profesjonalnym nauczaniem żywienia, (2-3 godziny dziennie wykładów

przecież diagnoza jest zawsze ta sama - " zły model żywienia....."
--
Cosa
c...@p...onet.pl

8. Data: 2001-10-08 10:04:40

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 6 Oct 2001, Krystyna wrote:

> Otóż lek. med. Mariusz Głowacki , konsultant i opiekun medyczny Centrum
> Żywienia Optymalnego w Jastrzębiej Górze na łamach miesięcznika "Optymalni"
> na temat astmy pisze tak:

A nie mowilem - kilka postingow temu, ze na pewno optymalni powiedza,
ze maja lepsze mozliwosci leczenia niz sterydy wziewne!
Dlugo nie trzeba bylo czekac

> Astma oskrzelowa jest nadal częstą przyczyną nagłych zgonów mimo rozwoju
> współczesnej medycyny.

Nie, przesada. Obecnie bardzo juz rzadko. Astma jest akurat ta
choroba, w ktorej dzieki jak najbardziej konwencjonalnej medycynie
nastapil bardzo duzy postep

> [...]
> drgawkowe, a czasami niektóre leki, jak np. kromoglikan mogą powodować

Bzdura, niech Pani nie straszy ludzi. Kromoglikan jest bardzo
bezpiecznym lekiem tyle, ze niestety czesto malo skutecznym.
Zdarzajaca sie czasami nadreaktywnosc na proszek nie daje
zadnych szkodliwych nastepstw
Akurat w astmie terapia
farmakologiczna niesie za soba male ryzyko powiklan jesli prowadzona
jest prawidlowo.

> Charakter tego schorzenia wymaga podjęcia leczenia w stacjonarnym ośrodku
> żywienia optymalnego.

czy nie jest to kryptoreklama?

Bardzo prosze o potwierdzenie pismiennictwem medycznym, ze
Osrodek jw. ma takie rezultaty. Jedno jest pewne - nie jest prawda,
ze konwencjonalne metody leczenia sa nieskuteczne i obciazone
tak duzym ryzykiem, jak zostalo to napisane.

Innymi slowy moja konkluzja jest taka. Pani Krysytno, jesli
w tzw. zywieniu optymalnym jest ziarno prawdy i rzeczywiscie
jest one skuteczne, chociaz nie zostalo to udowodnione, to
robi Pani takimi postingami tej metodzie wielka krzywde,
poniewaz probuje Pani uzasadnic jej wartosc materialami
reklamowymi. Osobiscie wole juz dyskutowac z Panem
George Zieba, bo taka rozmowa ma inny aspekt.

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

9. Data: 2001-10-11 22:24:27

Od: p...@a...torun.pl (Piotr Kasztelowicz) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 7 Oct 2001 01:33:09 +0200 , Cosa <c...@p...onet.pl> wrote:

>w POChP , astmie sercowej , czy restrykcyjnych chorobach płuc?
>Druga sprawa - a czy oprócz zatorowości płucnej , DO leczy także zator
>płucny?

a czym sie rozni zatorowosc plucna od zatoru plucnego

uff grzaski temat - ja sie troche na tym znam, pomijajac fakt,
ze mamy w Polsce w tym temacie na prawde swiatowej slawy
specjaliste. Oj, Oj z zatorami ostroznie aby nie bylo takze
tych tluszczowych

Piotr
Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

dysleksja
problem z leczeniem astmy
aaa
dyslekcja
Migotanie przedsionków serca - gdzie leczyc?