Zima, wiosna...-bedzie dalszy ciag?

1. Data: 2002-08-20 12:25:12

Temat: Zima, wiosna...-bedzie dalszy ciag?
Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy!
Mam chyba problem z serwerem z ktorego sciagam posty z grupy. Nie wszystkie
wiadomosci widze. I tu moje pytanie:
czy Jola L-L napisała juz cos nowego w temacie "Zima,wiosna, czy co?" ?
Obiecala bodajze wczoraj ....mialo byc o kolorach kosmetykow....poza tym
dlugo sie nie odzywala w tym temacie....a temat ciekawy...
Mysle, ze nie tylko ja z niecierpliwoscia oczekuje dalszych porad i
wskazowek :-)))
I mam propozycje. Poniewaz watek "Zima,wiosna, czy co?" jest juz tak
rozbudowany, ze trudno sie w nim znalezc - nie doklejajmy nastepnych
postow...Zacznijmy nowy watek zatytulowany np. "Zima, wiosna c.d." lub
podobnie.

Serdecznie pozdrawiam.
Oczekujaca Ela.

P.S.
Jolu nie odbieraj tego jako poganianie-po prostu zafascynowalas nas ciekawym
tematem :-))))

1. Data: 2002-08-22 08:01:11

Temat: Re: Kosmetyki-Z, L, W, J
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio moja doba stala sie o kilka godzin za krotka:))) i nie daje rady
czasowo.
Juz nadrabiam, Ewus :)).

W/g C.Jackson "Sztuka makijazu":
Najlatwiej rozpoznac wlasny koloryt za pomoca kosmetykow. Najszybciej
ustalisz, czy jestes Zima . Latem, Jesienia, czy Wiosna nakladajac roz i
szminke w roznych odcieniach.

Zima :
Najlepiej sprawdzaja sie : roz w odcieniach pochodnych cyklamenu lub
czerwonego wina oraz szminka w tonacji od dosc zywego cyklamenu do fuksji a
takze wszelkie odcienie czerwieni nasyconej lub bordo. Szminka w odcieniu
rdzy, cynamonu, odcienie oranzowe i brzoskwiniowe nadaja karnacji Zimy
wyglad nieefektowny i ziemisty 9zolty). W zbyt jasnych odcieniach szminki
Zima wydaje sie wyblakla. Krotko mowiac; Zima to kolor!
Lato:
Najladniejszym kolorem blushu sa odcienie zgaszonego cyklamenu lub sliwki.
Najodpowiedniejsza dla Lata szminka to pochodne cyklamenu, fuksji i
rozgniecionych jagod. Czerwona szminka jest przewaznie zbyt jaskrawa,
wyjatek stanowi stlumiona , srednia czerwien ( taki odcien czerwieni ma
wnetrze dojrzalego arbuza).Szminka barwy oranzu lub brzoskwini wyglada
wulgarnie , natomiast odcienie rdzy , cynamonu lub brazu wydaja sie mdle.
Jesien:
Jesien bardzo ladnie wyglada umalowana odcieniami rudej czerwieni,
brzoskwini, zgaszonej pomaranczy i terrakoty.Dla Jesieni o jasniejszej
karnacji najodpowiedniejsza jest szminka w kolorze brazowawego rozu
lososiowego lub zgaszonej brzoskwini., natomiast brunetkom bardziej
odpowiadaja zywsze odcienie terrakoty i ceglastej czerwieni. Szminka barwy
cyklamenu lub fuksji zawsze wyglada pospolicie lub wrecz wulgarnie.
Wiosna:
Urode Wiosny najlepiej wydobywaja cieple odcienie lososiowego rozu. Ulubione
Szminki kobiet o tym typie urody maja zwykle barwe koralowego lub
lososiowego rozu, korala, brzoskwini. Niektore Wiosny , ladniej niz w
brzoskwini wygladaja w rozu, musi to jednak byc roz cielisty ( w tonacji
zoltej) a nie cyklamen. Brunetki i niektore rudowlose doskonale prezentuja
sie umalowane czysta oranzowa czerwienia.

Jola L-L

1. Data: 2002-08-22 08:29:18

Temat: Re: Test makijazu
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

za C. Jackson

Idac do drogerii najlepiej duzej ( duzy wybor wszelkich odcieni) wloz
biala bluzke, ktora harmonizuje z dowolnym makijazem.Trudno ocenic ci efekt
np. cynamonowej szminki gdy jestes w amarantowym swetrze- te barwy sie
jkloca.
Nie nakladaj na twarz zadnego podkladu. Ten, ktorego uzywaklas dotad
,nie jest- byc moze- odpowiedni . Niewykluczone, ze tlumi on naturalny
koloryt twojej cery.
Wlasciwy odcien podkladu wybierzesz pozniej, gdy ustalisz swoj typ
kolorystyczny.

Autorka opisuje cztery zestawy rozu i szminki, po jednym dla kazdego typu:
Zima
Chcac sprawdzic, czy jestes Zima, poszukaj rozu w czystym odcieniu
cyklamenu (lub czerwonego wina, jesli masz bardzo ciemna cere).Przygotuj tez
szminke w dosc ostrym odcienu\iu rozu( przy ciemnej cerze powinien to byc
roz ciemny). Kolor nie musi byc krzyczacy, ale i nie nazbyt pastelowy.
Lato
Dla Lata potrzebny jest blush w jasnym, miekkim odcieniu cyklamenu i taka
sama rozowa szminka.
Jesien
Jesien poszuka rozu w brazowawym , dosc ciemnym odcieniu brzoskwini. W tym
wypadku korzystniejsza szminka ma kolor terrakoty lub cynamonu.
Wiosna
Dla Wiosny trzeba znalezc blush w kolorze lososiowym i szminke w podobnym ,
jasnym i czystym odcieniu. Unikaj tonacji brazowawej.
Gdy umalujesz sie jednym zestawem, obejrzyj sie uwaznie w lustrze.Nastepnie
zmyj i wyprobuj nastepny zestaw. Ktory wyglada lepiej na twojej twarzy?Jesli
dalej jestes niezdecydowana to skorzystaj z kilku rad C. Jackson.

Blondynka, oczy niebieskie - Lato czy Wiosna? Wyprobuj szminke w
kolorze zgaszonej fuksji(Lato) porownujac ja z kredka w odcieniu zywego,
koralowego rozu(Wiosna).
Brunetka, oczy niebieskie lub zielone- Zima czy Wiosna?
Wyprobuj szminke w odcieniu karminu lub nasyconej czerwieni(Zima) i porownaj
ze szminka w kolorze czerwieni oranzowej( Wiosna).
Brunetka, oczy brazowe- Jesien czy Zima? Wyprobuj nasycona czerwien
(Zima) i porownaj z czerwienia oranzowa lub ceglasta(Jesien)
Rudowlosa, oczy niebieskie lub zielone- Jesien czy Wiosna? Wyprobuj
szminke w tonacji zgaszonej, ciemnej brzoskwini (Jesien) i kredke
brzoskwiniowa w odcieniu delikatnym i czystym( Wiosna).
Szatynka, oczy niebieskie _ Lato czy Zima ? Oba typy kolorystyczne
nosza spokrewnione barwy znacznie jednak rozniace sie intensywnoscia.
Dlatego tez wyprobuj ten sam kolor- fuksje- w odcieniu ostrym (Zima) oraz
miekkim i jasniejszym ( Lato ).
Blondynka, oczy zielone- Lato czy Jesien? Wyprobuj jasny cyklamen
(Lato) i ciemniejsza, brazowawa brzoskwinie (Jesien).

To na poczatek.

Jola L-L

1. Data: 2002-08-22 08:52:36

Temat: Re: Zima- karta makijazu
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zima :
szminka:
cyklamen( lub czerwone wino przy jasnej cerze)
nasycona czerwien
fuksja

blush ( roz) :
czysty cyklamen( lub czerwone wino j/w)

cienie do powiek:
rozjasniajace:szampan
neutralne: chlodny szary
barwne: fiolet, granat, zielen swierku, blekit stalowy
Te trzy podstawoew szminki: roz, nasycona czerwien i fuksja bedzie
harmonizowac z cala "zimowa' garderoba. Idealny zestaw szminek moze zawierac
kilka odcieni cyklamenu i maliny, fuksje, 2-3 chlodne czerwienie a takze
sliwke, rozgnieciona jagode i czerwone wino. Stroj barwy bordo ladnie
podkresla szminka w kolorze czerwonego wina , sliwki lub maliny. Kredka
barwy fuksji najlepiej wyglada na tle ubioru w tym samym kolorze ( inne
odcienie rozu wydaja sie wowczas mdle) a rozowa - na tle innego rozu. Ubior
zywoczerwony wymaga rownie mocno umalowanych ust w kolorze nasyconej
czerwieni, zolty stroj- szminki jasnoczerwonej lub sredniorozowej.
Pozostale barwy garderoby Zimy - kolory neutralne ( tzn. biel, szary i braz,
czern i granat), blekity i zielenie mozna zestawiac z dowolnym kolorem
szminki- po prostu wybierz ulubione odcienie. Stroj czarny wymaga
intensywniejszego odcienia - bo sam jest intensywny- moze to byc czerwien,
ostry roz lub fuksja albo amarant. Roz: powinien harmonizowac z tonacja
szminki- cyklamenem, czerwienia, sliwka, czerwonym winem lub fuksja. Innym
wyjsciem jest znalezienie jednego tylko blushu w odcieniu czystego cyklamenu
(umiarkowanie chlodnego_ nie powinien byc zbyt "niebieski") ktory da sie
pogodzic zarowno ze szminka rozowa, czerwona, i fuksja. Jesli masz ciemna
cere- twoj podstawowy roz powinien miec odcien czerwonego wina.
Cienie do powiek: podstawowy zestaw powinien zawierac rozjasniajacy cien
do powiek(R) w odcieniu bialego szampana, cien konturujacy(K) w tonacji
chlodnej szarosci oraz na powieki , jeden ( w zaleznosci od barwy oczu):
fiolet, granat, zielen swierku, stalowy blekit. . Cienie moga sie powtarzac
, w subtelniejszej wersji ,w kolorach twojego stroju , pod tym wszakze
warunkiem, ze efekt ich nie kloci sie z wrodzona barwa oczu.Ubrana w blekit
mozesz malowac oczy granatem lub blekitnym stalowym; w zielen- odcieniem
miety lub swierku; w turkus- stalowym blekitem lub zgaszonym turkusem, w
fiolety i roze- odcieniem rozu. Kolory te powinno sie stosowac w
umiarkowanych ilosciach i mieszac z barwami neutralnymi.

Karta Makijazu - Zima

kolor stroju:(KS)
rozowy,
amarant,
krolewski fiolet
lodowaty fiolet
szminka:(SZ)
rozowa
blush:(B)
czysty cyklamen ,
cienie (C):R(rozjasniajace): bladorozowy
K(konturujace):szary, fioletowy
(KS): nasycona czerwien
karmin
(SZ)nasycona czerwien
karmin
(B) srednia czerwien
(C) : R:szampan
K:szary, granatowy lub szaroniebieski lub szafirowy lub zielen
swierku
(KS): fuksja
(SZ) fuksja
(B) fuksja
(C): R: bladorozowy
K: szary, fioletowy
(KS) czerwon wino
zywa zurawina
(SZ): sliwkowa lub bordo lub malinowa
(B) sliwka lub bordo
(C) R: bladorozowy
K: szary, fioletowy, bez lub szaroblekitny lub granatowy
-------------
(KS): cytrynowy
lodowatozolty
(SZ) pelargonia, azalia
(B) lagodna czerwien, czysty cyklamen
(C) R: szampan, bladozolty
K: kakao, morski blekit, lub blekit stalowy lub zielen stalowa lub
ciemny turkus lub granatowy
(KS):
zywy kobalt
blekit
krolewski blekit
nasycony blekit
lodowaty blekit
(SZ)
dowolna
(B) dobrany do szminki
(C) R: szampan, bladozolty
K: szary, szafirowy, granatowy, szaroblekitny, fioletowy
(KS):
ostry turkus
blekit chinski
czysty blekit
stalowy
szmaragdowy
turkus
lodowaty morski
blekit
(SZ):
rozowa
fuksja
(B) rozowy
fuksja
(C) R: jasnoszary
morski blekit
K: szary
ciemny turkus
blekit stalowy
zielen stalowa
zgaszony fiolet
-------------------------
(KS):
zywa zielen
nasycona zielen
szmaragdowa zielen
zielen sosny
lodowata zielen
(SZ)
dowolna
(B)dobrany do szminki
(C) R: szampan
mieta
K:kakao
zielen swierku
fioletowy
gdanatowy
-----------------------
(KS):
czarny
bialy
granatowy
wszystkie odcienie szarosci
(SZ):
dowolna
(B)
dobrany do szminki
(C) R: lodowatoszary
K: szary
dowolny
(KS):
brazowoczarny
szary bez
(SZ):
dowolna
(B): dobrany do szminki
(C) K: szampan,
szary bez
K: kakao
dowolny

1. Data: 2002-08-22 09:05:47

Od: "Ela" <P...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joluś kochana,
dzieki serdeczne za ciag dalszy...
Okazuje sie , ze w moim przypadku te informacje sa nader wazne gdyz wczoraj
dowiedzialam sie o organizowanym za 3 tygodnie spotkaniu klasowym - ćwierć
wieku po maturze :-)) Tylez samo lat nie widzielismy sie i chcialabym sie
wspaniale zaprezentowac. Dzieki Tobie to mi sie UDA.Wierze w to.

Probowalam kupic obie wspomniane przez Ciebie ksiazki, ale niestety nie ma.
Moze znasz nazwe wydawnictwa?

Serdecznie pozdrawiam.
Ela

1. Data: 2002-08-22 09:14:22

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> --------------------------------------
>
> Extra jestem właśnie Zimą i nareszcie coś właśnie dla mnie dostosowane do
stroju, dzięki.

1. Data: 2002-08-22 09:21:34

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <a...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> stroju, dzięki.

Hmm... A skąd wiesz, że jesteś zimą? Robiłaś sobie profesjonalny wiza?

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-08-22 09:27:35

Temat: Re:Lato- Karta Makijazu
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

--------
Lato:

szminka:
lila roz
zgaszona fuksja
srednia czerwien
blush:
przygaszony cyklamen
cienie do powiek:
rozjasniajace:szampan
neutralne:szaropopielaty
barwne: chlodny blekit, fioletowoszary lub zielen swierku lub
stalowy blekit
Podstawowy zestaw szminek jak wyzej, mozna jeszcze dokompletowac rozmaite
odcienie rozu i lila, przygaszonej fuksji, ciemnego bzu, sliwki lub
czerwonego wina oraz kilku odmian lagodnej czerwieni. Kiedy ubierzesz sie w
chlodna czerwien- maluj usta podobnym odcieniem, bedacym pochodna karminu.
Gdy nosisz bordo- wybierz szminke sliwkowa lub wisniowa. Fuksja wyglada
dobrze tylko na tle innej fuksji, podobnie do ubioru w ciemnym odcieniu bzu
lub sliwki, dobieraj kredke w zblizonej tonacji, stroje rozowe wymagaja
szminki rozowej lub lila. Odziez barwy sredniej czerwieni harmonizuje tylko
z podobna czerwienia kredki do warg. Ubrana na zolto maluj usta kolorem
sredniej czerwieni lub niezbyt chlodnego rozu.
Wszystkie inne barwy twojej palety -zielenie, blekity, barwy neutralne- beda
wygladaly rownie ladnie z dowolnym odcieniem szminki. Wybierz wiec
najbardziej twarzowy.
Blush:
Powinien harmonizowac ze szminka, wiec idealny zestaw musi zawierac odcien
lila, roz, delikatna fuksje, stlumiona sliwke, sliwke lub ciemny bez (z a
nie ż), oraz srednia czerwien. Jednak twoj podstawowy komplet moze zawierac
tylko jeden odcien blushu- niezbyt chlodny roz , ktory da sie zharmonizowac
ze szminka w kolorze rozu, czerwieni lub fuksji.
Cienie do powiek:
Podstawowy, pasujacy do wszystkiego sklada sie z barwy rozjasniajacej w
kolorze bialego szampana, barwy neutralnej w chlodnym odcieniu szarosci oraz
cienia na powieki w odcieniu najlepiej uwydatniajacym kolor oczu: stalowej
szarosci, zgaszonego fioletu, swierkowej zieleni lub stalowego blekitu.
Cienie do powiek moga nasladowac barwy stroju o ile odcien ten
korzystnie podkresla barwe twoich oczu i nalozony jest subtelnie.
Ubrana wiec w granat- mozesz malowac w stalowy blekit, gdy stroj jest
zielony- odcieniami miety i swierku, ubior turkusowy lub w kolorze morskiego
blekitu- moze znalezc odbicie w podobnym, choc zlagodzonym kolorze cieni. Te
zywsze kolory musza byc nalozone bardzo dyskretnie, mieszane z odcieniami
neutralnymi i dobrze roztarte.

Karta Makijazu - Lato
kolor stroju(KS):
wszystkie odcienie rozu
lawenda
fioletowy roz
sredni fiolet
szminka (SZ):
rozowa
blush (B):
jasny cyklamen
sredni roz
cienie(C):
rozjasniajace R: jasny roz
konturujace K: chlodny szary
fioletowoszary
lawenda
szary bez (z a nie ż)
(KS):
srednia czerwien
malinowa czerwien
(SZ):
srednia czerwien
malina
(B):
srednia czerwien
(C) K: szampan
K:chlodny szary
szaroblekitny
zielen swierku
blekit stalowy
(KS):
lagodna fuksja
(SZ):
lagodna fuksja
(B): lagodna fuksja
(C) R: bladorozowy
K: chlodny szary
szary bez (z a nie ż)
szarofioletowy
zielen swierku
szaroblekitny
(KS):
sliwkowy
wszelkie odcienie bzu
malinowy
zgaszone bordo
(SZ):
jasna sliwka
bez
wisnia
(B): delikatna sliwka
(C) R: bladorozowy
K: chlodny szary
szarofioletowy
zielen swierku
szaroniebieski
szaroblekitny
(KS): pastelowa cytryna
(SZ): srednia czerwien, rozowa
(B): srednia czerwien, sredni roz
(C) R :bladozolty
szampan
K:kakao
morski blekit
blekit stalowy
zelen stalowa
mieta
(KS): pastelowy blekit
blekit nieba
szary blekit
sredni blekit
kobalt
(SZ): dowolna
(B): dobrany do szminki
(C) R: szampan
jasnoszary
K: chlodny szary
chlodny blekit
szaroblekitny
szarofioletowy
---------------------------------------
(KS):
wszelkie odcienie morskiego blekitu
jasny blekit
stalowy
(SZ) dowolna
(B):
dobrany do szminki
(C) R:szampan
morski blekit
K: kakao
chlodny szary
morski blekit
blekit stalowy
szarofioletowy
--------------------------------------
(KS): wszystkie odcienie chlodnej zieleni
zielen swierku
(SZ): dowolna
(B): dobrany do szminki
(C) R: szampan
mieta
K: kakao
mieta
zielen swierku
zielen stalowa
szarofioletowy
(KS): zgaszony granat
popielatoblekitny
jasnopopielaty
ciemnopopielaty
(SZ): dowolna
(B): dobrany do szminki
(C) R: szampan
jasnoszary
K: chlodny szary
szaroblekitny
szarofioletowy
szary beż
---------------------------------
(KS): bialy
beżowy
brazowy
kakaowy
(SZ): dowolna
(B): dobrany do szminki
(C) R: szampan
K: kakao
dowolny

1. Data: 2002-08-22 09:28:00

Od: "Anna" <a...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:ak2af7$phd$1@news.onet.pl...

> [...]
> Joanna
> http://jduszczynska.republika.pl
>
> iedyś kobieta z Avonu sprzedająca mi kosmetyki jak weszłam, a widziałą
mnie wtedy po raz pierwszy rzekła: oto klasyczna zima.

1. Data: 2002-08-22 09:31:43

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Probowalam kupic obie wspomniane przez Ciebie ksiazki, ale niestety nie
ma.
> Moze znasz nazwe wydawnictwa?
>
> Serdecznie pozdrawiam.
> Ela
obie wydal Twoj Styl " Najladniej ci w kolorze" i "Sztuka makijazu" Carole
Jackson

Jola L-L

strefa bezclowa
vichy-gluco block-czy jeszcze produkuja?
W Polityce...
Sprzedam SOLARIA do opalania.
eh...strona grupy;)