zielona herbata

1. Data: 2000-08-31 07:18:19

Temat: zielona herbata
Od: "Ignatius" <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hey

Czy ktos wie jak powinno sie parzyc zielona herbate? z tego co wiem
bynajmniej nie tak jak czarna

pozdrawiam
Andrzej aka Ignatius

www.kuchnia.w.pl
www.ignatius.w.pl

1. Data: 2000-08-31 08:41:05

Temat: Re: zielona herbata
Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ignatius <n...@u...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:%Enr5.1241$l...@n...tpnet.pl...
> Czy ktos wie jak powinno sie parzyc zielona herbate? z tego co wiem
> bynajmniej nie tak jak czarna
>
> pozdrawiam
> Andrzej aka Ignatius

Generalnie ponoc najlepsza zielona wychodzi z drugiego i trzecieko
zaparzania (wiec nie nalezy wyrzucac fusow).

Jader

p.s. Ostatnio odkrylem (w ramach swojego wlasnego, ograniczonego
postrzegania swiata oczywiscie) czerwona afrykanska Roi Boois (lub
podobnie - nie pamietam dokladnie). Rewelacja - robi sie ja z jakiegos
krzewu rosnacego w tylko afryce - ma czerwony kolor i lekko miodowy,
naturalnie slodkawy smak (i ponoc na wszystko pomaga ;) . Kto nie pil
polecam. A kto pil?

1. Data: 2000-08-31 08:59:17

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jader <j...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
> krzewu rosnacego w tylko afryce - ma czerwony kolor i lekko miodowy,
> naturalnie slodkawy smak (i ponoc na wszystko pomaga ;) . Kto nie pil
Ja pilam! Jest super, ten zapach........ Podobno mozna tez z mlekiem, ale
nie probowalam jeszcze, ale wkrotce to zrobie bo bawarke bardzo lubie.
Asia

1. Data: 2000-08-31 09:41:51

Od: Katarzyna Wawrzyniak <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam zielona herbata z mieta

1. Data: 2000-08-31 10:50:23

Od: Joanna Kalińska <k...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uwielbiam zielona herbate i pije ja juz ladnych kilka lat.
Najlepsza jest JUNAN taka w zielonym opakowaniu z filizanka.
Ma duze listki i jest chyba najlepsza z dostepnych na naszym rynku.
Dobra jest tez zielona jasminowa. Parze ja tradycyjnie w kubku, bardzo
mocna.
Jej zbawienne dzialanie (szczegolnie po obfitym posilku) jest odczuwalne
mimo takiego zwyklego parzenia. polecam wszystkim szczegolnie po
miesnych posilkach.
Asia

1. Data: 2000-08-31 15:31:51

Od: "Ignatius" <n...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

To po tych rozmaitych wskazowkach zapraszam wszystkich na zielona herbatke
na kanal #kuchnia na ircu :o)))

Andrzej aka Ignatius

1. Data: 2000-09-01 05:53:20

Temat: Re: Re: zielona herbata
Od: Gosia <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <j...@h...com.pl> napisał(a):

>Jader <j...@p...com.pl> wrote in message
>Ja pilam! Jest super, ten zapach........ Podobno mozna tez z mlekiem, ale
>nie probowalam jeszcze, ale wkrotce to zrobie bo bawarke bardzo lubie.

Zielonej nie zalewa sie wrzatkiem, tylko lekko przestudzona woda i parzy
do trzech (dzialanie pobudzajace) lub pieciu (uspakajajace) minut.
Trzeci napar ponoc jest najwartosciowszy. Mnie tam smakuje mocna z
pierwszego parzenia.
Co do herbaty z czerwonokrzewu - jest wysmienita i ponoc b. zdrowa.
POlecam wszystkim (pilam tez w wersji z cynamonem i owocami
cytrusowymi).

Gosia

1. Data: 2000-09-01 22:28:31

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Wawrzyniak <k...@p...wp.pl> wrote:

>Polecam zielona herbata z mieta

Skoro juz o modyfikacjach mowiy to ja luie zielona o aromacie brzoskwini
:-)

Pozdrawiam.

Lechu

1. Data: 2000-09-01 22:51:35

Od: PiotrN <p...@c...fr> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie mozna powiedziec, ze w Europie nigdzie nie podaje sie poprawnie
przygotowanej herbaty. Czy to zielonej, czy jakiej kolwiek innej... Ale
coz, zwyczaj parzenia suszonych potarganych lisci wszedl do naszych zwyczajow.
Malo! Nam to nawet smakuje z cukrem i cytryna ! Azjaci dostaja na sam widok
takiego plynu bialej goraczki :))))
Wszelkiego rodzaju herbaty powinno sie gotowac :
1. Do wrzacej wody... chlup!
2. 5 minutek na ostrym ogniu... glu glu glu!
3. kilka kropelek do filizanki
4. a nastepnie do gardziolka (bez filizanki)   :))))
Nie gotuj przypadkiem herbaty w torebeczkach !
No jezeli juz tak bardzo nie znosisz goryczy, dodaj troche cukru do
gotujacej sie herbaty (nigdy nie po!), ale to troche barbarzynskie
Japonczycy robia tez doskonale lody z zielonej herbaty !!!
Piotr.

Proste chlopskie zycie
Proste chlopskie zycie
Mała Gastronomia