Re:zupa rybna

1. Data: 2001-09-16 02:58:17

Temat: Re:zupa rybna
Od: d...@e...net.ae (Tomek W) szukaj wiadomości tego autora

Tez nie wiem co to jest sterlet ale pamietalem fragment z " Mistrza i
Malgorzaty" M.Bulchakowa

"Pamietaja starego Gribojedowa co starsi mieszkancy Moskwy!
Co tam sandacz au naturel z wody?! Sandacz to jeszcze nic, moj mily
Ambrosij! A sterlet, sterlet w srebrzystym naczynku, filet ze sterleta z
szyjkami rakowemi i ze swiezym kawiorem?"....

Wydaje sie byc interesujacy choc nieco z rosyjska przeladowany- te
szyjki i jeszcze kawior..
Tomek W
--
Tam jest gaz!! http://www.angelfire.com/wi/lpg/

1. Data: 2001-09-16 10:31:50

Temat: Re: Re:zupa rybna
Od: "czarek" <c...@z...media.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek W <d...@e...net.ae> napisał(a) w artykule
<3...@e...net.ae>...
> [...]
> Ambrosij! A sterlet, sterlet w srebrzystym naczynku, filet ze sterleta z
> szyjkami rakowemi i ze swiezym kawiorem?"....

Sterlet Acipenser ruthenus, ryba z rodziny jesiotrow, zyjaca w zlewiskach
M. Czarnego. M. Kaspijskiego i M. Arktycznego. Osiaga dlugosc 3 m. Ma
chude, ciemne mieso, dobre do smazenia i duszenia. Ikra przerabiana jest na
kawior
podaje za Lebkowskim
Czarek

1. Data: 2001-09-17 07:22:04

Od: "EuGeniusz Dębski" <e...@d...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek W" <d...@e...net.ae> napisał w wiadomości
> [...]
> szyjkami rakowemi i ze swiezym kawiorem?"....
>
> Wydaje sie byc interesujacy choc nieco z rosyjska przeladowany- te

Hej!
STERLET, czeczuga,
Acipenser ruthenus, ryba z rodziny jesiotrowatych

Namaste!
EuGeniusz Dębski

upiekłam kolejny tort...
Było spotkanie... w Warszawie...