Regani-Grecja

1. Data: 2004-09-20 17:33:50

Temat: Regani-Grecja
Od: "Marzolena Zawojska" <m...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Znajomi poczestowali mnie salatka grecka, skladniki znane wam, ale dodali do
niej jakies suszone zielsko:))))), twierdzili, ze zbierali je wysoko w
gorach, w Grecji i nazwali je REGANI.
Nic wspolnego ma ono nie miec z oregano.
Czy wiecie coz to takiego?
manama
P.S.
Smakowalo:)

1. Data: 2004-09-20 17:53:26

Temat: Re: Regani-Grecja
Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marzolena Zawojska" <m...@w...o2.pl> napisał
> [...]
> gorach, w Grecji i nazwali je REGANI.
> Nic wspolnego ma ono nie miec z oregano.

hmm, google pod tą nazwą rozumie tylko jakiś rodzaj ryby... :))) Ci
znajomi nie wspominali o jakiś górskich stawach? ;P
Pozdr i przepraszam że chyba niewiele pomogłam ;)
Nell

1. Data: 2004-09-20 18:02:49

Od: "manama" <m...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Wczesniej "guglalam" i tez ryby wyguglalam, nie to nie byly suszone ryby:),
pokazywali zasuszone ziola, musza rosnac gdzies do 25cm wysokosci, co to
moze byc?
manama

1. Data: 2004-09-20 18:08:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cin4gc$8o5$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Marzolena Zawojska" <m...@w...o2.pl> wrote:

> [...]
> gorach, w Grecji i nazwali je REGANI.
> Nic wspolnego ma ono nie miec z oregano.
Niestety, sądząc po nazwie to oregano, greckie "rigani"

Władysław

1. Data: 2004-09-20 18:21:49

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cin6t2$23m4$1@news2.ipartners.pl>, "Nell" <n...@w...pl>
wrote:

> Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w

> dodali do

> Bingo!
> http://www.foodnouveau.com/recipes/sidedishes/salads
/1/x.php3
> cytuję ostatni akapit:
> Rigani is a type of oregano which grows wild in the mountains of Greece
> and tastes rather sharper than strong oregano; if you can't find it in
> your area, substitute a mixture of fresh or dried oregano and/or marjoram,
> but adjust the amount used to suit your taste

Pewnie tak jest, ale jednak nie zmienia to faktu, że to i greckie rigani
i włoskie oregano to lebiodka, Origanum vulgare.

Władysław

1. Data: 2004-09-20 18:24:42

Od: "Nell" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

your area, substitute a mixture of fresh or dried oregano and/or marjoram,
but adjust the amount used to suit your taste

Pozdrowionka
Nell

1. Data: 2004-09-20 18:28:03

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <w...@n...onet.pl>,
Wladyslaw Los <w...@o...pl> wrote:

/1/x.php3

> Pewnie tak jest, ale jednak nie zmienia to faktu, że to i greckie rigani
> i włoskie oregano to lebiodka, Origanum vulgare.

Korekta, w Grecji występują jeszzce inne gatunki oregano -- Origanum
onites oraz dictamnus. Może chodzi tu o któryś z tych gatunków.

Władysław

1. Data: 2004-09-22 17:42:42

Od: "manama" <m...@w...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dziekuje za odpowiedzi.
.
manama

zlota rybka ...
ogórki do mizerii - parzyć, czy nie parzyć?
makaron - graham
Wok a plyta ceramiczna
Rolada