Regeneracja trawnika

1. Data: 2003-04-23 09:19:35

Temat: Regeneracja trawnika
Od: Piotr Zet <a...@a...hidden> szukaj wiadomości tego autora

Sporo znalazłem w sieci o zakładaniu i pielęgnacji trawnika, ale nie
udało mi się znaleźć właściwej dla mnie porady, więc może ktoś pomoże...
Otoż "odziedziczyłem" trawnik ok 80m2. Był on jednak zaniedbywany
i jest trochę nierówności, kępy szerokolistnej trawy, kępy zeschniętej trawy.
Spora powierzchnia wygląda jednak "przyzwoicie".
Zastanawiam się, jak się do tego zabrać, aby mieć jednolity, równy trawnik.
Zabrałem się za przekopywanie, ale trawa jest dość gęsta i nie jest to łatwe.
Właściwie aby ją w ogole ruszyć muszę po prostu wycinać szpadlem kwadraty.
No i trochę szkoda mi istniejącego trawnika.
Wrodzone lenistwo nakazuje mi zatem przekopać tylko "brzydkie" kawałki i tam
wysiać trawę.
Czy to ma sens ? Oczywiście nie wiem jaki rodzaj trawy teraz rośnie, a ja
po prostu kupiłem "trawnik rekreacyjny"(Pokon).

--
Piotrek, priv: ctx13atwupe.peel
"It's better to keep your mouth shut and be thought a fool

2. Data: 2003-04-23 10:17:43

Temat: Re: Regeneracja trawnika
Od: "triger" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak wygląda Twój trawnik, ale ja odziedziczyłam podobny. Jedak
uznałam że nie dam rady z przekopaniem i wygrabiłam całość. Grabiłam i
grabiłam, no i teraz wygląda lepiej. Czekam na kosiarkę, potem chcę dosiać
trawy, to znaczy sypnąć garścią tu i uwdzie.
Nie mam pojęcia czy to właściwe postępowanie, bo ogrodniczką jestem dopiero
kiełkującą.
Pozdr
Ania

3. Data: 2003-04-23 10:26:48

Od: Piotr Zet <a...@a...hidden> szukaj wiadomości tego autora

Recently triger wrote:
> uznałam że nie dam rady z przekopaniem i wygrabiłam całość. Grabiłam i
> grabiłam, no i teraz wygląda lepiej.

Rozumiem, że po prostu wyrywałaś trawę grabiami ?
Ja zastanawiałem się jeszcze nad przekopaniem polegającym tylko na wbiciu
szpadla i "wzruszeniu" ziemi (bez odwracania). Gdzieś chyba o czymś takim
czytałem.
Pozdrawiam, też "kiełkujący" ogrodnik ;-)

4. Data: 2003-04-23 10:34:08

Od: "triger" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rozumiem, że po prostu wyrywałaś trawę grabiami ?

Trochę racja. Mój trawnik był rok temu zasiany i potem tylko raz skoszony,
więc było mnóstwo na wpół suchej, na wpół zgnitej trawy. Teraz mam takie
placki łysego, brązowego :-(
Ale już jest bardziej zielony niż brązowy :-)))

łączę sie w boju !
Ania

5. Data: 2003-04-23 14:21:33

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Zet" <a...@a...hidden> wrote in message
> [...]
> Czy to ma sens ? Oczywiście nie wiem jaki rodzaj trawy teraz rośnie, a ja
> po prostu kupiłem "trawnik rekreacyjny"(Pokon).

Uzyskiwanie jednolitego, rownego trawnika ma sens jedynie jesli zamierzasz
na nim grac w golfa lub pilke nozna. Z estetycznego punktu widzenia taki trawnik
jest porownywalny z betonem pomalowanym na zielono.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-04-23 14:34:07

Od: Piotr Zet <a...@a...hidden> szukaj wiadomości tego autora

Recently Michal Misiurewicz wrote:

> Uzyskiwanie jednolitego, rownego trawnika ma sens jedynie jesli zamierzasz
> na nim grac w golfa lub pilke nozna. Z estetycznego punktu widzenia taki trawnik
> jest porownywalny z betonem pomalowanym na zielono.

Coś w tym jest, ale może nie do końca ;-)
W każdym razie mi chodzi bardziej o wzgledy praktyczne niz estetyczne, czyli:
-aby sie dobrze kosilo (dlatego rowny)
-aby dzieci mogly sie bezpiecznie i przyjemnie bawic(czyli jednolity w sensie
dosc gestego i dokladnego porastania powierzchni, bez lysych plackow).
Przepraszam tych, dla ktorych jest to profanacja ogrodu ;-)

--
http://www.komrel.net - Twoj Serwer Sukcesu!

7. Data: 2003-04-23 16:46:41

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zet" > napisał w wiadomości
widzenia taki >trawnik > jest porownywalny z betonem >pomalowanym na
zielono.

Piotrze,
mysle, ze mozesz spuscic zaslone milczenia na uwage Michala. Mam kolege,
ktory uwaza, ze jego trawnik najladniej wyglada, jak kwitna na nim mniszki.
Tobie chyba jednak chodzi o co innego...
Trawnik skos bardzo krotko, bardzo dokladnie wygrab, najlepiej specjalnymi
grabiami rozcinajacymi darn. potem posyp piaskiem (moze byc zmieszany z
substratem torfowym), ew. dosiej trawe ktora kupiles i solidnie uwaluj
(zwaluj, czy jak tam chcesz). czekaj na deszcz lub podlej. Jak juz zacznie
solidnie rosnac, kos regularnie, podlewaj i nawoz. Zabiegi pielegnacyjne,
tj. napowietrzanie i rozcinanie darni, powtarzaj co roku (wczesna wiosna lub
wkoniec sierpnia). Z czasem trawa o szerokich lisciach zginie (jesli zostana
pojedyncze kepy, musisz wyrwac) i bedzie piekny, rowny trawnik. Niestety,
wbrew pozorom, utrzymanie takiego trawnika to sporo roboty.
pik

8. Data: 2003-04-23 17:30:23

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Kieraciński" <p...@f...pl> wrote in message

> mysle, ze mozesz spuscic zaslone milczenia na uwage Michala. Mam kolege,
> ktory uwaza, ze jego trawnik najladniej wyglada, jak kwitna na nim mniszki.

Oczywiscie ja tez tak uwazam! :-)

Pozdrowienia,
Michal

9. Data: 2003-04-24 06:30:39

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał
>trawnik najladniej wyglada, jak kwitna na nim >mniszki.
> Oczywiscie ja tez tak uwazam! :-)
> Pozdrowienia,
> Michal

OK. Ja to dobrze rozumiem. O względy estetyczne mozna sie spierac. Mojemu
koledze z Anglii nadzwyczajnie podobaly sie polskie ukwiecone laki - u nich
podobno wszystko jednolicie zielone, czysta produkcja trawy na pasze.
pik

10. Data: 2003-04-24 06:33:47

Od: Piotr Zet <a...@a...hidden> szukaj wiadomości tego autora

Recently Piotr Kieraciński wrote:
> mysle, ze mozesz spuscic zaslone milczenia na uwage Michala. Mam kolege,
> ktory uwaza, ze jego trawnik najladniej wyglada, jak kwitna na nim mniszki.
> Tobie chyba jednak chodzi o co innego...

Zgadza się, choc nie mam nic przeciwko mniszkom ;-)

> Trawnik skos bardzo krotko, bardzo dokladnie wygrab, najlepiej specjalnymi
[...]
> wbrew pozorom, utrzymanie takiego trawnika to sporo roboty.

Dzięki za rady ! Własnie, byłem w lekkim szoku po przeczytaniu artykułu
ze strony grupowej o trawnikach. Ale myślę, że uda mi się znaleźć jakiś złoty
środek, aby mieć coś pomiędzy opisywanym trawnikiem a trawą na Błoniach ;-)
Pozdrawiam!

--

nawadnianie thuji
Jaka trawa i jak ?