Regulamin i Statut SM

1. Data: 2005-11-21 11:29:32

Temat: Regulamin i Statut SM
Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy spółdzielnia mieszkaniowa, której jestem członkiem, ma prawo odmówić
udostępnienia odpisu (albo chociaż do wglądu) Statutu oraz Regulaminu
Spółdzielni Mieszkaniowej? Na jaki przepis powołać się z zamiarem
uzyskania dostępu do tychże dokumentów?

--
[ sjf | JID:sjf[at]chrome[dot]pl | gg:2604451 | PGP/GPG ID: 0x74564AF3 ]
[ Zbieram na procka, dorzuć 1PLN --> mBank 23 114020040000380223576700 ]

2. Data: 2005-11-21 11:32:48

Temat: Re: Regulamin i Statut SM
Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Nov 2005 12:29:32 +0100
"..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid> wrote:

> [...]
> Regulaminu Spółdzielni Mieszkaniowej? Na jaki przepis powołać się z
> zamiarem uzyskania dostępu do tychże dokumentów?

zajrzyj do prawa spoldzielczego, pewnie tam cos jest

Sierp

3. Data: 2005-11-21 13:06:52

Od: "Maria" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid> napisał w
wiadomości news:dlsb36$5dn$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
> [ Zbieram na procka, dorzuć 1PLN --> mBank 23 114020040000380223576700 ]
> "2 nie jest równe 3 - nawet dla dużych wartości 2."
Nie może, bo każdy członek spółdzielni ma obowiązek przestrzegać statut i
regulamin, a jak to zrobi jeśli go nie zna. Moja spółdzielnia udostępnia
statut w internecie, choć dla każdego członka został on dostarczony za
pokwitowaniem. Ostatni statut otrzymałam pod koniec 2003r, bo co jakiś czas
muszą być wprowadzane jakieś poprawki.
Najlepiej to chodzić na zebrania członków i nie ma później niedomówień.

4. Data: 2005-11-21 21:42:50

Od: "Przemolo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> udostępnienia odpisu (albo chociaż do wglądu) Statutu oraz Regulaminu
> Spółdzielni Mieszkaniowej? Na jaki przepis powołać się z zamiarem

Wg albo Ustawy o spółdzielniach mieszkanowych, albo Prawa spółdzielczego
(nie pamiętam), nie ma takiego prawa.

Przy okazji podłączę się do pytania - co reguluje zakres obowiązków
lokatorów i spółdzielni w zakresie np. wykonywania remontów instalacji,
napraw dachu, itp. - chodzi mi po prostu o to skąd się mogę dowiedzieć które
naprawy w bloku lub moim mieszkaniu powinna wykonać spółdzielnia, a które
spadają na lokatora?
Czy to też znajdę w statucie SM?

5. Data: 2005-11-21 21:48:16

Od: "Przemolo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawo spółdzielcze, Ustawa z dnia 16 września 1982 r.,
Dziennik Ustaw Rok 2003 Nr 188 poz. 1848 - wersja obowiązująca od 01.06.2004
r.:
[...]
Art. 31. [Zaznajomienie członka ze statutem i regulaminem] Zarząd
spółdzielni powinien wydać każdemu członkowi na jego żądanie odpis
obowiązującego statutu oraz umożliwić zaznajomienie się z regulaminami
wydanymi na podstawie statutu.

6. Data: 2005-11-21 21:57:26

Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 21/11/2005 12:29, ..:: sjf ::.. wrote :
> [...]
> udostępnienia odpisu (albo chociaż do wglądu) Statutu oraz Regulaminu
> Spółdzielni Mieszkaniowej? Na jaki przepis powołać się z zamiarem

Art. 31 prawa spółdzielczego:

Zarząd spółdzielni powinien wydać każdemu członkowi na jego żądanie
odpis obowiązującego statutu oraz umożliwić zaznajomienie się z
regulaminami wydanymi na podstawie statutu.

Ponadto Statut SM powinien znajdować się w aktach rejestrowych
spółdzielni -- wgląd za darmo w miejscowym wydziale KRS Sądu Rejonowego.
--
Przemysław Płaskowicki
What is truth? (Pontius Pilate)

Podłoga trzeszczy...
Organizujesz impreze sylwestrowa.. ?
Łódź - odbiór mieszkania - inspektor poszukiwany
wykup mieszkanai a ulga podatkowa
Znalazłem fajne mieszkanie... na pierwszy rzut oka